Ik dacht eerst dat het lag aan het niet meer inbakeren maar onze dochter wil nu al 3 weken overdag niet langer dan 45 minuten per keer slapen. Na een uur is ze weer moe en leggen we haar weer op bed. Dan gaat ze zonder morren weer 45 min. slapen en dan geeft ze aan dat ze er weer uit wil. We hebben haar al een paar keer proberen te laten liggen, maar het jengelen wordt dan huilen. Speentje en kus wil niet helpen. Ze blijft huilen. En als ze dan beneden is dan is het weer goed. Na een uur wordt ze dan weer moe en dan gaat ze weer naar bed. Zijn er meer meiden die dit hebben met hun kind? Ook valt me de laatste paar weken op dat ons meisje heel ongedurig is. Ze wil veel aandacht, alleen maar zitten (liggen is niet leuk!) en kan zichzelf slecht vermaken. (Hier geven we niet steeds aan toe, ze kon zichzelf altijd heel goed vermaken en dat is nu sinds 3 weken anders!) Zou dit dan weer met de leeftijd te maken hebben? Alvast bedankt! Gr. shampoo
ja echt een leeftijd waarop ze de wereld beginnen te ontdekken en alles is spannend en nieuw, rechtop zitten is dan natuurlijk een must, hihi! ik kan me voorstellen dat je er op deze manier de hele dag druk mee bent, ons meisje is ook veel wakker overdag maar gaat dan niet huilen, ze ligt dan te spelen en te brabbelen tot ze honger krijgt. als ze wel een keer huilt terwijl ze pas een uurtje ligt dan haal ik haar rustig uit bed en leg ik haar in de box tot het tijd is voor de fles veel succes, je dochter gaat vanzelf weer langer slapen.
Denk dat dit heel lastig is, je bent inderdaad de hele dag bezig met je meisje, maarja, ke kan een kindje van 3 maanden niet dwingen om te gaan slapen, waarschijnlijk veranderd haar ritme binnenkort zo weer plotseling en gaat het weer beter...
Wij hebben dat ook gehad maar niet 3 weken lang. Ik denk dat het hier paar dagen heeft geduurd en af en toe zit er nog wel eens zo een dag tussen. Wel viel die van ons na 10 á 15 minuten jengelen weer inslaap, dus 1 tip niet te vroeg uit haar bedje halen. Als het jengelen/huilen na 15 min niet ophield haalde ik hem gewoon naar beneden en ging hij weer naar bed terug zodra hij moe was.Was dus echt een dag van meerdere korte slaapjes in plaats van 2 of 3 wat langere.
Ja, dat doe ik ook; even laten jengelen/ huilen en als het echt niet meer gaat mee naar beneden. Ik hoop maar dat het snel weer over gaat en dat er langere slaapjes komen want ik ben inderdaad de hele dag bezig... En ik kom zelf nergens aan toe. Als ik net begonnen ben met iets kan ik alweer stoppen.
Hebben we hier oko gehad, nou ja dan maar weer naar beneden. Na een tijdje maakte ze weer langere slaapjes ( en dan kun jij weer soppen! )
Tja, er zullen meerdere wegen naar Rome zijn maar kindjes hebben in principe een slaapritme van 45 minuten. Dat betekent dat alle kindjes (een beetje) wakker worden na 45 minuten. Ze moeten leren om vanzelf weer (direct) in slaap te vallen.
Tja, dit ging tot voor kort heel goed. Maar nu wil het niet meer overdag. Maar 's avonds na de fles van 18.30 uur is ze ook vaak wakker in haar bedje maar dan hoor ik haar niet. Dan kletst ze wat of kijkt naar haar handjes en valt weer in slaap. Waarom lukt het dan wel en overdag niet
Ik weet niet waarom het overdag niet lukt. Wij hoeven hem tussen 17.00 uur en 20 uur ook niet in bed te leggen.......waarom geen idee! Ik denk dat het een fase is dus gewoon even aan toegeven komt vanzelf goed waarschijnlijk sneller dan je verwacht had.
Overdag is er afleiding, leuke dingen om te doen, mama! Genoeg redenen om als je wakker wordt ook te bedenken: Joepie! Daar gaan we weer. Probeer het eens te negeren (als het geen krijsen wordt) of heel resoluut naar binnen te gaan. Aai over de bol en zeggen 'zo weer lekker slapen". Je moet dit wel een tijdje volhouden. Ik heb dit bij mijn zoontje gedaan toen hij 's middags kort ging slapen.. Na een paar dagen stug volhouden had hij het helemaal door en bleef 1,5 tot 2 uur liggen.
Bij Eva ging het maandenlang zo. Met af en toe wel opeens zo'n 3 uur slaper. Maar meestal was ze na 3 kwartier wakker en dan ging ze echt niet meer slapen. Met 5 maanden ging ze duimen en toen ging het een stuk beter (speen had ze voor die tijd en daar ging ze alleen maar mee spelen, werkte dus niet ). Toen ze met 6 maanden op haar buik ging slapen ging het helemaal super! En nu ook nog trouwens, ze slaapt 's middags regelmatig 3 uur.
Meiden, ik heb alles uit de kast gehaald, heb haar laten jengelen, zelfs even laten huilen, maar het is me niet gelukt! Na 45 min. is het nog 5 minuutjes handjes sabbelen, geluidjes maken en dan begint het gejengel. Speentje, muziekje, aai over haar bol. Hielp niets . Toen ze beneden in de box lag was het ook weer niet goed, want na 15 minuten begon ze te jengelen omdat ze moe was. ARRGHHH:x Dus maar weer naar bed (zonder protest) en toen sliep ze weer 45 min. Daarna was ze vrolijk. Die 2e 45 min. had ze dus echt nog nodig, alleen de tussentijd was dus niet leuk en kon haar niet in bed houden. Nog tips of maar zo laten en er vrede mee hebben???
Heb je het donker genoeg op haar kamertje? Ik weet nog dat wij dat ook hebben gehad, een paar maanden lang sliep ze overdag telkens maar 2/3x 45 minuten. Hier hielp laten liggen of wat dan ook ook niet, ze had haar slaap gewoon uit en dat liet ze merken ook! Op een gegeven moment veranderde haar slaapritme vanzelf en werd het langer. Ik heb me er toen maar aan toe gegeven, haar dus weer laten slapen wanneer ze aangaf moe te zijn. Het is idd wel lastig, je zit niet in een lekker ritme zo. Maar je zult zien dat het op een gegeven moment vanzelf veranderd.
Probeer haar overdag nog eens in te bakeren! Ik doe het overdag alleen met de benendoek en dan slaapt hij langer. EIk weet natuurlijk niet hoe lang je haar laat liggen, maar misschien moet je het eens langer proberen. Zet een kookwekker op 15 min en dat verleng je max 1x. Maar een tussenstop van 5 sec is weer opnieuw de 15 min. Eerlijk is eerlijk, ik vond het afschuwelijk, maar het heeft wel geholpen. Hier alleen nog maar huilen als hij honger heeft. SUCCES