Wie heeft er doorgevoerd tijdens z'n zwangerschap? En hoe vaak voedde je toen nog, hoe zorgde je dat de productie niet stopte? En na de bevalling van de tweede, ben je ze toen allebei gaan voeden? Daar heb ik niet zoveel zin in, maar dochter vindt de avondvoeding nog zo fijn.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hier de 1e tijdens de zwangerschap van de 2e gevoed. Ze dronk meestal 4x maar veel melk was het niet.na de bevalling heeft ze nog 4 maanden gedronken voor het slapen gaan(2× dus).dan dronk ze als haar zusje al had gedronken.samen vond ik niet zo handig. De 2e wilde toen ik zwanger raakte van de 3e niet meer drinken.ze vond het niet lekker meer.
Eerste keer was de melk op rond 20 wk en dus 20 wk droog gevoed en daarna getandemd. Nu loopt productie ook terug. Vaker aanleggen heeft hier geen nut gehad om productie op peil te houden
en jij voedde dan ook eerst de baby en dan de dreumes? Oh nee, sorry lees verkeerd, jij gaf tegelijk. Krijg je dan geen overproductie?
Ik heb nooit overproductie gehad wel de tweede keer minder moeite gehad om productie op peil te houden. De eerste keer echt heel vaak productie dip gehad, tweede keer met twee kids aan de borst minder. Maar het is idd een kwestie van vraag en aanbod al denk ik dat wanneer de oudste heel onregelmatig drinkt in frequentie en volume, dat wel invloed kan hebben
Bedankt voor jullie antwoorden. Voorlopig voed ik nog gewoon door en dan zie ik wel of ik melk blijf houden of niet. En of ik straks beide kindjes ga voeden of er bij dochter voor die tijd mee stop. Ik heb nog even
Hier ook doorgevoed, ongeveer zelfde leeftijdsverschil. Dreumes dronk aan het begin van de zwangerschap denk ik nog wel een keer of 4, toen de melk terug liep naar enkele slokjes ging hij naar 2. En die bleef hij willen, ondanks dat het maar heel weinig was. Verderop kreeg ik van het voeden wel een harde buik, maar dat kreeg ik van alles... Was geen probleem verder. Nu alweer enkele maanden aan het tandemen. Peuter drinkt nog steeds 2 keer, heeft in het begin vaker gewild toen er weer veel melk was en hij zusje zag drinken. Maar dat heb ik tegen gehouden, omgezet naar knuffelen. Was hij soms wel verdrietig om, maar ik ben nogal geneigd tot overproductie, dus ik was bang voor de gevolgen als hij de ene dag 6x zou drinken en de volgende dag 2. Voor hem vaste momenten houden gaat prima. Soms valt dat toevallig tegelijkertijd, meestal na mekaar. Tegelijk voelt wel heftiger. Vanwege hoge productie voed ik bijna altijd maar 1 kant per voeding, dus heb ik de andere nog voor peuter. Maar anders moet je wel zorgen dat baby als eerste drinkt. Dat mijn oudste heeft doorgedronken tijdens de zwangerschap is wel goed geweest voor de jongste, want zij was randje dysmatuur, maar omdat er al direct melk was heeft ze daar geen problemen mee gehad. Ze was na 4 dagen al weer op geboortegewicht hihi. Maar het is altijd even afwachten wat je productie helemaal droog valt of niet en wat de oudste daarvan vind en van andere smaak.
Ik heb tot ongeveer 16 weken zwangerschap doorgevoed. Toen was de melk echt op, de productie viel stil. De oudste dronk toen nog twee keer per dag, alleen 's ochtends en 's avonds. Ze was al ruim 2, dus ik kon haar goed uitleggen dat de melk op was en daarna weer voor de baby. Tandemen zag ik niet zo zitten en het was ook prima zo, na 2 jaar.
Ik heb alles doorgelezen, ik was ook op zoek naar antwoorden! Er is een kans dat ik zwanger ben maar voed mijn jongste nog 4x. Ik hoopte te voeden tot 1 jr zoals bij de oudste. Ik heb tot nu toe flinke productie dus ik duim dat ik evt Kan blijven doorvoeden @Leolove hoe gaat de BV want ik zie dat je al 8 weken zwanger bent
Spannend! Ik voed nog steeds een keer en dat gaat nu nog prima. Merk wel dat ik zelf afval door slecht kunnen eten, en heb wel een gewicht afgesproken met mezelf wat ik minimaal wil blijven wegen. Kost toch ook energie van je lichaam en dochter is ruim 14 maanden dus heeft het niet meer nodig.
Super! Ja ik snap dat je dan afvalt, dat is ook wel mijn zorg. Ik bedoel kan mijn lijf dit allemaal aan, de andere 2 zwangerschappen kwam ik amper 5 kilo aan Sinds gisteren voel ik mijn bm weer als de kleine drinkt Heel gek
Geen last van m'n baarmoeder. Wel is de toeschiet regelmatig wat pijnlijk terwijl dat eerst nooit zo was. Maar ik stop binnenkort toch want ik ga niet dubbelvoeden.