Pesa/mesa met positieve waardes?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Blad, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blad

Blad Lid

22 aug 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik sta voor een raadsel ik heb 3 potjes ingeleverd met sperma maar geen zaadjes gevonden, echo gedaan, hormoonwaardes zijn goed waarvan testosteron de tweede keer van 9 naar 11 was gestegen aan de lage kant, chromosoomonderzoek en lichamelijk onderzoek wat allemaal uitstekend was. Kortom de dokter zegt onverklaarbaar :( Ik moet over twee weken voor Pesa/mesa behandeling in Nijmegen, en uiterst zenuwachtig..

Ik zou graag willen weten of er mensen zijn waar uberhaupt zaadjes zijn gevonden tijdens Pesa/mesa die ook alle onderzoeken positief hebben afgerond net als ik.. Ik bedoel, sta ik er redelijk rooskleurig voor?

Mijn gedachte is namelijk, als je de oorzaak van te voren weet kan je er misschien nog iets aan doen. Hormonen spuiten o.i.d. Maar als alles positief is en niets gevonden wordt denk ik er minder positief over

Vrgr Blad

2. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Hoi blad, wat ontzettend vervelend voor je! Mijn vriend had precies hetzelfde als jij. Alle waarden waren prima, geen afwijkingen bij het chromosomen onderzoek en ook z'n ballen zagen er bij de echo en het lichamelijk onderzoek goed uit. Kortom, geen afwijkingen op voorhand gevonden. Hij heeft een PESA laten doen (maar dan wel onder narcose, meer een combi tussen PESA en MESA) en daaruit zijn 14 rietjes zaad gehaald. We zitten nu volop in de tweede ICSI behandeling. De eerste is helaas mislukt.

Als er verder geen aanwijzingen zijn dat er in de aanmaak iets nie goed is, is de kans dat er met een PESA wat gevonden word groter. Hebben ze ook getest op een afwijking in het azf gen (wordt vaak samen met chromosomen onderzoek aangevraagd)? Of een afwijking in het cf. gen?

Heel veel succes met het hele traject. Het gaat je niet in de kousenvoeten zitten.

3. Blad

Blad Lid

22 aug 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor je snelle reactie! De dokter zei alleen dat de chromosomen in orde waren, ik wacht nog op het rapport..

4. Blad

Blad Lid

22 aug 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verder niemand? :)

5. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Als er geen verdere reacties komen kan je ook eens een kijkje nemen in het topic geen enkele zaadcel gevonden deel 5. Daar praten heel veel vrouwen van wie de man geen zaadcellen heeft. Daar zitten ook een aantal waarbij PESA uitgevoerd is.

6. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    He Blad, bij mijn man ook geen zaadjes gevonden. Een van de opties die de gynacoloog noemde was retrograde ejaculatie, dan sluit het blaasklepje niet goed en kommen de zaadjes in de urine terrecht. Heb je dat al laten testen? Inmiddels zijn wij ook verder in het onderzoek: hormoonwaarden goed alleen bij hem is er een CF afwijking gevonden waardoor de zaadleiders ontbreken. Bij ons wordt het nu pesa-> Icsi, tenzij ik ook afwijkingen heb op het CF gen. Dan hebben we een hoge kans op een ziek kindje en kiezen we misschien voor adoptie.
    Succes!

7. Blad

Blad Lid

22 aug 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben daar niet op getest.. Afgelopen maandag pese en tese gehad, en 8rietjes zaad gevonden :). Succes met alles:(

8. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    Wauw gefeliciteerd! Hoe voel je je nu? En heb je lang op de wachtlijst gestaan? Mijn man ziet wel op tegen de operatie. Onze uroloog liet ook wat mooie (bloederige) foto's zien van de behandeling dus dat werkt niet echt mee.. had jij narcose of ruggeprik? Groetjes

9. Blad

Blad Lid

22 aug 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb alleen plaatselijke verdoving gedaan.. Was wel even de tanden op elkaar, maar het was goed te doen! Nu gaat het ook prima als ik maar stil zit, gaat elke dag een stuk beter! Ik kon met een maand geholpen, succes!

10. Marjo11

Marjo11 Actief lid

16 jan 2014
    176
    0
    16
    Oh dat is echt super snel! Mooi om te horen. Wij wachten nu nog eerst even mijn genen onderzoek af (nog 4 a 5 weken) en dan hopelijk ook zo snel mogelijk de pese en indien mogelijk daarna icsi. Al met al vind ik het nog best snel gaan!

Deel Deze Pagina