Help... Ik weet het niet meer

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babymeiske, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babymeiske

9 feb 2009
    32
    0
    0
    AMSTERDAM
    Ik Zit met een vraag...

Ik heb op 15 maart mijn implanon laten verwijderen. Op 18/22/24 maart hebben we gemeenschap gehad. Ik heb op 24 maart een zwangerschapstest gedaan van de kruidvat 2 voor 5 euro en die was positief, maar dat in bijna onmogelijk omdat mijn implanon er pas uit was... Ik heb de dag erna 25 maart weer een test gedaan en die was negatief...Nu heb ik mij laten vertellen dat de testen van kruidvat LH op sporen in je urine.. Dus dat kan verklaren waarom ik een positieve test had op 24 maart... Als ik dus een eisprong had op 24 maart, moet ik vandaag op 7 april ongi worden, maar dat ben ik niet.. Ik heb op 3/5 april bruine afscheiding gehad en buikkrampen niet zo heftig als bij een ongi.

Ook heb ik op 1 april en 5 april een zwangerschapstest gedaan en die waren beiden negatief.. Bij mijn vorige zwangerschappen was ik vrij snel zwanger na het stoppen met mijn pil, was ik binnen twee maanden zwanger. Bij mijn tweede zwangerschap was ik na 5 maanden zwanger en bij mijn 3e gelijk weer zwanger na de bevalling.

Zijn er hier dames die ervaring hebben met het opgang komen van hun menstuatie na het verwijderen van hun implanon?

2. babymeiske

9 feb 2009
    32
    0
    0
    AMSTERDAM
    Niemand ?!?!?!

3. Ajeetje

Ajeetje Bekend lid

20 dec 2012
    559
    0
    0
    Full time HSE Manager en part time crea bea
    Rotterdam
    #3 Ajeetje, 7 apr 2013
    Laatst bewerkt: 7 apr 2013
    Ik heb zelf niet hoeven ontpillen, maar wat ik hier op her forum begrijp is dat het zowiezo een paar maanden kan duren voor je weer regelmatig bent.... Verder als je op 15 maart stopt met de implanon en je zou die maand een eisprong hebben ligt deze gemiddeld ( bij een cyclus van 28 dagen) rond dag 14 in jou geval dus rond de 29e. Daarna duurt het gemiddeld 5 tot 7 dagen voor het eitje zich innesteld en je lichaam HCG aan gaat maken, wat gedetecteerd kan worden door een zwangerschapstest. Dus na je innesteling duurt het nog een aantal dagen voor je (positief) kunt testen.... dus testen voor je NOD heeft nog niet zoveel zin. Gewoon even afwachten tot je ongesteld bent geworden en dan eerst maar afwachten hoe je cyclus zich ontwikkeld voor je lukraak gaat testen.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Dus als ik het goed begrijp had je al 4 (!) zwangerschapstesten gedaan tegen de tijd dat je implanon er 3 weken uit was...! :$ Meid, ik ben het met Ajeetje eens: echt eerst even afwachten hoe je cyclus zich gaat ontwikkelen! Als je nou over een week of twee nog steeds niet ongesteld bent geworden, zou je er nog eens een testje tegenaan kunnen gooien, maar zelfs dan kan het gewoon nog horen bij het ontpillen, dus zou ik persoonlijk volgens mij nog afwachten.

5. babymeiske

9 feb 2009
    32
    0
    0
    AMSTERDAM
    Volgens de dokter is ontpillen niet van toepassing bij de implanon. Klopt ik heb er inmiddels 4 gedaan, omdat het mij onzeker maakt dat ik een positieve test had en wilde daarvoor een verklaring.. Ik heb de testen thuis liggen dus ben snel geneigd om dan een test te doen wat een hele slechte gewoonte is geworden... En daarbij zijn er mensen in mij omgeving die na het verwijderen van hun implanon meteen zwanger zijn geraakt, dus ook niet eerst ongi zijn geworden... De kans zit erin maar dat is wel klein..

6. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Dit kan toch helemaal niet...?

Liefs,

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Is idd raar ja, dat je binnen 10 dagen na het verwijderen van implanon een positieve zwangerschapstest hebt, maar dat schrijft ts zelf ook al. Ik verwacht idd dat ie dan eerder op LH heeft gereageerd ofzo, want HCG zal er echt nog niet zijn geweest...

Is dat volgens een ha of een gyn o.i.d.? Als een arts zoiets zegt over de werking van medicatie, ben ik geneigd dat wel aan te nemen, maar ik vind het heel raar. Implanon is natuurlijk gewoon een hormoonhoudend anticonceptiemiddel, dus ik zie geen reden waarom je niet zou hoeven ontpillen. :(

Maar goed, je zou natuurlijk zwanger kunnen zijn, dat kan immers na het stoppen met de pil ook meteen de eerste ronde. Aangezien je twee dagen geleden een negatieve test had, zou ik nu gewoon even afwachten, voor je de volgende testen er ook tegenaan gooit. Op z'n vroegst pas over een week weer testen, maar niet eerder.

8. Ajeetje

Ajeetje Bekend lid

20 dec 2012
    559
    0
    0
    Full time HSE Manager en part time crea bea
    Rotterdam
    Zat ik later te denken... weet je zeker dat het een zwangerschapstest was?? Kan het misschien een ovulatie test zijn geweest??

9. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Hej, ik vind dat Ajeetje wel een slimme opmerking maakt.

Verder zat ik te denken;
    Kan het ook zo zijn dat je alvorens je de Implanon verwijderde al zwanger was geraakt? Ik weet niet hoe dat met Implanon zit, maar met de gewone pil gebeurt dit wel eens.

10. babymeiske

9 feb 2009
    32
    0
    0
    AMSTERDAM
    Ik weet zeker dat het een zwangerschapstest was, als het goed is kunnen jullie die zien in mijn fotoalbum. Over het ontpillen heeft mijn Ha gezegd dat het niet van toepassing is bij de implanon.

Ik heb gisteren geen bruine afscheiding meer gehad en net bij het afvegen ook niet... Als niet zo blijft ga ik inderdaad over een paar dagen weer testen.

Bedankt voor het meedenken

Deel Deze Pagina