Even een vraagje over het klussen Er word altijd gezegd vrij om de dag, want dan is de kwaliteit van het sperma goed.. als je het iedere dag doet is het niet goed.. maar tegelijkertijd lees je dan wel veel dat vrouwen het om de dag doen en bij een positieve ovulatietest iedere dag vrijen,, dit is dan toch ook niet goed of ben ik nou blond ?? Heb vandaag of morgen me ovulatie (voel ik en me testjes waren best al donker, maar kon niet doortesten omdat ze op waren) dus wil graag weten hoe of wat natuurlijk!!
Ik heb het zo opgevat: als je hebt getest en je ovu test is positief, dan om de dag vrijen, dat zou genoeg moeten zijn. En volgens mij is het zo dat het elke dag ook geen kwaad kan, maar meerdere keren per dag weer wel. (Pfff...) Bij mij heeft t gewerkt Klusse!
Hi Jipje, Ik kan je er eigenlijk geen goed antwoord op geven dan dit: wij hebben 5 dagen voor mijn ovulatie, tijdens en 3 dagen na mijn ovulatie flink lopen klussen (lees: elke dag, en soms 2x per dag, hahaha). Maar toch is het niet gelukt. Ik ga het voor de volgende ronde dus wel om de dag doen! Juist om rekening te houden met de kwaliteit van het zaad. Dus ik ga de volgende ronde voor kwaliteit i.p.v. kwantiteit... Groetjes en veel succes!
Wij doen het deze ronde ook om de dag! Gebruik ook ovulatie testen en dan deden we het ook een paar dagen achter elkaar maar zonder succes! Dus wij proberen het nu vanaf dag 9 tot 19 om de dag en me restje is vandaag positief! Succes
Ja wij hebben het vorige maand ook vanaf dag 8 iedere dag gedaan en ook geen succes.. dus vroeg het me af. Vind om de dag wel prettig, iedere dag vind ik zelf iets teveel! had toen niet altijd zin, om de dag wel dat is voor mij geen verplichting dus we houden het gewoon lekker om de dag
Het hangt er van af wat je zelf prettig vind denk ik. Wij hebben gemiddeld zo'n 3 keer per week seks en vaak rond mijn eisprong iets meer omdat ik dan meer zin heb. Er werd altijd gezegd dat om de dag het beste was, recente onderzoeken zeggen weer rond je eisprong elke dag. SMEP (sperm meets egg program) is daar een goed voorbeeld van. Google maar eens.. Als het maar goed voelt denk ik dan...
Als je man iedere dag een zaadlozing heeft zal er per lozing inderdaad minder zaad zijn dan als hij er om de dag een heeft. Echter, uit recent wetenschappelijk onderzoek is duidelijk gebleken dat de hoeveelheid zaad die bij jou naar binnenkomt groter is wanneer hij elke dag wat minder "loost , dan wanneer hij om de dag veel loost. Kortom, het advies van om de dag vrijen is achterhaald! Veel stellen vrijen om de dag, omdat elke dag wel heel veel wordt en de lol er dan een beetje vanaf gaat. En uiteraard is het wel belangrijk (ook voor de hoeveelheid en kwaliteit van het zaad) dat het niet teveel een "moetje" wordt en het ook nog een beetje gezellig blijft . Veel succes!
Ja had ook al van SMEP gehoord, wilde dat deze maand eens doen, maar het is allemaal zo dubbel wat je hoort ! :S de 1 zegt om de dag, de ander om de 2 dagen en iedere dag, iedere dag rond je eisprong, gek word je ervan haha Had laatst ook gelezen uit een onderzoek dat iedere dag de kwantiteit verminderd maar de kwaliteit beter is.. pff zou toch handig zijn als je vent gyn is he
Ach, in de maand dat ik zwanger werd hebben wij het maar 3 keer gedaan... 1 x 4 dagen voor de positieve ovutest, op de dag van de posi ovutest en 1 dag erna (op de dag van mijn ei dus). Ik alle voorgaande cycli telkens na de ongi om de dag / 3x per week gedaan... Het is van zoveel factoren afhankelijk dat je zwanger wordt, dat je ook altijd afhankelijk bent van de factor geluk... Succes dames.