Wanneer testen op progesteron bij ovulatie-inductie?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by yake, Jul 14, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Dag dames,

Als eerste wil ik jullie heel veel sterkte, kracht en succes wensen met jullie (toekomstige) behandelingen. Ook ik heb vorig jaar behandelingen moeten ondergaan om zwanger te raken en Godzijdank met succes.

Mijn probleem was dat ik uit mezelf niet ovuleerde. Clomid hielp niet en uiteindelijk ben ik in de eerste ronde met Gonal-f zwanger geraakt.
    Destijds zoveel dagen na de opgewekte bloedingen (met Primolut) moest ik mijn bloed altijd laten prikken op (ik dacht) progesteron om te kijken of er idd een ovulatie had plaats gevonden. Nu weet ik echter niet meer op welke dag na de eerste menstruatiedag dit moest. Wie kan mij dit vertellen?

Het geval is namelijk dat ik op 13 juni en gisteren, precies een maand later, wat heb gebloed. Niet veel (nu wat meer) en het is wat donkerder, maar het is toch echt bloed. Nu wil ik weten of ik ook echt aan het ovuleren ben en ik wil de huisarts dan ook vragen of ik over een paar dagen mijn bloed kan laten prikken op progesteron. Als de uitslag dan positief is dan weet ik dus dat een volgende keer de MMM niet nodig is.....

Wie heeft het antwoord?

Groetjes,

Jacq

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Progesteron moet je 5-7 dagen na je eisprong laten testen.
    Als deze waarde boven de 20-30 is, dan heb je een goede eisprong gehad.

Succes!

3. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Hartelijk dank!

Zojuist heb ik het verhaal voorgelegd bij de assistente van de huisarts. Zij zal navragen of ik inderdaad via hem op progesteron kan laten prikken.

Groetjes,

Jacq

4. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    De huisarts laat me inderdaad een bloedtest afnemen. Volgens hem is dit een uitzondering omdat je dit normaal in het ziekenhuis moet doen. We zullen zien of ik inderdaad echt weer ovuleer. Het zou fantastisch zijn.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik hoop het voor je!
    Heel erg veel succes met alles!

Share This Page