Help! Wanneer begint mijn cyclus??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ghurabaa, 30 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hoi allemaal,

Ik ben 1 juli nog ongesteld geworden terwijl ik de pil slikte. Ik wilde heel graag stoppen met de pil en had niet het geduld om tot het einde van de strip te wachten, en ben dus 13 juli gestopt met de pil. Als gevolg daarop werd ik 2 dagen later ongesteld.

Nu heb ik geen idee hoe mijn cyclus nou eigenlijk loopt? Om te berekenen wanneer ik het meest vruchtbaar ben, moet ik dan vanaf 1 juli rekenen of vanaf 15 juli??

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Vanaf het moment dat je ongesteld bent geworden na het stoppen met de pil. Dus in jou geval idd 15 juli. Ga er alleen niet vanuit dat je nu meteen een cyclus van 28 dagen hebt. Het kan zijn dat je lichaam eerst gaat ontpillen, oftwel wennen aan het feit dat je nu niet meer de hormonen van de pil krijgt.

Suc-6 met zwanger worden!

Liefs,
    Duveldraakje

3. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Bedankt voor je reactie. Ik ben een tijdje terug voor 3 maanden gestopt met de pil en toen had ik wel een gewone cylcus alleen werd ik amper ongesteld. Ik had echt anderhalve dag bloedverlies en het was maar heeeel weinig.

Is het zo dat je pas weer vruchtbare periodes krijgt wanneer ook je ongesteldheid weer normaal is? (dus dat je gewoon 4 a 5 dagen vloeit?)

4. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Nee je bent dan gewoon vruchtbaar hoor. De ene is echt 5 tot 7 dagen ongi en dan ander maar anderhalve dag. Dus gewoon klussen en hopen dat t meteen raak is!

Liefs,
    DD

5. Deanna

Deanna Lid

28 jul 2010
    10
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik ben sinds Mei 2010 gestopt met de pil. Eerste cyclus duurde 31 dagen, de tweede duurde 26 dagen. Zit nu inmiddels op dat 35 van de derde cyclus. Heb afgelopen dinsdag (op dag 31) een negatieve clear blue test (digitaal) gehad. Ik heb geeeeeen idee wanneer mijn NOD is geweest en de menstruatie blijft uit. Wel heb ik de hele tijd af en toe kramp in onderbuik en rug. Van de week 's ochtends een keer duizelig geweest. Kan het zijn dat ik toch zwanger ben? Het testen heb ik met avond urine gedaan. Heeft het zin morgenochtend nog eens te testen, op dag 36, met ochtendurine?

6. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    @Deanna: Weet je toevallig wanneer je eisprong is geweest? Het kan ook zijn dat je aan t ontpillen bent, maar als je echt wil testen zou ik bij het kruidvat 2 testjes voor 5 euro halen. Deze zijn gevoeliger en goedkoper dan de CB. Suc-6!

7. Deanna

Deanna Lid

28 jul 2010
    10
    0
    0
    Geen idee wanneer mijn eisprong was.. met online zwangerschapstest geeft ie aan dat 11 juli mijn vruchtbare dag was.. en laten we toen toevallig heel hevig geklust hebben... heb hier nog 2 clear blue digitaal liggen... maar durf dat niet meer midden op de dag te doen vanwege te lage concentratie hcg.. misschien..

[[​IMG]

8. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Dan zou ik morgenochtend nog een test doen. Is het er een met of zonder indicator? Die met is namelijk gevoeliger.

Liefs,
    DD

9. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    #9 Ghurabaa, 2 aug 2010
    Laatst bewerkt: 2 aug 2010
    Ik weet niet of het komt omdat ik er te veel mee bezig ben, maar ik heb sinds ong. 4 dagen telkens last van mijn buik. Een soort rare druk in mijn onderbuik, ook heb ik last van mijn darmen. (maar de pijn in mijn onderbuik voelt niet als darmklachten, echt als een vage pijn. Ook niet als menstruatiepijn). Mijn borsten voelde 2 dagen terug pijnlijk aan maar dat is nu weg maar ben nog steeds met vlagen misselijk. (niet kotsmisselijk maar wel dat je niet aan eten moet denken) Op de een of andere manier voelt mijn buik gewoon anders als anders. Maar ik heb dus geen idee wanneer mijn NOD is, en dus ook geen idee wanneer ik zou kunnen testen.

Enerzijds denk ik, tsja, als het zo moge zijn dat ik zwanger ben maakt het niet uit of ik er nu achter kom of pas over twee weken. Maar aan de andere kant wil ik zooo graag weten of het zo is??

Ik ben bang van niet, nja: ben bang voor de teleurstelling. Maar omdat ik dus halverwege de pilstrip ben gestopt weet ik niet of het te vroeg is om te testen..

10. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Ik zou nu nog niet testen. Het is net 2 weken geleden, het kan wel zijn dat je nu net rond je eisprong zit. Dus gewoon nog even doorklussen.

11. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..

But what if you are wrong :p haha.. Ik wil het gewoon zo graag, let niet op mij.. ;)

Nee maar 1 juli begon mijn cyclus, en ben de 13e gestopt maar heb die dag en de dagen daarna "geklust" (zoals iedereen hier dat zo schattig noemt haha). Dus wellicht dat dat ook mijn vruchtbare periode was..

Kan het dan niet zo zijn dat je op dat moment bevrucht raakt, ookal, ben je gestopt met de pil en heb je een bloeding gekregen? (want bloeding als je de pil slikt is ook niet hetzelfde als bloeding van een echte menstruatie, toch?)

12. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Mmmm daar zeg je iets. Je bent 1 juli weer met de pil begonnen en 13 juli gestopt. Je hebt toen wel de bloeding gehad en flink "geklust". Snap heel goed dat je wil testen hoor, ik heb t ook en ik zit volgens mij echt net na mn ei. Maar je kan natuurlijk altijd even naar het kruidvat (2 voor euro) en een testje wagen!

Liefs,
    DD

13. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hihi ja toch.. ;) Ik was vandaag met mijn man in de Kruidvat en zag ze liggen. Ik stiekem uit het oog van mijn man even het doosje bekeken. Durfde 'm nog niet te kopen, bedacht me dat het nog zo vroeg is.. Maar ik weet niet, het gevoel blijft.

Ach, om de kosten hoef je het niet te laten, ik ga gewoon morgen een test halen en testen.. :D

Het trouwens de menstruatiekalender net ingevuld, en dus beide menstruatieperioden ingevuld, maar ook de kalender weet het volgens mij niet hahah.. Ik doe nu gewoon een testje en dan wacht ik af tot ik ongesteld word (over een week ongeveer) en zo niet, dan doe ik de tweede..

14. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Das denk ik ook de beste optie. Maareh als je morgen gaat testen wel even ervoor zorgen dat je minimaal 4 uur niet gaat plassen en niet teveel drinken. Zo is het nog enigzins geconcentreerd! Suc-6!

15. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Oh goed dat je het zegt! Haha.. Hmm dan moet ik wel vroeg al naar de winkel gaan.. Anders koop ik 'm morgen in de middag en doe ik de test overmorgen in de ochtend..

16. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Heb de test in huis, 2 voor € 5,- van de Kruidvat. maar volgens mij heeft het weinig zin om nu de test te doen (overdag). Kan ik het beste wachten tot morgen?

17. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Het kan wel, maar dan moet je echt even wachten voor je gaat plassen. Ik weet niet of je het zo lang kan ophouden. Maar ochtendurine is wel het meest geconcentreerd...dus zou ik persoonlijk wachten tot morgenochtend!

Suc-6

18. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Zo eigenwijs als ik ben heb ik net getest :D Maar hij was negatief. Er was totaal echt geen streepje te zien.

Ik wacht nu gewoon twee weken en dan wacht ik maar af of ik ongesteld word of niet, zo niet doe ik weer een test.

Het is jammer, maar nu kan ik het gewoon even loslaten voor de komende twee weken.. Ik zal met geduld moeten afwachten, there are no other options..
    :)

19. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Ah jammer, maar idd wacht nog even af en zeker wel doorklussen. Voor hetzelfde geld heb je nu wel je eisprong!

20. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ja inderdaad. Wil ook proberen om er IETSIEPIETSIE minder mee bezig te zijn. Zit echt elke seconde dat ik achter de pc kan op het forum en denk alleen nog maar aan zwanger worden haha..

I'll try to be patient..
    ;)

Deel Deze Pagina