Er zijn mensen met pinda-allergie en dat kan zo heftig zijn dat deze mensen daaraan kunnen overlijden... Dus ik snap wel dat ze op sommige producten dit soort waarschuwingen zetten!
Gelukkig maar dat dit een typisch voorbeeld is van een broodje aap verhaal. Het is in meerdere varianten met verschillende dieren (honden, katten, vogels, etc) te vinden op internet. Feit is wel dat ze in amerika dol zijn op sue-en en dat kan indien t meezit een lucratief centje op kan leveren. Aangestoken door amerikanen zijn nl-ers ook behoorlijke zeikende consumenten geworden. Al is er hier gelukkig geen weldenkende rechter die de fabrikant verordeelt tot een schadevergoeding van een miljoen als de aardbeien die op de beschuitverpakking staan er niet in blijken te zitten. Wel geinig topic btw.
Ik zat heel toevallig van de week een bakje ijs te eten ( hazelnoot chocolade ) staat er bij ingredienten '' Kan sporen van hazelnoot bevatten '' ... Uhm, ja duh, tis hazelnoot ijs
is al een tijdje geleden, maar we waren op vakantie en daarbij was ook een ander nederlands stel, de nederlandse mevrouw zei dat ze niet kon zwemmen, ik zo melig als ik toen was zei : wist je dat je met ob-tjes kunt zwemmen, staat in de gebruiksaanwijzing was gewoon een grapje.... denkt dat mens dat het echt zo is.... ze leest de verpakking, goh ja staat echt dat je er mee kunt zwemmen.... gaat ze verdorie naar de wc met 1 van mijn 0b-tjes en drukt zichzelf even een ob in, zo zegt ze ... eens kijken of het echt helpt.... ( ze kon/kan niet zwemmen... ) pfff HOE dom kun je zijn
snap dus op deze reden nog steeds niet dat er op de pot pindakaas staat: met stukjes noot. euh... zijn toch stukjes pinda's??
En die vele mode reportages waarin vermeld staat bijvoorbeeld ring ... bla bla zoveel euro en dan een close up in beeld hebben en andersom ... denk je wat een gave laarzen en is er in geen wegen of velden daar een winkel en prijs van te bekennen.
Nou, die is minder stom dan je denkt, omdat pinda's volgens mij geen noten zijn. En iemand dus allergisch kan zijn voor pinda's, maar niet voor noten, en andersom...
Ja, die van prenatal geloof ik, die witte met blauwe en limegroene streepjes langs de kanten. Geloof ik dus, maar kan ook een ander spuugdoekje zijn geweest. Heb ze al een tijd niet meer gebruikt