Weet iemand raad: dinsdagochtend half tien heb ik een pregnylspuit gezet (10000). Vandaag is mijn temp nog steeds niet omhoog..... Wat nu? De 36-40 uur waren toch woensdagavond/nacht al voorbij en vandaag is het vrijdag.....
Bel ff naar het ziekenhuis zou ik zeggen!!! Moet bekennen ik heb nooit mijn temp gemeten, maar denk dat je dat het beste kunt doen!
ja, dat is misschien wel goed. Maar tis een anderhalf uur rijden, dus misschien is het goed dat ik dan morgen nog afwacht voor de zekerheid? Of had ie nu al flink gestegen moeten zijn?
Ik zou gewoon ff bellen, en dan kijken wat ze zeggen. Ik weet idd helaas meid van ver rijden is idd bij ons ook Maar misschien kun ze je wat zeggen wat je kunt doen??
Zowieso heeft het geen zin om te temperaturen met hormonen,maar ik snap het wel we zijn allemaal soort controlefreaks hahah Heb je ook in een natuurlijke cyclys wel eens getempt? Bij mij steeg de temperatuur ook niet meteen na ovulatie maar pas enkele dagen daarna.. Afwachten maar en met 10000 eenheden moet er wel wat gebeuren hoor greetz
ik denk namelijk dat ze niks kunnen doen, ik kan alleen daarheen voor een echo, kijken ze denk ik of er al vocht in de buik zit van de eisprong.......maar heb ik dan morgen niet meer zekerheid? Dat bedoel ik te vragen? Ik wil echt niet voor jan doedel zo'n eind rijden, omdat ik gisteren een belangrijke afspraak had en vandaag nog echt hartstikke moe ben. Maar ik snap t gewoon niet, daarom wilde ik jullie vragen jullie gedachten er eens over te laten gaan? Dinsdagavond deed het klussen ook vreselijk pijn, vanwege het grote follikel. Woensdag avond niet meer..... Donderdag dus anderhalf uur te vroeg getempt en vandaag een normale temp. Zou donderdag dan toch met zijn 36.5 een soort van 36.7 op mijn normale tijd zijn geweest? Maar dan is de eisprong toch veel te laat geweest, na de pregnyl? Dinsdagochtend gespoten en dan pas donderdag eisprong? Dat is veel meer dan 36-40 uur....daarom..........ik snap t dus niet. En omdat ik die vreselijke eipijn had tijdens het klussen dinsdag en woensdag niet meer..... he gat........waarom moet het nou weer zo.......doe toch eens normaal, stom lichaam!
Maar als ik nu dinsdagochtend om half tien de pregnyl heb gezet, dan moet mijn eisprong toch eerder komen dan op donderdag? (omdat ik dus donderdags pas 'sochtends zo'n hele lage temp had).
Ga er nu maar vanuit dat je gewoon een ovulatie hebt gehad. In bijna alle gevallen bleek dat er na de Pregnyl injectie een ovulatie plaatsvind. Ze hebben nooit een onderzoek gedaan hoe het tempen werkt bij een IUI en na een ovulatie met Pregnyl. Maakje niet teveel zorgen maken ga er gewoon vanuit gaan dat alles zijn werk heeft gedaan. succes met wachten
Temperaturen is niet betrouwbaar als je hormonen gebruikt, dus daar kun je niet helemaal vanuit gaan. Over het algemeen wordt er geen echo gemaakt om te kijken of je een eisprong hebt gehad, omdat dat niks zegt. Een follikel kan er nog zitten, maar wel een scheurtje ergens hebben, zodat je wel een eisprong hebt gehad. Het enige om zekerheid te hebben over de eisprong is 5-7 dagen na de eisprong (dus ongeveer 7 dagen na de Pregnyl) je progesteronwaarde te laten bepalen. Is deze waarde hoger dan 30, dan heb je een goede eisprong gehad, anders niet. In de meeste gevallen werkt Pregnyl gewoon, het kan best zo zijn dat je lichaam iets later reageert dan 36 uren. Dat zal niet altijd hetzelfde zijn. Ik denk dat er niks anders op zit dan afwachten. Je hebt op tijd de injectie gezet en op tijd geklust, meer kun je niet doen. Probeer het de komende weken een beetje los te laten, je kunt helaas niet overal controle op uitoefenen. Zeker niet als je hormonen gebruikt, want dan reageert je lichaam sowieso anders mbt temperatuur en kwaaltjes. Succes!
ja, een echo kan hij maken, maar daar heb ik inderdaad ook niet zoveel aan. Vorige keer heeft hij dat ook gedaan, toen had ik vocht in de buik, toen zei de doc: zie hier.......eisprong gehad. Toen ging hij naar de linker eierstok zegt hij: heeeeeeeee hij zit er nog, da's raar...... Help me even aub wanneer ik dan progesteron zou moeten laten prikken? Zal ik in elk geval hierom vragen morgen of maandag als ik bel. Maar als ik de pregnyl dinsdagochten half tien gezet heb, was woensdag nacht de eisprong.....is dan aankomende woensdag prikken? Is dat de juiste dag?
als het goed is weet het zh het beste hoe het allemaal gaat. die houden jou in de gaten. en je rijdt toch niet voor jan doedel? uiteindelijk is het voor een goed doel!
Het progesteron moet 5-7 dagen na de eisprong worden bepaald. Als je dinsdagochtend de Pregnyl hebt gezet, zou je woensdagnacht de eisprong moeten hebben gehad. Ik zou dan woensdagochtend voor het bloedonderzoek gaan, dinsdagochtend zou ook nog kunnen, dat maakt niet zoveel uit.
Hoi, Ik heb een dringende vraag en vroeg me af of iemand van jullie me misschien kan helpen. Vanmorgen om 10.00 uur heb ik een pregnyl spuit gezet, maar ik ben helemaal vergeten wanneer ik moet klussen! Wanneer klussen jullie altijd? Hoeveel uur voor de eisprong is het het beste om te klussen? Alvast reuze bedankt voor de antwoorden! (ik ben nu 2e ronde met menopur bezig)