Langere luteale fase, later testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Doe, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doe

Doe Lid

3 jun 2010
    60
    0
    0
    Hoi,

Deze maand heb ik voor het eerst getempt en Fertility Friend heeft mijn eisprong op dag 12 gedetecteerd. Maar er staat op die site dat je pas 18 dagen later mag testen, omdat je nog niet weet hoe lang je luteale fase is en je dus niet weet wanneer je 'overtijd' bent. Maar maak je dan ook pas later HCG aan? Ik snap eigenlijk niet goed wat die dingen met elkaar te maken hebben...
    Weet iemand het?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je weet pas hoe lang je luteale fase duurt als je weet wanneer je ongesteld bent.
    Als je eisprong op dag 12 is en je hebt een "gewone" luteale fase van 14 dagen dan zou je op dag 26 ongesteld moeten worden.
    Wordt je op dag 28 bijvoorbeeld ongesteld dan heb je idd een langere luteale fase gehad. Eigenlijk kun je dus pas na een paar cyclussen zeggen of je een lange of gewone luteale fase hebt.
    Testen kan soms al vanaf zo'n 12 dagen na eisprong.
    "Voor NOD" gaat meestal uit van een NOD van 14 dagen na eisprong.
    ik zelf heb een korte luteale fase van 10/11 dagen. Voor mij gaat die "2 dagen voor NOD" dus niet op, dan zou ik 8/9 dagen na eisprong al positief testen wat niet mogelijk is, het HCG is dan nog te laag.
    HCG ontstaat pas na bevruchting en is dus afhankelijk van wanneer dat jij ej eisprong hebt.
    Als je zeker weet dat je eisprong op dag 12 was dan zou je nu al kunnen testen :)!

3. fafa

fafa Niet meer actief

zo'n 12-14 dagen na ovulatie is een zwangerschapstest positief, hoe lang of kort je luteale fase ook is.

ze houden op fertility friend alleen die 18 dagen aan om je te behoeden voor teleurstellingen. Dat het dus niet wil zeggen dat als je 14 dagen na ovulatie niet menstrueert je ervanuit gaat dat je zwanger bent en er 30 testen doorheen gaat jagen die allemaal negatief zijn (hoe kan dat nou?!) omdat je simpelweg een langere lf hebt.

Pas als je na 18 dagen niet ongi bent, zal er dus wel een grote kans zijn dat je zwanger bent.

stop de verspilling! test pas na 18 dagen! ;)

Deel Deze Pagina