Hoi, Ik ben een beetje een buitenbeentje precies want ik hoor niet graag kort maar krachtige namen voor mijn eigen buiksmurfje. Ik heb al door dat het niet gemakkelijk is om een naam te vinden van 3 lettergrepen die niet super-exotisch overkomt en anderzijds ook weer niet te vaak voorkomt. Ik heb zelf altijd 3 à 4 naamgenootjes in de klas gehad dus ik heb een trauma overgehouden aan top-namen Gelukkig heb ik nog een paar maanden de tijd om een naam te verzinnen. Misschien kunnen jullie helpen? meisjeslijstje tot nu toe: Kaylee (mooi maar te kort) Kyani Yanika Naessa Kyliane (vindt mijn man niet mooi) jongenslijstje : Yentl (mooi maar wat kort) Jayden/Hayden (mooi maar te frequent) Kyano Naimo Anakin Keandro
Hey hey Ik wilde alleen ff zeggen dat Yentl volgens mij meer een meisjesnaam is, ik ken in ieder geval 2 meiden die zo heten! Verder niet echt mijn smaak denk ik, ik heb wel hetzelfde idee om een langere, bijzondere naam te kiezen, maar ik vind de meeste namen weer net wat ver gezocht. Yannika, Nessa en Kyano vind ik dan nog wel leuk. Kaylee vind ik trouwens wel een naam die veel voorkomt. Pff echt nieuwe suggesties heb ik nog niet. Ik wist tot vorige week zeker dat ik een meisje Thalia zou noemen, maar hier ben ik ook vanaf gestapt. Net als Camilo voor een jongen, want mijn vriend vond dat ze hem dan zouden gaan pesten met Calimero Lastig allemaal!
Janneke, die namen zijn echt een momentopname hoor... soms hoor ik weer heel andere dingen graag zoals Noah-Fay voor een meisje dus als je nog ideetjes moest krijgen mag je het hier altijd posten Welke richting gaan jullie langere namen dan uit? Ik weet wel dat Yentl meer als meisjesnaam voorkomt maar het is toch ook een jongensnaam en net omdat hij als jongensnaam niet zo vaak voorkomt stond hij op de lijst Kaylee hoor je hier in België bijna nooit maar in NL dus wel veel ?
Nou ja ik vind Camilo nog steeds erg leuk als jongensnaam, maar dat gaat hem dus niet worden Mijn vriend vind het belangrijk dat het geen hollandse naam wordt, hij wil het liefst een braziliaanse naam.. Ik wil ook weer niet te exotische namen, dus we zoeken een beetje een tussenweg. Noah-Fay vind ik ook wel erg leuk trouwens, maar ik vind een kind constant met 2 namen aanspreken ook weer zo lastig. Dus dan wordt het volgens mij als snel Noah.. Wel leuk, maar kort. En inderdaad, Kaylee hoor je hier vaak, ook regelmatig geschreven als Kaileight (ofzo?).
word geschreven als Kayleigh volgens mij wat vind je van Yanaïka voor een meisje Kyano vind ik natuurlijk mooi, alleen vind ik Keano nog een beetje mooier! Hayden hebben wij op onze meisjeslijst staan.Mijn man vind dat mooi, hij is gek van Heroes en daar noemt een meisje Hayden. veel succes met jullie zoektocht
Als Bas een meisje was geweest had ik voor Rebecca of Rebekka gekozen. Ik hou ook niet van top-10-namen en ook niet van uitheemse namen. lastig dan he! ps: kaylee caylee etvc hoor ik best vaak. misschien veel mensen die van marillion hielden en het nummer Kayleigh graag hoorden maar de spelling te moeilijk vonden?
weet niet wat je van de volgende namen vindt, maar ik doe ff een gok. jongens: thiago,lorenzo,djavan.finley,quinten.....en verder kan ik niks bedenken meisje: yarah,alejandra (j spreek je uit als een g),celina,tanisha,jaedyn,denisa,jayla,aleeza,elvira,graciëlla, marcella,serena,dhiara,imani,jamilla,yamila,nasira,yasmine.
Thiago kende ik nog niet en vind ik héél erg mooi... morgen ff zien wat me ventje ervan zegt Wat de meisjesnamen betreft hou ik deze nog even in beraad: Yarah Tanisha Jaedin (spreek uit als djedin?) Dhiara Yamila
mijn nichtje heet Giverny (djivernie) geen idee waar het vandaan komt eigenlijk ik denk Frans? misschien dat je die mooi vind voor een meisje
Yasmine /Yasmina Esmeralda Alicia Amanda Amira Aurora Cecilia/Cecile Edurne Roxanne Melinda Elena Elisa Isabel Julia Kiara Mireya Ainhoa Naiara Nerea Naomi
Pauline Misschien een ongewenste tip: het is vrij handig wanneer je een naam gemakkelijk goed schrijft. Anders blijf je als kind EN als volwassene altijd je naam spellen!
Best een moeilijke opgave om een mooie, langere naam te kiezen, lijkt me. Maar Yentl vind ik ook écht een meisjesnaam. Heb het nog nooit voor een jongen gehoord en vind ik eerlijk gezegd ook niet mooi. (Giverny is niet het parfum, dat heet Givenchy, lijkt erop ). Zoek je ook echt een 'aparte' lange naam? Of vind je namen zoals Melanie, Rianne, Robine en Marianne ook leuk?
Ik heet Henriëlle, niet zo'n heel moeilijke naam als je het mij vraagt, maar het wordt zelden goed geschreven. Zelfs als ik het in blokletters schrijf, wordt er vaak Henriëtte van gemaakt. Best irritant is dat. Alsof ik mijn eigen naam niet kan spellen. Maar ondanks dat ben ik best tevreden met mijn naam.
Rianne vind ik ook heel mooi maar ... Als verrassing wilde ik een meisje misschien Riana als tweede naam geven, omdat het een verwijzing is naar Diana, de naam van mijn moeder De andere namen die je opnoemt Iloiza (ook mooi trouwens !) vind ik net dat tikkeltje te gewoon. Ik wil een naam die de mensen nog niet vaak gehoord hebben, zonder dat het een superingewikkelde naam moet zijn... snap je een beetje?
Haha, misschien is Iloiza dan een optie? Het is voor mij een zelfbedachte naam, een samenvoeging van Ilona en Izabella.