hoe is het om uitgerenkend te zijn rond oud/nieuw

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tweety26, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety26

tweety26 Niet meer actief

Hallo dames,

Als ik er deze maand voor wil gaan ben ik uitgerekend rond oud en nieuw, nu vroeg ik me af hoe andere mama's dit hebben ervaren, hoe is uiteindelijk de bevalling en kraamweek gegaan, maar hoe is het een paar jaar later, hoe vind je kind het en nu ook jijzelf?

Ik zou dat graag willen weten, anders sla ik deze maand over en ga pas de volgende maand beginnen.

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

hoi tweety,

ik ben nog geen mama dus ik kan je ook geen informatie geven over hoe het is om rond oud en nieuw uitgerekend te zijn.
    Maar ik denk niet dat je om die reden je kinderwens een maand zou moeten uitstellen. Als je in januari uitgerekend bent zou je ook al rond de jaarwisseling kunnen bevallen..dat weet je van te voren natuurlijk niet. Daarnaast denk ik dat als jullie heel graag een kindje willen het niet uitmaakt in welke maand het geboren wordt.

Ik snap wel dat het lastig is maar zelf zou ik het niet uitstellen.

3. Marjolijn

Marjolijn Fanatiek lid

22 aug 2010
    1.154
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kans dat je meteen zwanger bent is natuurlijk ook erg klein... maar je moet het zelf weten, wat het prettigst voelt voor jou.

4. mamanu

mamanu Bekend lid

2 nov 2008
    577
    0
    0
    Idd wat er al gezegd wordt. Je kunt ook in januari uitgerekend zijn en met oud en nieuw of met kerst bevallen. Dan zul je de volgende maand ook over moeten slaan als je er zeker van wilt zijn.
    Als ik deze maand een positieve test in handen krijg, zal mijn uitgerekende datum 11 dec zijn. Mijn andere kinderen zijn 6 en 8 dagen eerder geboren dan de uitgerekende datum. Misschien wordt het dan wel een 5 dec kindje. Ik zou dat echt niet leuk vinden, maar ik wilde ook weer niet een maand uitstellen om die reden, want je moet van geluk spreken als het lukt!

Ben wel benieuwd wat je gaat doen.

5. tricia82

tricia82 Niet meer actief

ze zeiden tegen mij ook "je wilt toch niet met kerst?"
    als het zo uitkomt nou ja jammer dan heb ik toen gezegt.
    voor het zelfde geval beval je 2 weken later of beval je 2 maanden te vroeg.
    als je daar allemaal rekening mee moet houden.
    ik zat zelf elke maand precies op de datums van verjaardagen van mijn naaste familie of met kerst/ oud en nieuw.
    ik heb zelfs een maand overwogen om niet te gaan omdat mijn zwager en schoonzus gaan trouwen in mei.
    en ik was precie op hun datum uitgerekend.
    en heb toen voor mezelf kozen en gezegt jammer dan ik laat deze kans niet voorbij gaan.
    nu ben ik 8 maanden zwanger als hun trouwen.
    je kunt er gewoon geen rekening mee houden.
    stel je zou deze maand overslaan en de komende 9 maanden lukt het nog niet maar het zou eigenlijk wel gelukt zijn als je die ene overgeslagen maand zou hebben gedaan nou ik denk dat je je dan voor je kop zou slaan.
    althans ik wel.
    ik heb elke kans benut omdat de kinderwens groter was dan de uitgerekende datums of die wel of niet uit kwamen.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook even de gedachte gehad... Maar wij gaan ervoor. Je kan het tenslotte toch niet plannen...

7. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik was afgelopen 2de kerstdag uitgerekend, ik baalde daar wel een beetje van omdat het me niet leuk leek voor de kleine.. hoe dat zal zijn weet ik nog steeds niet..

Uiteindelijk was meneer een week te laat en is 2 januari geboren, net na alle feestdagen. Ik zat dus met oud en nieuw ruim 40 wkn zwanger thuis op de bevalling te wachten, wel heel bijzonder hoor.

Maar ik zou er geen rekening mee houden, je mag blij zijn als het je gegund is en als je probeert te plannen is er altijd wel iets waarom het niet helemaal uit komt.

ik zou zeggen, gaan met die banaan! hihi

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik was van Eva op 23 december uitgerekend en ben op 30 december bevallen. De datum heeft natuurlijk niets met de bevalling of kraamweek te maken, behalve dat er misschien minder kraamzorg beschikbaar is (of niet dezelfde hulp de hele week), maar dat probleem heb is er in de zomer nog meer.
    De kerstdagen waren heel bijzonder, wachtend op ons kindje. En oud en nieuw was ook heel bijzonder, vanuit ons hoge bed uit het raam kijkend naar het vuurwerk met een pruttelend baby'tje naast ons. Echt heel erg bijzonder vond ik dat. Ik zei op 1 januari tegen de kraamvisite dat ze wel een beetje laat waren, want onze baby was vorig jaar al geboren :D.
    En nu, ik vind het echt geen probleem dat ze tussen kerst en oud en nieuw jarig is. Juist wel makkelijk met visite, die komen een beetje verspreid op die dagen, zijn dan vaak toch ook vrij. Straks op school zal ze altijd in de vakantie jarig zijn, maar trakteert ze gewoon de maandag erna op school. Ik zie echt geen probleem. En dat ik zwanger ben geworden van Eva is zo'n wonder, wat maakt zo'n datum nou uit, het belangrijkste is dat ze er is!

9. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik was op 31 januari uitgerekend maar meneer maakte het niet zo goed meer al vanaf sinterklaas dus mijn 5-12 heb ik op een sinterklaasfeestje gezeten met een kindje wat voor enorme voorweeen zorgde doordat meneer bleek later aan het draaien was,
    vervolgens ben ik beide kerstdagen en oud en nieuw in het ziekenhuis geweest in verband met controles voor hem ging niet zo goed en uiteindelijk ben ik op 6 januari opgenomen en ingeleid, en hij is 9 januari geboren 5 dagen voor mijn schoonvader en een week voor zijn vader op de verjaardag van een tante.
    dus nee plannen kan je het niet ik dacht safe te zitten en weet inmiddels dat een ziekenhuis niet leuk is met de feestdagen,

plannen lukt niet hoor, toevallig zei ik vandaag tegen mijn man wij willen rond december voor nummer 2 gaan, en ik zei als het nu in 1 keer raak is dan hebben we nog niet zoveel verjaardagen en ben ik niet in de winter zwanger, maar ik ga het er niet voor uitstellen het komt wanneer het komt ( en anders benen kruisen en blijven zitten :D)

10. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Aan de ene kant snap ik je gevoel wel, Tweety26, mijn man denkt er zo ook over. Die wil ook het liefst maart overslaan omdat het dan eventueel een "kerstkindje" kan worden. Nu zitten wij pas in ronde 2 maar ik denk dat we er anders over denken als we al een jaar bezig zijn.

11. ikky100

ikky100 Lid

13 mrt 2011
    62
    0
    0
    ik zou als ik nog niet begonnen was een maandje wachten maar ik zou het zwanger worden er niet voor onderbreken.

succes!!

12. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik was 7 februari 2009 uitgerekend en ik zat op oudjaarsdag in het ziekenhuis met 2 cm ontsluiting. Uiteindelijk ben ik 22 februari pas bevallen.

13. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    Hoi tweety,

Ik begrijp je dillema hoor, heb met hetzelfde zitten worstelen. Maar wij zijn al best lang bezig en besloten er toch voor te gaan. Ook omdat we al meer onhandige data gebaseerd zijn (zomervakantie, verjaardag baby van zus, etc). Ik zou ook dubbel prijs hebben deze maand, als het lukt is uitgerekend datum 5 december, rronde daarna, reken maar uit, rond oud en nieuw.

Voor mij gaf de doorslag dat we al langer bezig zijn en liever een kerst kindje willen dan geen kindje. Voor jou speelt dat nog niet zo kan ik me voorstellen, dus als je een maandje wil overslaan, kan ik me dat ook best wel voorstellen. Ik sprak wel laatst een (volwassen) kerstkind en die had het toch wel jammer gevonden dat er nooit iemand op haar echte verjaardag kwam. Vind het dus echt wel logisch dat je er rekening meehoudt. Ook vriend met verjaardag op 3-1 heeft moeite een feestje te vullen omdat iedereen dan is uitgefeest...

Maar ja, het zijn voor ons momenteel toch luxe problemen.

Succes!

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Oja wat ik ook nog wilde zeggen... Mijn broertje is 6 december jarig en mijn ouders hebben het jaren op 6 november gevierd. Toen ie een jaar of 11 was heeft ie zelf aangegeven het op z'n eigen dag te willen vieren. Nu doen we het vaak samen met Sinterklaas en datvindt id prima. Dus dat kan ook nog...

15. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Als ik nu zwanger zou worden,zou ik uitgerekend zijn rond 17 december. (zoiets,weet het niet precies) We zijn al een tijdje bezig,half jaartje maar de wens is er bij mij al heeeel lang. Ik zou janken van vreugde als ik zwanger zou zijn,al komt de kleine met de kerst,maakt me niets uit. Maar ik kan me voorstellen dat als je pas begonnen bent,dit allemaal nog niet zo speelt.

16. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    tja, ik wilde heel graag een zomerkindje. Helaas kwam mijn menstruatie pas in december weer op gang. We hadden dus maar 1 ronde om nog een "laat-zomerkindje" te krijgen. Nu gaan we natuurlijk niet tot de herfst wachten om weer te proberen.
    En deze maand en volgende maand zouden inderdaad niet ideale data zijn om zwanger te raken, maar jée wat zouden we blij zijn!

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Nog even een aanvulling... De vorige zwangerschap dacht ik ook te kunnen plannen. En even leek het gelukt, ronde 1 meteen zwanger, maar dat werd een mk, waardoor we dus 3 Mnd 'vertraging' opliepen. Mn zoontje is daardoor maar 6 dagen voor mn vriend jarig... Dus nu denken we ook echt, we beginnen gewoon en we zien wel...

18. Mayon

Mayon Niet meer actief

Tjoh.. Tijdens klussen echt nooit aan gedacht hoor! Het duurde hier sowieso langer dan twee jaar dan let je daar zeker niet meer op. Maar eerlijk ik heb er nog nooit over na gedacht, heb een uk van 4 januari. Vond het wel lekker die laatste twee weken was manlief dus thuis. handig toch.

19. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    hoi, wij hebben hier ook over nagedacht. En dan niet voor ons zelf maar voor het kindje later. Als kind verheug je je op je verjaardag en kijk je uit naar Sinterklaas en later de kerstdagen.
    Hoe zal het kindje het vinden als alles in 1 maand zou vallen? Dan moet je weer een heel jaar wachten op de leuke dagen en is het niet wat gespreid.
    Ik ben benieuwd naar de andere reacties.

20. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @arr: en wat doen jullie nu zelf? Toch doorgaan of overslaan?

Deel Deze Pagina