Zijn de wat langere namen vanaf 2 lettergrepen en meer letters echt uit? Wat vinden jullie van wat langere namen tegenwoordig of voor jou ook liefst zo kort mogelijk? Emma heeft ook wel 2 lettergrepen maar vind ik zelf toch onder de kortere namen vallen.
Ik heb een hekel aan namen die "in" zijn en ga juist voor de "uit" namen maar je moet vooral doen wat voor jullie goed voelt. Wat ik heb gelezen zijn engelse/amerikaanse namen het nu helemaal.
Hmm. Ik hou juist van lange namen, vooral voor meisjes. Ook hou ik van een beetje sjiek en vooral origineel 1 lettergreep namen maak je me niet blij mee haha
Nee hoor, in mijn omgeving niet in ieder geval. Tweede namen van de meisjes zijn ook lange, klassieke namen.
Ik houd van lange en korte namen, maar kijk voor mijn eigen kinderen naar de combinatie met de achternaam. Een hele lange voor- en achternaam zou niet mijn keuze zijn, net als een ultra korte voor- en achternaam. Of ik een naam mooi vind heeft vooral te maken met de klank, het genre, enz. Maar ik heb ook het idee dat korte namen nu in de mode zijn, al heel wat jaartjes.
Nee ik vind niet dat de namen uit zijn. Ik hoor nog veel lange namen om mij heen. De naam van onze dochter heeft ook drie lettergrepen. Maar als je naar de top 50 jongensnamen en meisjesnamen gaat kijken, zie je wel vooral korte namen. Ieder zijn ding
Ik weet niet wat 'de trend' is , maar mijn kinderen hebben allemaal 3 lettergrepen (klassieke namen en worden ook (nog) niet afgekort) en zijn wel een van de weinige in hun klas . Je ziet duidelijk meer korte namen (2 lettergrepen vooral), volgens mij. Maar ja. Zou zeggen dat het mij niet uitmaakt .
Wij hebben een relatief korte naam gekozen. Dit omdat mijn vriemd een lange achternaam heeft. Hoor genoeg lange namen om mij heen die net geboren zijn.
Ik heb nooit aan trends meegedaan. Dus hiermee ook niet. Ik heb geen idee of lange namen uit zijn eigenlijk.
Je ziet wel meer kortere namen tegenwoordig. Vroeger zag je vaker Melissa en Richard etc. Dat is nu Lynn en Sam. Zelf zou ik inderdaad kijken naar de achternaam. Bij een erg lange achternaam vind ik zo'n korte voornaam erg goed staan. Mijn vriend heeft een gemiddelde achternaam en hebben we gewoon gekeken naar welke naam het beste bij ons past.
Ik zie of hoor wel "vaak" dat prachtige lange namen ( die IK dan mooi vind), afgekort worden. Zo zonde vind ik dat . Zelfs bij relatief korte namen als Julia wordt het toch gauw Juul.
Het is in ieder geval zo dat de trend tegenwoordig kort is. Kijk maar naar de top 20 en naar snel stijgende namen buiten de top 20. Dat zijn bijna allemaal namen van 1 en 2 lettergrepen en een kort letterbeeld. En vooral kort en Engels is helemaal in: Lynn, Tess, Dex, Jace, James, Jay, Liv, Lily, Ivy, Vince... Dat zijn namen die het heel goed doen de laatste jaren. Of lange namen daarmee ook automatisch "uit" zijn durf ik niet te zeggen. Wel interessant, als de lijst met namen van 2015 bekend is ga ik er eens naar kijken...
Geen idee of lange namen 'uit' zijn. Onze kinderen hebben allebei korte namen met 2 lettergrepen. Niet bewust maar we vinden het gewoon leuke namen. Het zijn trouwens turkse namen.
Volgens mij zijn lange namen inderdaad uit. Meeste namen om mij heen hebben een of maximaal twee lettergrepen. Ook in de top 20 staan alleen korte namen. Luuk en Emma zijn de populairste kindernamen van 2015 (t/m september) Maar lang kan ook nog best
Kortere namen komen nu meer voor maar ik ben zelf meer van de lange namen. Annefleur moet je trouwens niet proberen Anne of Fleur(tje):te noemen want dan krijg je met een diepe zucht van haar te horen : ik heet Annefleur! Rosalinde reageert bijvoorbeeld wel weer ook op Roos.
ik vind lange namen erg leuk! Alleen wij hebben een hele lange achternaam en dan vind ik een lange voornaam er niet zo heel erg mooi bij staan. Ik heb trouwens wel een lange voornaam (4 lettergrepen)
Wat maken de trends uit? Als je een naam uitkiest hoop je toch dat je kind het een jaar of 80 draagt. Genoeg dat er binnen die tijd in en uit de mode gaat. Toevallig stond de naam van mijn oudste zoon bovenaan namenlijsten van verschillende landen. Maar het had me ook geen barst kunnen schelen als de naam er niet in had gestaan. De naam voor onze tweede zoon staat geloof ik niet in de top 100. Al zijn er natuurlijk een hoop namen die nauwelijks gegeven worden met een goede reden. Maar dat is een ander verhaal.
Ja het lijkt wel de trend om een zo kort mogelijke naam te kiezen. Ik hou juist van wat langere namen! In ieder geval twee lettergrepen. Ik vind namen met 1 lettergreep of 3 letters niet gelijk niet mooi hoor. Dat ligt echt aan de naam. Maar vaak neigen wij wel naar minimaal twee lettergrepen. En mode of niet, lekker kiezen waar je van houdt!
Hier alledrie 3 lettergrepen (5-7 letters) bij een 2 lettergrepige achternaam. Ik heb niets met korte 1 lettergrepige meisjesnamen, die vind ik bijna allemaal per definitie niet (zo) mooi. Maar smaken verschillen en ik heb niet zoveel met trends.