Graag wil ik borstvoeding gaan geven maar ik kan niet aan het idee wennen en verwacht dat ik me er heel ongemakkelijk bij zal voelen in het bijzijn van anderen, toch wil ik niet dat dat de reden zal zijn dat ik zal stoppen met het geven van borstvoeding. Ik wil graag al snel borst en fles(kunst) voeding combineren. Is dat mogelijk en hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Als ik je vraag goed leest, ben je nu nog in verwachting? Om borst en fles te combineren moet de productie echt goed stabiel zijn (een aantal weken volledig borstvoeding gegeven), het kan zijn dat je minder productie in totaal gaat hebben door het te combineren. Bij sommige vrouwen is dit prima bij andere vrouwen loopt het snel terug tot niks. Mijn advies zou zijn: Ik lees dat je het vooral wil combineren om niet in het openbaar te voeden? Bedenk waarom je borstvoeding wilt gaan geven (wat zijn de voordelen voor jou/voor je kindje), ik denk dat je hier ook echt van gaat genieten. Natuurlijk hoef je niet in bijzijn van anderen te voeden als je dit niet prettig vindt: je kan je eventueel afzonderen, je kan ook (gekolfde) melk in de fles geven (je kolft dit dan af vlak voor of na je bezoek, je kan ook een voorraadje opbouwen). Kortom: mijn advies zou het niet zijn om kunst en borstvoeding te combineren omdat je niet van tevoren weet of dit bij jou ervoor zorgt dat je productie terugloopt. groetjes, Annemarie
Ik ben inderdaad nog zwanger. Ik wil alleen de eerste maanden borstvoeding gaan geven en hiermee helemaal stoppen wanneer ik weer ga werken (na 3,5 maand) Om borstvoeding af te bouwen zag ik dat er schema's zijn, kun je met behulp van zo'n schema misschien proberen te combineren? Wanneer er bij het afbouwschema bijv. 2x per dag kunstvoeding gegeven wordt dat je meerdere weken op die "stap" van het schema blijft en pas later verder gaat met afbouwen? De tip van afgekolfde melk neem ik zeker mee! Had hier zelf nog niet zo over nagedacht maar dan houdt ik wel de voordelen van de borstvoeding in het begin zonder me ongemakkelijk te hoeven voelen.
Ja tijdens een afbouwschema combineer je dus kunstvoeding en borstvoeding: je doel is dan ook om af te bouwen dus dan kan dat ook. groetjes Annemarie