Ik had het gister nog met mijn man over de band die je met je kind hebt als je bv of fv geeft . Eigenlijk vind ik dat mijn band met mijn zoontje alleen maar beter is sinds ik fv geef. Als mijn zoontje naar me lacht weet ik zeker dat hij naar me lacht omdat hij blij is om mij te zien, en niet alleen blij met mijn tetten Manlief heeft ook een veel betere band met hem dan wanneer ik altijd alle voedingen zou doen.
Met dat laatste suggereer je nu toch dat het hebben van een goede band afhankelijk is van het geven van voeding.. Onzin natuurlijk, ik geef zelf geen borstvoeding, dat doet mijn vrouw, maar op dit moment heb ik met onze dochter een betere band dan zij. Je hoeft een kind niet te voeden om een band met hem op te bouwen.
Ik suggereer niks. Er werd door iemand anders hier in het topic gesuggereerd dat vrouwen die de fles geven een mindere band met hun kind zouden hebben dan vrouwen die borstvoeding geven. En dat is puur onzin. Je band hangt, zoals je zelf ook al aangeeft, van meer dingen af dan alleen het voeden.
Ja maar aangezien je zei dat je man nu een betere band met je zoontje heeft dan wanneer jij zelf alle voedingen had gedaan.. Daaruit begrijp ik dus dat jou man nu een goede band heeft met jullie zoontje omdat hij de fles kan geven. Maar zonder fles had hij net zo'n goede band gehad. Je band met je kind hangt niet af van het geven van voeding maar van liefde en aandacht. En je kan je kind net zo goed liefde en aandacht geven zonder fles in je handen .
Dat is waar Maar feit is wel dat hij nu meer tijd heeft met Tobias samen. Toen ik nog bv gaf had hij zelf vaak het gevoel dat hij er maar een beetje 'bij hing'. Nu voelt hij zich wat meer 'nodig' en heeft hij het gevoel dat hij meer een band krijgt met Tobias. Maar dat is persoonlijk natuurlijk
Band opbouwen.... wat een gezwets..... Wat zal ik toch een slechte band hebben dan met m'n fleskinderen
Dat is persoonlijk inderdaad. Mijn vrouw geeft al 10 maanden borstvoeding en ik heb nooit het gevoel gehad dat ik iets miste. Ik knuffelde en speelde gewoon tussen de voedingen door met haar en nu trekt ze zelfs meer naar mij dan naar mijn vrouw.
Maar jij bent hier ook de enige moeder van een borstgevoed kindje, die geen bv geeft De meeste andere moeders op deze forum die borstvoeding geven zijn heilig van overtuigd dat hun moeder-kind band beter is omdat ze bv geven. Dat is ook niet raar, ze worden door verschillende media hiervan overtuigd. Jij snapt tenminste dat dat kul is
Onzin, dat zou betekenen dat alle vaders van bv kinderen geen band met ze kunnen opbouwen?! Ik ben zelf pro bv, maar volgens mij heeft een band met je kind opbouwen niets te maken met voeding maar juist met liefde en aandacht en ik hoop toch echt dat ik er vanuit mag gaan dat kv moeders dit ook aan hun kinderen geven. Wat betreft onderzoek, zonde van het geld, zoals al eerder is genoemd kan iets wat gemaakt is door een koe en vervolgens kunstmatig is bewerkt nooit tippen aan iets wat door het menselijk lichaam is gemaakt. Daarnaast ontbreken er een aantal belangrijke factoren in het onderzoek. Ik vraag me af waarom een kv fabrikant überhaupt zo'n onderzoek laat doen? Om zieltjes te winnen of is de kv te duur en hebben ze gewoon geld te veel?
Dit onderzoek gaat helemaal niet om wat betere voeding is? Bv IS de normale babyvoeding, kv is daar namaak van. Dit onderzoek gaat over de vraag of de keuze voor 1 van de 2 voedingen aantoonbaar impact heeft op het leven en chronische gezondheid van het kind (lange termijn voordelen). En daar spelen zo enorm veel factoren een rol, waar ook de conclusie is van het onderzoek dus!!
Precies, en de conclusie is: nee en dat is logisch, immers er komt veel meer bij kijken dan 6 maanden bv om een kind gezond en evenwichtig op te voeden
'De meeste andere moeders die borstvoeding geven'... Waarom nou weer zo vooringenomen? Ik heb een zeer sterke band met mijn kind en dat komt door meerdere factoren dat ik hem heel lang heb gevoed heeft daar zeker mee te maken. Ik ben in het gelukkige bezit van gevoel en verstand en laat mij geen kul aanpraten door de media.
Ik heb volgens mij toch echt het woord ALLE weggelaten.. En dat 'meeste' baseer ik op jarenlange discussies die ik op deze forum volg over dit onderwerp. En de bewuste keuze voor 'meeste' in plaats van 'alle' is ook daarop gebaseerd
voor mij maakt het qua band geen ruk uit of ik nou bv of fv gaf. Vraag me af of moeders die beide hebben ervaren hier verschil in merken.
Naast hun product verkopen onder andere ook om flesvoedende ouders inzicht te geven in hun product en ze zo te ondersteunen in hun keuze, en ze te ondersteunen in de strijd tegen opmerkingen van bv moeders (zoals jij?) Iedereen weet dat kunstvoeding anders is dan bv. Maar het is dus NIET slechter. Fijn toch? Waarom is dit zo moeilijk te accepteren?
Ik kan beter de vraag andersom stellen: waarom is het zo moeilijk te accepteren dat flesvoeding op bepaalde punten WEL slechter is dan borstvoeding? De slechtere darmflora (vanwege goede bacterien die via moedermelk veel meer in het lichaam komen dan via kunstvoeding), gebrek aan levende antistoffen (die zitten niet in kunstvoeding), het is zwaarder te verteren dus een baby slaapt vaak dieper (en diep slapen is voor een baby niet gezond), afgestemd op de behoefte van de baby bij extreme warmte/kou of bij ziekte (kunstvoeding is altijd hetzelfde). Dit alles maakt niet dat een baby die kunstvoeding krijgt minder goed opgroeit. Die word ook gewoon groot en gezond. Maar kunstvoeding mist wel een aantal dingen en is dus niet even goed als borstvoeding maar een tikkeltje minder goed (slechter klinkt zo hard, maar minder goed is het zeker wel).
Ik deal er al mee dat ik in de ogen van de pro bv een tweederangs moeder ben. Maar nu is er een onderzoek waarin nu eens positieve punten van kv worden genoemd. Fijn toch! Er is de laatste jaren kennelijk een hoop bereikt in de kunstvoedings samenstelling. En daar zijn positieve resultaten mee bereikt. Waarom zou je daar als bv moeder daar dan perse de onwaarheid van willen bewijzen? Kv is kunst ja. Nep. Namaak. Maar dus NIET slechter. Met slechter suggereer je dat je met kv je kind te kort doet.