Jarloers ben ik totaal niet ik sta liever 10x op dan de makkelijkste weg te kiezen als er geen beweegreden hiervoor is
Waarom raak het eigenlijk de fv moeders zo als een (ex)bv moeder een mening geeft (want meer dan een mening is het niet) jullie staan-stonden hier toch volleldig 100 procent achter waarom je dan eigenlijk druk maken om een mening van een ander hierin ..appart
Ik denk dat ik heel goed kan bepalen of ik hier op moet reageren..en nergens rimpels hoor..gaat prima hier allemaal. en de een maakt de keuze om zulke figuren te laten kletsen en ik maak een andere keuze..een aantal voelen zich hier vreselijk ver boven de rest verheven omdat zij bv geven en menen ook dat ze daarom maar alles kunnen zeggen. En dan kunnen ze de volle laag krijgen. en om jou even te corrigeren: sommige posts hier zijn geen mening maar een directe aanval en dat weet jij zelf ook wel. En tot slot...dat ik zo fel ben betekend helemaal niet dat ik niet achter mijn keuze sta...wat een bijzondere conclusie weer. Ik ben ook heel fel over vers eten voor baby's en tegen het gebruik van loopstoeltjes. Betekend dat volgens jou ook dat ik mijn kimd liever potjes geef en wel in zo'n stoeltje prop..nee hoor.
Je hebt geen mening ... je hebt een waardeoordeel over een keuze van een ander. Het is niet aan jou om je nekharen overeind te zetten namelijk, je hebt er namelijk niets mee te maken, het zijn jou zaken niet waarom een ander een bepaalde keuze heeft gedaan. Ik sta 100% achter mijn keuze ... maar je moet niet met een waardeoordeel komen over mijn keuze.
Dat is dus wat ik hierboven ook probeerde te zeggen. Dat is geen mening meer maar idd een oordeel. De beste voeding is de voeding die je met liefde geeft..
Ik denk omdat je je veroordelend uitdrukt. Ik vind overigens zelf dat bv missch de beste voeding is, maar niet altijd de beste keus. Als een moeder er echt door heen zit, echt weer wat nachtrust nodig heeft, vind ik het geen gemakzucht om naar fv over te stappen. Een baby heeft meer nodig dan alleen bv, ook een gelukkige mama is erg belangrijk. Kan je die 2 combineren, perfect. Zo niet, wie ben ik dan om te veroordelen dat je de bv op geeft?
Ik heb er niks mee te maken correct, maar ik heb er wel mijn mening zo over..maar goed geloof dat jou stukje ook weer een mening betreft
Ik heb mij werkelijk nog nooit bemoeid of verwonderd over het feit waarom iemand begint met bv geven en waarom ze daar evt. lang mee doorgaan of juist snel mee stoppen. Mijn nekharen gaan niet overeind van een baby die bv krijgt en ook niet van iemand die dat 3 maanden geeft of zelfs 3 jaar...dat zal mij toch een zorg zijn...en ik snap dus niet waarom dat andersom wel zou zijn..wat kan jou het schelen wat een ander doet.
Is het nou zo moeilijk om toe te geven dat borstvoeding de beste voeding is die er is? wat de beweegreden ook is om het niet te doen prima! maar hier kunnen jullie gewoon feitelijk niet om heen
Is het voor jou zo moeilijk om in te zien..dat het verschil tussen die 2 zo groot niet meer is om even terug te gaan naar de openingspost....en wasrom moet jij per se horen dat bv de beste voeding is..ik ben het er niet mee eens, maar is dat een soort zelfverheerlijking ofzo. dit topic gaat in oorsprong over dat de lange termijnvoordelen van bv overschat worden...waarom moet jij in zo'n topic nu per se horen dat bv het beste is?? Heel vreemd
Kijk, en dit bedoel ik dus! Bv is niet altijd de beste voeding! Zoals ik al eerder heb aangegeven, kon bijvoorbeeld mijn zus de bv van mijn moeder niet verdragen, en is mijn vriendin dr tweeling al zo vaak opgenomen omdat die kindjes niet genoeg voedingsstoffen kregen van de bv van haar, en dus ernstig ondervoed waren. Vertel hen maar dat bv de beste voeding is. Hou nou eens op met roepen dat iets een feit is, terwijl dat niet zo is.
Daarom is het ook afwegen, het 1 tegen het ander. Ik vind bv niet belangrijk genoeg wat dat betreft. Dan kies ik inderdaad voor de 'makkelijkheid'. En liever 10 keer opstaan om bv te geven dan voor fv te kiezen vind ik sneu, zowel voor jezelf, voor je baby als voor je gezin want naar mijn idee is bv dan niet de juiste keuze en drijf je alleen maar je eigen zin door.
Uiteraard is flesvoeding sterk verbetert maar wel degelijk een verschil met bv dat zal altijd zo blijven maar goed zoals ik al zij waarom je blijkbaar schuldig voelen over iets waar je 100 procent achter staat, wat doet dan eigenlijk een mening van een ander daar nog toe dan? komt er een beetje op neer dat iemand hier zich dan toch wel schuldig over voelt
Omdat jij voor doet komen alsof mensen lui zijn wanneer ze voor fv kiezen, en dat is helemaal niet zo. Sowieso vind ik niet dat je een beweegreden hoeft te geven voor het wel of niet bv geven. Baas op eigen tiet laat ik dan maar zeggen.
Anja ik mijn post van 10 uur heb ik dit ook aangegeven soms is er een goede reden om het niet te doen
Dat is even doorbikkelen maar zeker de moeite waard, en mijn gezin leid daar niet onder overdag kun je namelijk ook prima bijslapen.
Maar zeg dan niet steeds dat het een feit is dat bv de beste voeding is. Dat was het voor mijn zus niet, en voor de tweeling van mijn vriendin ook niet. Je moet uitkijken wat je een feit noemt.
Ja jij neem ik aan, in heel veel gevallen (denk de meeste) is dat natuurlijk helemaal niet mogelijk om bij te slapen overdag.
Dat is heel fijn voor jou. Maar ik kon dat niet hoor met een peuter die niet meer sliep overdag en een man die werkte..