Langetermijn onderzoek naar voordelen borstvoeding

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eki, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.830
    5.966
    113
    Vrouw
    Gelukkig....je plaatst een reactie binnen de toegestane tijd! :)
    Wel doen anders krijg je nogal rare berichtjes terug...:(

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Oh leuk, jullie hebben elkaar gevonden. ;)

3. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kansloze opmerking.

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Borstvoeding is altijd nog het beste voor de meeste (!) baby's, daar doet dit ene onderzoek niets aan af natuurlijk.

Met alle hoogtechnologische ontwikkelingen verbaast het mij echter niet dat flesvoeding steeds beter van kwaliteit wordt en op een gegeven moment borstvoeding wel heel dicht zal naderen. Of het ooit helemaal 'even goed' of zelfs beter zal worden dan borstvoeding zal de toekomst uitwijzen. :)

Ik vind het inderdaad opvallend hoe vaak moeders die bewust voor flesvoeding hebben gekozen zich aangevallen voelen en in de verdediging schieten bij dit soort onderwerpen. Ik vraag mij oprecht af waarom? Zolang je het belang van je kind op de eerste plaats zet hoef je je toch echt niet schuldig te voelen over het geven van flesvoeding lijkt mij. Het is niet iets slechts, hooguit net iets minder goed maar dat maakt je nog geen slechte moeder. Dat zit hem toch ook echt in heel andere dingen....;)

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.830
    5.966
    113
    Vrouw
    #405 Zoe123, 6 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2014
    Waar maak je dat uit op dan?
    Ik denk er toch echt anders over....
    Waar baseer je die uitspraak op?

Ik krijg te horen dat ik niet reageer op een.reactie (terwijl die er net op staat)en dat dat "wel genoeg" zegt.

Dat is pas kansloos!

6. tuc

tuc Niet meer actief

waarom schuldig voelen..je kunt je ook gigantisch ergeren aan bepaalde opmerkingen..en daar graag op willen reageren...jij ergert je ook vaak genoeg aan typische nederlandse problemen hier op het forum toch..betekend toch niet dat jij je schuldig voelt over je expat leven (geen aanval overigens)

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dat is natuurlijk vrij uitzonderlijk. Voor de meeste baby's (maar er zijn dus uitzonderingen) is borstvoeding anno 2014 nog altijd (iets) gezonder dan flesvoeding. Big deal, het zij zo. ;)

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee precies. ;) Maar daarom begrijp ik dus niet dat je je zo druk maakt, je er zo aan ergert, om wat een paar meiden zeggen wat misschien ook nog eens anders bedoeld wordt dan het overkomt? :( In het algemeen bedoel ik trouwens hoor, niet specifiek alleen jij. :)

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik sta helemaal achter mijn keuze, volledig.. heb ook amper hier gereageerd en sowieso niet in bv/fv topics. Maar opmerkingen als nekharen overeind staan wanneer vrouwen zonder gegronde reden voor fv kiezen, dat vind ik gewoon absurd en nogal dwingend en reageer daar dan ook met liefde op.

10. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Daar ben ik het ook wel mee eens hoor. Meestal is het ook de beste voeding.
    Maar er zijn meer uitzonderingen dan dat je denkt. Zo uitzonderlijk is het niet.
    En als mensen dan glashard blijven roepen dat het een feit is dat bv altijd de beste voeding is, is erg vervelend en irritant.
    Dat is gewoon "je kop in het zand"-politiek.

Maar goed, ik praat toch tegen een muur, dus ik kan ook beter niks meer zeggen, en sommigen maar gewoon laten lullen.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Jeetje het heeft je wel geraakt he?
    Maar goed, inhoudelijk heb je dus nog steeds niet gereageerd. Grappig ;)

Dat ik niet achter mijn keuze zou staan, grappig, want ik heb ook BV gegeven.
    Wat mij stoort is de stelligheid van sommige mensen, en niet in kunnen zien dat BV niet altijd de beste voeding is.
    En, wat mij het meest stoort, de bemoeienis en het oordeel dat daar aan wordt gehangen.
    Die kortzichtigheid, zo jammer. Doet afbreuk aan je intelligentie.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.830
    5.966
    113
    Vrouw
    Dat ik niet achter mijn keuze zou staan, grappig, want ik heb ook BV gegeven.
    Wat mij stoort is de stelligheid van sommige mensen, en niet in kunnen zien dat BV niet altijd de beste voeding is.
    En, wat mij het meest stoort, de bemoeienis en het oordeel dat daar aan wordt gehangen.
    Die kortzichtigheid, zo jammer. Doet afbreuk aan je intelligentie.[/QUOTE]

:(
    Wat moet ik met dit verhaal?

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh dat was meer in zijn algemeenheid hoor.
    Daarom is het de volgende alinea. Dat eerste stukje, dat was voor jou bedoelt :)

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.830
    5.966
    113
    Vrouw
    Dus nogmaals
    wat moet ik met dat verhaal?
    Ga eens iemand anders lastigvallen zeg..

15. tuc

tuc Niet meer actief

Tja geen idee..aan sommige dingen erger ik mij gewoon...en 1 daarvan is dus die continue denigrerende opmerkingen over fv. Er zijn ook dingen waar ik bv in de lounge topics over lees waar ik mij dan weer totaal niet aan kan ergeren (de voortuin van de buren, bepaalde nasty opmerkingen van schoonfamilie e.d ) zo heeft iedereen wel iets denk ik.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Dat heb je mooi verwoord

17. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik weet niet wat jij overdag doet, maar op mijn werk kunnen ze het niet zo waarderen als ik ga slapen. In de auto op weg naar werk of huis lijkt mij wat gevaarlijk en tijdens het avondeten is misschien wat vies.

Mijn oudste sliep prima op bv, de jongste waardeloos. Maar hij heeft ook een tijd kv gehad en toen sliep hij net zo slecht. Voordeel zou dan alleen zijn dat ik er niet voor wakker hoef te worden. Maar omdat ik dat toch word heeft het geen meerwarde. Maar dat is in mijn geval. Iemand anders kan het toch heel anders ervaren? Dat mag toch en daar kunnen toch andere keuzes uit volgen. Ik geef met veel plezier bv, maar moet altijd strijden om genoeg te hebben. Ik wil dat gevecht wel doen, maar kan mij goed voorstellen dat anderen dat niet willen. Ik heb zelf nooit pijn gehad tijdens de bv. Dat zou voor mij de grens zijn, maar anderen kunnen daar wel mee omgaan. Mooi toch, maar ik ben er aardig zeker van dat ik dan niet was doorgegaan. Andere ervaringen, andere grenzen, andere keuzes. Dat maakt een ander niet luier, dommer, slechter of wat dan ook, maar anders.

Ik denk dat bv de beste voeding is. Voor mij, in mijn situatie en met mijn borsten. Ik hoop dat het klopt dat het mijn kinderen een beetje extra weerstand geeft, dat zou ik heel fijn vinden. Ik ben bereid daar veel moeite voor te doen en erger me er ongelooflijk aan dat elke keer als het niet lekker gaat er iemand met een flesje kv klaarstaat. En juist daarom heb ik helemaal geen behoefte om een ander hetzelfde aan te doen alleen dan qua bv. Opmerkingen als, jouw kind is ziek omdat je geen bv hebt gegeven of je hebt een slechtere band met je kind omdat je kv geeft zijn laag bij de grond en vreselijk. Net zo vreselijk als, bv is een vorm van incest of manier om je kinderen klein te houden. Of bv moet vooral ver weg van de bewoonde wereld worden gehouden, want ik wil helemaal geen zeug zien. Door dat soort opmerkingen wordt de discussie compleet uit de rit getrokken. Die zijn laag bij de grond en zorgen ervoor dat we andere, neutralere opmerkingen in dat daglicht plaatsen. En ik denk dat dat niet terecht is.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Of jij gaat even wat anders doen, iedereen mag toch hier zn verhaal kwijt.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hahaha, wat heb jij lange tenen en een slecht humeur zeg.
    Heb je gezien wat jouw bijdrage in dit topic is? Ik vraag je toch ook niet om iemand anders lastig te vallen met je gezwets?
    Chillpill, gewoon een tip.
    Verder is alles wel gezegd dacht ik :) Toedels Zoe123.

Tuc, ja sommige dingen zijn trek je je wat meer aan. Logisch toch?
    Dat het dan wordt gegooid op ' het niet achter je keuze staan' , nou ja prima als mensen dat denken.
    Uiteindelijk weet ik dat ik de beste beslissingen voor mijn kids maak. En bv/fv, iedereen moet doen wat hun het beste lijkt.
    Of dat nu nooit fv is, of 10 jaar bv geven. Be my guest. Niemand doet haar kind daar kwaad mee.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.830
    5.966
    113
    Vrouw
    Geef jij dan nog even antwoord op mijn vraag

Deel Deze Pagina