Ik zou me er absoluut niet minder om voelen hoor, vanwege kv. Ik ben juist hartstikke trots op mezelf dat ik zo slim ben om niet ten koste van alles bv te blijven geven. Hier was het namelijk geen voordeel en kan me praktisch geen leuke zaken uit de eerste 6 maanden van mn dochter herinneren. (extra domper: dochter 9 maanden bv - extreem allergisch, anafylactische shock gehad, zoontje 4 maanden bv - ook allergisch in lichtere mate, zoontje geen bv - totaal geen allergien haha maar goed). BV, geweldig! Vooral doen en vereist vaak wel wat doorzettingsvermogen.. Maar ik zou wel mn grenzen bewaken en jezelf niet laten ondersneeuwen wanneer het totaal niet van een leien dakje gaat.. Dan is er een geweldig initiatief!
Ja, dat vind ik ook jammer. Want daardoor komen andere bv mama's in een kwaad licht te staan en blijf je een eeuwige strijd houden die vaak om helemaal niets gaat.
Dankje. Ik heb er ooit aan gedacht het in mijn onderschrift te zetten of mensen me er even op willen wijzen als ik wat verkeerd doe want dat zie ik zelf niet (autisme). Sociaal contact (zelfs op internet) is zo'n beetje mijn zwakste punt en loopt vrijwel altijd uit op minimaal een meningsverschil en in het ergste geval zelfs ruzie. Dus bedankt voor het zeggen .
Het is op internet natuurlijk ook lastig, omdat het maar woorden zijn. Je ziet de lichaamstaal niet, en geschreven woorden kunnen soms verkeerd geïnterpreteerd worden.
Ik meende al ooit van je ass te hebben gelezen. En dat was een groot 'datishet moment' voor me. viel me een beetje van mezelf tegen dat ik er niet uit mezelf aan gedacht hadsportief hoe je mijn opmerking oppakt.
Dat ook inderdaad. Ik had me juist op het internet gestort in de hoop hier beter te kunnen communiceren dan in het dagelijks leven want daar kan ik het dus echt niet. Maar hier wil het ook niet zo goed helaas. Misschien een kwestie van oefenen ook.
Weet je wat het is, ik heb gewoon geen rem (hoort ook echt bij Asperger). Als er een onderwerp ter sprake komt wat ik interessant vind en/of waar ik veel van weet dan gaan alle remmen los en kan ik niet meer stoppen. Achteraf bedenk ik me dan: ja, ik was irritant. Maar op het moment zelf is het één grote tunnel en een soort spraakwaterval die loskomt.
Lol Overigens werd mij bij mn oudste door de vplk op de neo afdeling zowat BV afgedwongen ( op een hele vervelende manier ) Ik kolfde me suf en er kwam niet meer uit als 10cc aan beide kanten. Het deed enorm pijn en zat met tranen in mn ogen van de pijn. ( ik was toen al labiel wegens mn pnd ) En werd dus op een lelijke manier overgehaald om toch door te gaan. ( ff beknopte versie ) Dit alles vond ik zo'n enorme rot ervaring dat ik écht een schurfthekel had gekregen aan bv. Toch heb ik bij de tweede besloten om bv te geven na heeeeel lang twijfelen en wat goede adviezen van iemand hier. Met trots heb ik gevoed tot ik ging werken. Na een week kolven was alles weg en had ik geen druppel meer. Ik vond dit erg jammer. Had nog het eea in de vriezer staan en heb dit gegeven icm kv. En geef nu alweer 3 mnd volledig kv. Ik heb er vrede mee en ben blij dat ik 3 mnd bv heb kunnen geven zonder poespas. En heel eerlijk ik heb wel de optie donor melk gekregen bij de eerste en heb dit niet gedaan. Het idee dat het uit iemand anders komt vond ik geen fijn idee en nog steeds niet.
In KSA wordt net als in andere Arabische landen juist best veel gebruik gemaakt van donormelk, al hebben ze daar geen echte organisaties voor. Gewoon vrouwen uit de (schoon)familie, vriendinnen etc. Het is voor moslims wel heel belangrijk om te weten wie de donor is aangezien het kind dan als een kind van de betreffende vrouw wordt. Overigens heb ik ook schoonfamilie in KSA wonen.
Ik geef geen bv en het kan mij echt niet schelen wat een ander daarvan vind. Ik heb het 3 dagen geprobeerd en semih bleef maar huilen en krijzen. Op een gegeven moment zat hij meer dan een uir aan de borst en nog werd hij niet stil. Toen heb ik een flesje gemaakt, 20cc en gelijk was hij stil en in slaap. Sinds doen was ik er klaar mee en heb ik geprobeerd te kolven, maar ik voelde me zo onprettig met zo'n apparaat aan mijn borst dus toen ben ik ermee gestopt. Er is niks mis met mijn kind en wat een ander vind kan me niks schelen, ik verzorg mijn kind met liefde.
Dat weet ik. Alleen geef ik aan waarom er geen donormelk-organisaties zoals hier zijn. KSA is immers een islamitisch land...
Ja duh! Dat begrijp ik ook wel...maar was gewoon nieuwschierig naar de situatie van kleinesara, of vragen mag niet?