Ik dacht al; waar blijf je? Het NIET krijgen van voeding is een belangrijke doodsoorzaak!!! Heeft niks met moedermelk te maken.
Hoe vaak neem jij zelf een glaasje moedermelk dan? En ik hoop echt dat ik die zin over IVF verkeerd lees!!!!!!!!!!! :x Want als je bedoeld dat mensen voor de lol IVF gaan doen, dan ben je serieus niet goed bij je hoofd!!! Heb je enig idee hoe ingrijpend een IVF is???? En als ik geen ks had gehad, dan waren zowel ik als mijn 2 kindjes gestorven... Maar goed, dat zou dan de natuur zijn toch???
En nu inademen en uitademen, en nog een keer lezen. Hormoontjes? Dan zie je dat ik precies zeg wat jij zegt. Als een natuurlijke zwangerschap niet lukt, is er gelukkig IVF, ook al is het een zwaar traject zowel medisch als geestelijk. Als een natuurlijke bevalling niet lukt, is er gelukkig de keizersnede. Als een kind voeden met de hiervoor gemaakte melk en borsten niet lukt, is er gelukkig kunstvoeding. Allemaal medisch technologische alternatieven waar we blij mee zijn. Maar zoals niemand voor de lol kiest voor IVF of een ks, omdat het nu eenmaal opties zijn met meer belasting en meer complicaties, vind ik dat ook kunstvoeding een medisch hulpmiddel is, met nadelen ten opzichte van de natuurlijke weg. Een glaasje moedermelk heb ik niet meer op sinds ik anderhalf was (wel nog druppels van mijn eigen melk) maar ik heb mijn koemelk wel het liefst vers. Dat van koemelk afgeleide babyvoeding alleen in poedervorm of aangelengde poedervorm komt, zegt iets over de noodzakelijke bewerkingen om van koemelk pseudo-mensenmelk te maken
Lange tenen passen prima, dank je Ik verdedig mijn stelling, namelijk het nieuws over onderzoek waaruit iets blijkt. Ik kan prima leven mijn mijn deels vrijwillige keuze. Maar ben wel blij met het onderzoek. Juist omdat ik me over voeding wel moet verdedigen. Ik snap ook wel dat borstvoeding het meest natuurlijk is. Elk dier zoogt zijn eigen jonkie. Maar doordat de kv zo goed is heeft zoon het goed. Net zoals ik danbaar ben voor de KS en de medicatie die hem en mijzelf hebben gered na die KS. In 1900 hadden wij het beide niet overleeft. Idem met de voeding. Dus mijn stelling blijft, KV is dus ook oke. Alleen maar fijn toch?!
Dat is jouw mening, en dat mag jij vinden. Ik respecteer ieders mening. Ik respecteer alleen niet dat mensen hun mening opdringen aan anderen. Als jij bv het beste vind, super. Als mensen liever kv geven, ook super. Ik krijg soms alleen een beetje de kriebels dat mensen net doen alsof bv heilig is. Het is maar melk mensen. En zowel met bv als met kv worden kindjes gewoon groot hoor. En dit artikel gaat juist over dat kv ook gewoon heel goed is voor je kindje. Is dat niet wat het belangrijkste is? Dat je goede voeding geeft aan je kindje? En daarom zei ik dus al: ik hoop dat ik die zin over IVF verkeerd lees!
Ik denk dat je zelf ook wel weet dat dit een vergelijking is die slaat als een tang op een varken. Er is namelijk niemand die beweert dat je beter je best had moeten doen om de bevalling / conceptie op de natuurlijke manier te doen, er is dan alle begrip dat het niet is gelukt en dat het dan met een 'kunstgreep' moet gebeuren . Maar als het over bv gaat dan word je altijd een schuldgevoel aangepraat, omdat je het te snel zou hebben opgegeven of omdat je lui zou zijn of gemakzuchtig
Goh.. Ik heb bij mijn dochtertje gekozen voor een keizersnede én voor kunstvoeding.. Eerlijk gezegd vind ik kunstvoeding niet echt een medisch hulpmiddel, maar gewoon voeding. Zoals ik zelf ook eet en drink.. -- Overigens kan ik er gewoon niet bij dat roken tijdens de zwangerschap en daarna borstvoeding geven beter is voor een kind dan kunstvoeding.
Pfffff daar gaan we weer.. Kunnen we op ZP niet een algeheel verbod krijgen op onderwerpen die gaan over borstvoeding versus flesvoeding??
Dat kan ook niet! Met roken tijdens de zwangerschap, kun je je kindje ernstige schade aanrichten. Dat mensen zeggen dat bv "beter" is dan kv, oké. Maar met kv richt je je kindje geen ernstige schade aan.
Mee eens, dat vond ik ook een rare opmerking maar de context heb ik niet gelezen. Er is niks wat roken in de zwangerschap kan "goedmaken". De schade is al gedaan. Ik denk dat de moeder die dat beweert haar schuldgevoel goed probeert te praten. O en nog een losse Flodder in de Afrika discussie: de veiligheid van kunstvoeding holt achteruit als je m aanmaakt met verontreinigd water... En hoe goed kan hij tegen bewaren bij tropische temperaturen? Dan wordt kv wel degelijk gevaarlijk!
Daar heb je gelijk in! En da's erg genoeg. Maar baby's gaan daar dood aan een gebrek aan voeding in z'n algemeen. Niet alleen bij een gebrek aan moedermelk. Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je als mama zo vreselijk ondervoed bent, dat je dan genoeg moedermelk voor je baby hebt. Hoe dan ook, is het een vreselijk iets!
Ehm deze moeder dus. Kan niet eens meer tellen hoe vaak wij hebben moeten uitleggen dat onze niet natuurlijke bevruchtingen niks met mijn leeftijd te maken (soms moet je er gewoon even niet aan denken, ben je opeens zwanger net als de zus, van de buurvrouw haar nicht) hebben en dat een ks met een stuit geen optie was voor mij (oh maar ik ken die en die en die deed dat gewoon hoor, dat kan best....). Toen de borstvoeding na een paar weken nog steeds niet lukte ook niet met tepelhoed ivm een prachtige cup G en vlakke tepels en een dysmatuur en kolven een ruime 10cc opleverde, werd ik daarover wel degelijk heel vaak ter verantwoording geroepen, helaas. Echter trek ik me daar absoluut niks van aan. Ik ben blij bij deze baby gewoon meteen voor de fles te kunnen kiezen en me niks meer aan te trekken van de druk die ik ook dit keer af en toe voel van vrienden, ziekenhuis en familie. Rust in huis, rust voor mijn gezin. Heerlijk.
Als kv een medisch iets was geweest had je het op recept moeten krijgen en had iedere moeder dus verplicht BV moeten geven omdat je het niet 1,2,3 op recept kunt krijgen. Er is dus niks medisch aan tenzij je je voeding ivm allergieën of vroeggeboorte op recept moet krijgen. Ik ben erg blij dat we hier in NL een keus hebben en dat je in zekere zin niets verplicht bent.
Dat is ook gewoon onzin!!! Roken tijdens de zwangerschap is hartstikke slecht voor je kindje! Dus als ze dan gaat zeggen dat ze de eerste maanden een goede basis hebben gehad, dan is dat gewoon gelogen. Een goede basis begint ook al in de buik!