Whaha en dat is dus wat ik vaak lees van mensen die zoooo overtuigd van bv zijn....niet per se met roken, maar in de junkfood en suiker topics roepen ze het hardste dat dat allemaal geen kwaad kan. Dan denk ik bij mijzelf..ik heb dan wel geen bv gegeven maar zorg dat hrt gehele eetpatroon gezond is...daarin investeren vind ik veel belangrijker.
Jeetje zeg, heb je een hekel aan jezelf of zo? Zit je jezelf als vierderangs moeder te positioneren. Get a life, je moederschapskwaliteiten hangen niet af van welk eten je in je kind stopt.
Feit is dat borstvoedingsmoeders sowieso al in de categorie vallen die gezonder leven. En moeders die kunstvoeding geven roken vele malen meer. Dat is allemaal onderzocht en bewezen, hoeven we niet om te gaan steigeren. En ik zal er maar even bijzeggen dat er natuurlijk altijd uitzonderingen zijn: zo heb je borstvoedingsmoeders die roken en kunstvoedingsmoeders die kiezen voor gezond eten. Of is dat een herhaling van wat ik al zei in mijn eerste bericht?
Jeetje zeg, heb je een hekel aan jezelf of zo? Zit je jezelf als vierderangs moeder te positioneren. Get a life, je moederschapskwaliteiten hangen niet af van welk eten je in je kind stopt. Als jij feitelijke informatie of meningen van anderen opvat als 'op je fouten gewezen worden', dan is er echt iets mis vrees ik. Dan kun je het is de toekomst nog flink moeilijk gaan krijgen, want je zult nog vaak genoeg geconfronteerd worden met andere meningen over (op)voeding. Wen er maar vast aan dat je als ouder niet alles perfect kunt doen.
Jeetje zeg, heb je een hekel aan jezelf of zo? Zit je jezelf als vierderangs moeder te positioneren. Get a life, je moederschapskwaliteiten hangen niet af van welk eten je in je kind stopt. Als jij feitelijke informatie of meningen van anderen opvat als 'op je fouten gewezen worden', dan is er echt iets mis vrees ik. Dan kun je het is de toekomst nog flink moeilijk gaan krijgen, want je zult nog vaak genoeg geconfronteerd worden met andere meningen over (op)voeding. Wen er maar vast aan dat je als ouder niet alles perfect kunt doen.
Er zijn overal uitzonderingen op...maar ik ben toevallig gezegend met een goed geheugen wat betreft namen en ik ben tientallen malen mensen hier op zp tegengekomen die mij eerst in een voedingstopic verwijten dat ik geen bv heb gegeven en dst het zoooo ontzettend goed is en vervolgens in een suiker of junkfoodtopic lopen af te geven op iemand die dat geen eten voor kleine kinderen vind. En ja ik onthoud zulke dingen..sorry kan er niks aan doen. Maar ook in reallife zie ik het...kindjes van mijn vriendinnen zitten op deze leeftijd al aan de roosvicee en chipjes op een verjaardag. ik wil ermee zeggen dat voor sommigen het feit dat ze bv hebben gegeven hen een vrijbrief geeft om allerlei andere ongezonde gewoonten erop na te houden...zo ook in het voorbeeld van bv.com......waarvan ik het uberhaupt al heel bijzonder vind dat je zoiets op je site plaatst maar goed..
Hahaha ja dat is wel behoorlijk lachwekkend. Wat een enorme droeftoeter. Tien x liever kv zonder gerook, dan bv met gerook hoor.
Geen voeding krijgen is ook erg. Maar in gebieden waar voldoende te eten is, en vergis je niet, dat is in de meeste delen van de derde wereld, is het niet krijgen van moedermelk wel degelijk een risicofactor. De belangrijkste doodsoorzaak van zuigelingen in ontwikkelingslanden is diarree (glazen huis afgelopen kerst, weet je nog?). En hoe denk je dat ze diarree krijgen? En wele soort voeding beschermt ook al weer tegen diarree?
Weetje, laat maar. Ik vind mezelf een goede moeder. Niet beter of slechter dan anderen en heb er ook geen behoefte aan mijn mening aan anderen op te dringen. Nogmaals.. het onderzoek (het topic) gaat over dat de kwaliteit van KV niet zo slecht is als sommigen hier ook beweren. Hoera zou ik zeggen. Waarom kun je dat niet hebben? Dat BV het meest natuurlijk is nogmaals dat snap ik ook nog wel. Maar het kan/wil/lukt niet altijd. En dus is het fijn dat KV OOK deugt. Ik postte al snl niets meer in KV forum omdat ik dan advies van jou krijg, terwijl je nb tegen flessen bent. Jij gaat anderen en mij de les leren. Op fouten wijzen noem ik dat.
Ik geloof echt niet dat het gaat om 'uitzonderingen'. Ik geloof best dat gemiddeld bv-vrouwen gezonder leven maar echt niet dat kvmoeders die gezond eten uitzonderingen zijn.
Ben ik helemaal met je eens. In De 3e wereld zou bv echt op alle vlakken sterk moeten worden gestimuleerd. Gelukkig krijgen de kindje in ons land geen diaree of andere enge dingen van ons drinkwater en dus van kv, wij hebben gelukkig de keuze en zeker na dit onderzoek waaruit blijkt dat er met kv niks mis is, hoeven moeders die hier, al dan niet gedwongen, voor kiezen zich nooit meer schuldig te voelen.
Ow en dat flesvoeding een medisch hulpmiddel is is echt lachwekkend....haha dan ben je toch niet wijs. Flesvoeding is evengoed babvmelk als dat bv dat is. Je kiest gewoon tussen de 2...net als tussen een boterham en een bord pap.
Wauw die tekst van die rookmoeder. Waarom staat dat op bv.com? Moeders die roken in de zwangerschap en tijdens de bv: wat een ontzettende NO NO!
Haha nou ik denk echt en volgens mij is het door alf ook al gezegd dat de die hard bv mama's het niet kunnen hebben dat flesvoeding ineens beter lijkt te zijn dan men gedacht heeft...of dat het de laatste jaren gewoon in productie veel verbeterd is. En dat het voor hen lijkt alsof er nog maar weinig verschil zit tussen bv en fv. Hun heilige goedje lijkt dan minder goed?? Snap niet hoe iemand bij die conclusie komt..want het feit dat fv beter wordt betekend niet dat bv minder wordt maar goed. En dat ze het helemaal niet kunnen hebben dat dit ook uit onderzoeken komt...... en ja een kat in het nauw maakt rare sprongen..
Tientallen die pro-bv én pro-junkfood én pro-suiker zijn, mmm, ik ben ze geloof ik nog nooit tegengekomen. Wel mensen die mijn kind zielig vinden omdat hij én langegevoed is en bij voorkeur geen junkfood en suiker krijgt.
Dat schuldgevoel wordt bijna alleen maar aangepraat door mensen die borstvoeding promoten.. En daar bedoel ik jou niet mee hoor, maar jij benoemd het nu even dus vandaar de quote. Bij mijn zoontje heb ik me, door het enorme commentaar wat ze in het ziekenhuis gaven, echt wel schuldig gevoeld toen ik na enkele weken overstapte op de flesvoeding, maar ik kon het echt niet meer opbrengen. Hij had hersenbloedingen gehad, lag op de NICU en mocht niet zelf bij mij drinken, dus moest kolven en ik vond het echt verschrikkelijk, daarnaast werd in de week dat hij geboren werd mijn moeder geopereerd aan darmkanker en is 2 weken later mijn oom overleden aan darmkanker.. Ik had er gewoon echt geen puf en kracht meer voor. Bij mijn dochtertje heb ik me maar op 1 moment schuldig gevoeld en ook dat kwam door wat iemand tegen mij zei. Mijn dochtertje lag in het ziekenhuis met een veel te hoge bloeddruk en een veel te lage saturatie en een verdenking dat er iets niet goed was met haar niertjes. Toen was er een verpleegster die tegen mij zei "als je je dochtertje borstvoeding had gegeven had ze hier nu niet gelegen..." Wat natuurlijk enorme onzin was en waar ik ook enorm boos om ben geworden, maar toen ik 's avonds in bed lag heb ik me natuurlijk wel even afgevraagd of ze misschien toch gelijk had.. Maar nogmaals, schuldgevoel wordt voornamelijk aangepraat door mensen die het allemaal beter denken te weten en daar ook flink voor lobbyen.. En dat vind ik gewoon oneerlijk. Ik hoef mijn keuzes niet te verdedigen, en ook ik heb mijn best gedaan om mijn kinderen een goede start te geven en doe ook mijn best om ze op te laten groeien tot gezonde volwassenen. En het is gewoon niet zo dat die basis enkel en alleen gelegd wordt door het geven van borstvoeding.
Dan zou ik de volgende keer in dat soort topics maar eens goed opletten...want ik verzin dit niet hoor. Mijn mond viel er nl ook van open, mij eerst beschuldigen dat ik mijn kind geen fatsoenlijke veoding geef en vervolgens doodleuk vertellen dat de borstgevoede baby met 9 maanden frietjes bij de mac mee eet.