ik heb er bijna 2 jaar op moeten wachten. ik ben nu intussen bijna 29 weken zwanger, en het gaat tot nu toe geweldig goed. ik wacht liever 2 jaar dan dat ik ook met een miskraam te maken krijg dan maar even moeten wachten en dat alles goed gaat. maar ja je hebt het niet voor het kiezen. gewoon rustig afwachten ook al is het heel moeilijk en voor je het weet dan is het ook bij jullie raak. liefs
Wij hebben een kinderwens sinds december 2005.Bijna 4 jaar nu. Alle onderzoeken gehad en ze kunnen niks vinden.We zijn dus onbegrepen verminderd vruchtbaar.Nu bijna 4 jaar later, na 7 iui pogingen en 1 ivf poging staan we nog met lege handen en dat doet verdomde pijn.
ik dacht zal ik de topic openen of niet...toch maar gedaan. Sins mei 2008 bezig en dat is nu bijna 15 mnd. Rondes weet ik niet meer, aangezien ik niet elke mnd ongesteld werd. Bij mij is PCO geconstateerd en bij mijn man zegt men dat alles prima is. Ik ben 25 en mijn man 29. Herken jullie verhalen zo!!! Wel fijn om de successtories te lezen!!!
@anneke: HEEL goede raad die je geeft over je hart volgen en op je strepen staan. dat heb ik ook echt geleerd. op het moment is het zelfs zo dat ik 2 ziekenhuizen heb, en overweeg over te stappen. het is jouw lijf, jouw timing, jouw (on)geduld en met name JOUW wens. @zara: jemig wat vreselijk, onvoorstelbaar dat jij nog meer dan 2x zo lang wacht, en frustrerend genoeg zonder aanwijsbare problemen... ik hoop echt dat dusseldorf je gaat helpen!! @douglas: heey leuk je te lezen, hoewel, herkende je het maar niet he! @talulah: het is inderdaad om te janken.. sip knufffffffffff
ja daar heb je gelijk in, maar naar mate het langer duurt ga je je toch afvragen of de eerste misschien een lucky shot was en dat een tweede er echt niet in zit... maar dan vind ik dat ik niet mag zeuren want ik heb een prachtig mannetje, en tja zoiets geweldigs maken kost nou eenmaal tijd.... troost mezelf dus maar met de gedachte dat de volgende net zo lief en makkelijk is als de eerste
KID staat voor Kunstmatige Inseminatie met Donorzaad. KID is dus altijd met een donor. In Nederland is sinds 2004 de Donorwet, wat inhoud dat alle donoren geregistreerd moeten zijn. In Nederland werk je dus niet met anonieme donoren. Wij hebben straks dus geen anonieme donor, maar wij kennen de donor zelf niet. Als ons kindje 12 is kan het de sociale en uiterlijke gegevens van de donor opvragen (haarkleur, lengte, getrouwd, kinderen, dat soort gegevens) En als ons kindje 16 is kan het de persoonsgegevens opvragen en dus contact opnemen met de donor. Dat is heel in het kort KID en de donorwet in NL. Vraag maar raak hoor als je iets wilt weten over KID. Het is nou niet iets wat je dagelijks hoort natuurlijk. Als je met KID bezig gaat, dan heb je een aantal keuzes. 1: via het ziekenhuis 2: via een zelfgevonden donor 3: via een bekende Via een bekende viel voor ons meteen af. Hij heeft geen broers, dus die optie hadden we niet. Plus dat mijn man bang was dat mensen zouden gaan vergelijken als we een familielied of vriend als donor zouden hebben. Je hebt ook altijd een 3e in je relatie en dat stond ons beiden niet aan. De keuze tussen het ziekenhuis en een zelfgevonden donor was iets moeilijker. Je hebt dan ook te maken met de gevolgen namelijk. Als je voor zelf een donor zoeken kiest, dan kies je ook voor zelfinseminatie. Je hebt dan geen controle over eventuele ziektes en je moet de donor thuis ontvangen voor zijn donatie. Dit zijn even heel kort de hoofdpunten, er komt natuurlijk meer bij kijken. En dat laatste stond ons allebei niet aan. Er is dan zo overduidelijk een 3e in je relatie en dat willen we absoluut niet. Nu lopen we bij een fertiliteitskliniek. Daar krijgen we IUI-D (IUI met Donorzaad) Zij zoeken een donor die matcht met mijn man. De donor is vrij van sexuele ziektes, erfelijke ziektes en geestelijk en lichamelijk gezond. Wij zien de donor niet en hebben dus niet het gevoel dat er een 3e in onze relatie aanwezig is. Plus dat we, als we dat willen, via dezelfde donor voor een 2e kunnen gaan zodat de kinderen volledig broers/zussen zijn. Hoop dat ik het zo duidelijk heb uitgelegd. Ben altijd nogal lang van stof, maar heb het zo kort mogelijk gehouden
helemaal duidelijk dreamer! tis wel heftig lijkt me, voor jullie samen. hoe gaat je lief ermee om? ik zou ook jullie keuze hebben gemaakt; een bekende lijkt me altijd ergens lastig en zelfs een beetje ongemakkelijk (met name voor mn vriend) hoop dat er snel een matchende donor komt! trouwens, wat bedoel je daarmee, met matchend?
Hoi, Wij zijn nu aankomend december ook alweer 4 jaar bezig. In het begin een miskraam gehad en na die tijd nooit meer zwanger geweest. Alle onderzoeken in het ziekenhuis gehad. Kijkoperatie en alles. Alles is perfect, het zaad is heel goed. Ik ben nu begonnen met de derde iui. Ik heb ook wel het gevoel af en toe dat we niet zwanger zullen worden.' Iedereen om ons heen krijgen kinderen zijn zwanger maar goed. Ik droom lekker verder op mijn roze wolk en ga er gewoon vann uit dat we ooit een klein mensje op de wereld mogen zetten. Liefs
wij zijn er al een anderhalf jaar mee bezig nog nooit posi getest wel 1keer hele erge bloedverlies gehad of dat een miskraam was heb ik nooit geweten..... Bij mij was alles goed bij mijn partner helaas niet. Volgende week vrijdag hebben we een afspraak dus ben benieuwd. En ook mijn man heeft veel geduld met mij door mijn emoties..... Tjah soms blijf ik positief en soms lukt het niet en barst ik in tranen uit... Gisteren me zus gebeld en die kleine riep vanuit de telefoon tante ik houw van jouw(2 jaar ) toen hield ik het ook niet meer.... wie heeft er ook last van?
heb nog niet alle reacties gelezen, maar het is allemaal zo herkenbaar. We zijn 26 rondes bezig en een jaar onderzoek achter de rug. Alles lijkt bij ons beiden helemaal goed te zijn. Elke maand is weer een teleurstelling. Als er nu wat gevonden werd bij 1 van beide dan kon ik een hoofdstuk afsluiten, maar de hoop blijft en inderdaad je wordt er moedeloos van. We beginnen in september met IUI en hopelijk gaat het op die manier lukken, maarja, het hoeft dus niet zo te zijn als ik andere reacties lees. En ook ik ben ook nog geen 1 keer zwanger geweest. Succes en sterkte allemaal
Het is ook heel heftig allemaal. Zeker omdat we het ook echt samen doen. Niemand om ons heen weet van onze kinderwens en de daarbij komende problemen. Maar we weten nu wel echt wat we aan elkaar hebben. We zijn samen gegroeid en dat is echt zo'n mooie periode geweest. Klinkt heel raar dat zo'n nare en zware tijd als iets moois bestempeld wordt, maar zo voelt het gewoon. Mijn man is er heel nuchter onder. Hij stond meteen voor 100% achter KID. Ik heb daar echt een tijd voor nodig gehad. Een donormatch maken ze door middel van een donorprofiel. Wij hebben een kleurenfoto van mijn man in moeten leveren. En uiterlijke kenmerken op moeten geven van ons allebei. En bij elk kenmerk moesten we aangeven of de donor dat perse moet hebben (een eis), dat het wenselijk is (een wens) of dat het niet uitmaakt. Dat was echt iets heel raars. Maar aan de hand van die lijst en de foto gaan ze dus in hun donorbestand op zoek naar iemand die zoveel mogelijk op mijn man lijkt. Natuurlijk heb ik weer een speciaal exemplaar Dus duurt het allemaal wat langer. Overigens dacht ik aan het begin van het KIDproces dat ik ook voor een bekende donor wilde gaan en niet via het ziekenhuis wilde lopen, maar alles thuis wilde doen. Pas toen ik alle voor en nadelen op een rijtje had gezet kwam er een compleet andere keuze uit. Dat was echt heel apart en bijzonder om mee te maken.
Ik hoop echt dat er in dit topic snel hele mooie succesverhalen komen! En dat het maar heel besmettelijk mag zijn zodat we snel allemaal zwanger zijn Het lijkt me geweldig om ineens een positieve test in handen te hebben! *doet haar naam eer aan en droomt lekker verder*
@dreamer, zo nu is het me helemaal duidelijk! ik vind dat je er mooi en heel stabiel over praat: super! uiteraard was het proces ernaar toe zwaar, maar waar je nu staat klinken jullie sterk en vol goede moed! wat interessant, dat ze een uiterlijk gelijkende donor proberen te vinden! was het maar vast maart he!!! enne, helemaal met je eens! laten alle nognooitzwangergeweeste vrouwen hier allemaal zwanger worden (ik zet er bewust niet snel neer..... een beetje bescheiden zal ik blijven met mn eis ) en dit topic niet meer nodig hebben! @jan/janan: haai, ook voor jullie succes!!! *zingt: save the best for last*
Lieve meiden, Ik wil jullie alleen even zeggen dat ik echt meeleef met jullie. Het is gewoon oneerlijk verdeeld. Een goede vriendin van mij is ook met ICSI bezig en zij heeft mij & nóg een vriendin om zich heen die beide zwanger zijn. Dat lijkt met echt zo moeilijk. Daarom; Heel veel sterkte en vooral heel veel liefde met elkaar en nog meer voor iedereen een positieve test toegewenst!
Heel herkenbaar, durf alleen bijna niet te zeggen dat ik het nu in ronde 7 al bijna op geef. Weet dat ik het klussen de eerste rondes waarsch altijd verkeerd heb gedaan, maar dan nog... Ik ben vroeger niet altijd even goed met de pil omgegaan, dus zal ik wel verminderd vruchtbaar zijn. Ik wil de dames die al veel langer dan ik bezig zijn een hart onder de riem steken. Ik zal niet teveel klagen over mezelf, maar voor jullie meeduimen. Ik ben inmiddels begonnen met tempen. Mijn hele geest heeft altijd al geroepen dat zwanger worden ook wel iets zal zijn dat mij niet goed gaat lukken, aangezien ik nooit ergens mazzel mee heb, en anderen wel, Klinkt depri, maar dat is niet zo hoor, ben een heel gelukkig mens. Alleen zou een baby het nog veel mooier maken, we zijn er zo aan toe. Het tempen doe ik nu, zodat ik rond november meteen naar de HA kan stappen en de kaartjes neer kan leggen, scheelt weer 3 maanden he. Het is overigens mn eerste kaart, maar met een cyclus van rond de 40 dagen is het een hele klus.... Duim voor jullie ladies. xxxxxxxxxx
Wij zijn nu 13 maanden bezig, niet gek lang dus. Maar we zijn nog maar in de 3e ronde met Clomid, dus wat dat betreft hebben we eigenlijk nog wel hoop. Staan natuurlijk nog maar aan het begin. Wat niet wegneemt dat je er natuurlijk toch wel mee bezig bent.
Ik was maandag nog niet ongi en wat blijkt??? Dinsdag een vet positieve test!!!! Na 30 rondes spontaan zwanger!