Bruinslijm=overtijd?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jeweetwel, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeweetwel

jeweetwel Lid

21 apr 2014
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoiiii meiden

Ik heb bij mijn innnestelingperiode een bloeding gehad, nu tijdens mij menstruatieperiode heb ik alleen 1 dag bruin slijm gehad...

Wat betekend dat bruinslijm? En is dat hetzelfde als overtijd omdat ik het maar 1 dag had?

Ik heb al veel zwangerschapstesten gedaan, maar die waren negatief...

Ik weet even niet wat ik allemaal moet denken :(

Alvast bedankt voor de reacties :)

2. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Heb je de pil geslikt, zo ja hoe lang ben je ermee gestopt. En heb je een regelmatige of een onregelmatige cyclus. Zo kunnen we makkelijker meedenken.

Rond de tijd dat je je menstruatie hoort te krijgen, kun je wat bloed verliezen, de een wat meer als de ander. En de kleur kan ook verschillen van bruin tot aan rood, dit wordt dan de innestelingsbloeding genoemd.

Bruin afscheiding is oud bloed. (nog van de vorige menstruatie).

Het kan altijd beide kanten op, bruin verlies kan ook een voorbode zijn van de menstruatie. Het is nu afwachten en over een paar dagen nog eens testen, mocht de menstruatie wegblijven.

3. jeweetwel

jeweetwel Lid

21 apr 2014
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een regelmatige cyclus.
    Ik slik de pil, maar de huisarts heeft gezegd dat hij niet werkt bij mij.
    Dus dat er een grote kans op zwangerschap is.

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

:(

Hoezo heeft de dokte gezegd dat die niet werkt bij jou? Waarom slik je hem dan?

En ja, als je de pil slikt, heb je inderdaad een regelmatige kunstmatige cyclus.

Ook krijg je geen eisprong tijdens correct pilgebruik, waardoor je pilbloedingen kunnen verschillen van bruin tot rood. Je verliest dan immers alleen wat baarmoederslijmvlies.

Ik denk dat je last had van een doorbraakbloeding ipv innesteling en dat je in je stopweek (tijdens het slikken van de pil heb je geen NOD) gewoon een bruine pilbloeding hebt gehad.

Pil + (bruin) bloedverlies + negatieve test = niet zwanger. Sorry.

Mocht je niet zwanger willen worden, dan zou ik over een andere anticonceptie nadenken aangezien je dokter zegt dat de pil niet werkt bij jou......
    Mocht je wel zwanger willen worden, dan zou je in overleg met je partner kunnen stoppen met de pil.

Mocht je desondanks toch geloven zwanger te zijn, dan je dokter vragen om een bloedtest of een echo laten maken bij een echobureau.
    Succes!

5. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Waarom zou de pil niet werken bij jou, ben wel benieuwd naar de redenering? Nog nooit van gehoord, eerlijk gezegd. Want dan kun je beter geen pil meer slikken. Of bedoel je dat je vaker last hebt van tussentijdse bloedingen door de pil? Zo ja, er bestaan andere varianten/merken. Het is altijd even kijken welke pil het best bij je past.

Je bent niet toevallig een keer of meer, de pil vergeten tijdens je cyclus?

Misschien een advies om eens te kijken naar een (ander) anticonceptie die wel goed bij je past, bespreek dit eens met je huisarts. En mocht je een kinderwens hebben (jij en je partner), dan zou ik i.i.g stoppen met het gebruik van de pil. Want het zijn toch flink wat hormonen die je tot je neemt, en die kunnen je cyclus aardig van slag brengen, ongeacht de pil wel of niet bij je past.

Je zou over een paar dagen nog eens testen, maar ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je zwanger bent, sorry. Vooral na een paar negatieve testen die je al hebt gehad.

Succes.

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik denk dat je ongi eraan komt. Dat begint bij mij ook met bruin slijm.

Verhaal van de dokter is een beetje vreemd verhaal. Je hebt namelijk altijd een regelmatige cyclus met de pil :D En als hij van de buitenkant kan aangeven dat de pil bij jou niet werkt, dan vind ik het heel slecht dat hij je geen andere ac aanbiedt :(

7. jeweetwel

jeweetwel Lid

21 apr 2014
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! :)

Ik had een bloeding rond mijn eisprong en toen ben ik langs de huisarts gegaan... Die zei mij toen dat omdat ik nog andere medicatie slik en een bloeding had dat de pil niet werkt....

Het is nu al 4 dagen geleden dat ik dat bruineslijm had en ik zie nog steeds geen druppel bloed ...

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

En je hebt ook nog geen positieve test, dus zwanger ben je in elk geval niet.

Ik denk dat je lichaam last heeft van die invloed van die medicatie. Vrouwen die bijvoorbeeld stoppen met de pil, zijn veelal ook niet direct weer regelmatig. Ik denk dat je een beetje last hebt van hormonen die in de war zijn.

En dat eisprongverhaal snap ik ook niet helemaal aangezien je tijdens de pil geen eisprong hoort te krijgen. Er groeien door het slikken van de pil geen eitjes. Geen eitjes is geen eisprong en is geen zwangerschap.

Maar hoe lang slik je die medicatie dan al? Al vanaf het begin van het slikken van die pil?

9. jeweetwel

jeweetwel Lid

21 apr 2014
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik de medicatie al heel erg lang...
    En wat de pil betreft:
    Eerst had ik deso 20 maar die werkte ook niet bij mij..
    Toen overgeschakeld op migrogynon 30 maar die blijkt uiteindelijk ook niet te werken... Ik slik de migrogynon 30 nu al een jaar denk ik ...

Dus nu weet ik ook niet wat te doen :(

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.274
    6.185
    113
    hmm.. vorige maand en in april dit jaar dacht je ook zwanger te zijn. Misschien handiger dat je een goed gesprek met vriend gaat hebben over of stoppen met de anticonceptie en er voor gaan of een betere vorm zoekt.
    En wel raar dat de huisarts je tegenstrijdige medicijnen voorschrijft. Hij weet kennelijk dat je pil niet werkt in combinatie met de andere medicatie, dus waarom schrijft hij het dan voor? Vreemd verhaal vind ik dit...

Deel Deze Pagina