Fles te snel leeg drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Star87, 14 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Hoihoi, weer even een vraagje nadat ik contact heb gehad van een medewerker van nutricia.
    Mijn zoontje (5maanden)had tot vorige week een prima ritme in zijn voeding. Nog wel 5 flessen van 200 cc, en om de 4 uur. Sinds een paar dagen kan ik het niet meer rekken tot die 4 uur, hij word huilerig en dat is hij alleen als hij moe is en honger heeft. Als ik dan een fles aanbied(niet eerder dan 3 uur anders is t einde zoek) dan drinkt hij hem gewoon leeg, dus honger. Maar, dat is dus in 7 minuten, ik heb het even bijgehouden. Dit schijnt te snel te zijn. Hij zit al 2 maanden op de fase 2 speen van dr brown, en er is me aangeraden een kleinere speen te pakken. Speen 1 is tot 3 maanden en hij is al 2 maanden deze gewend. Is dit niet te klein? Ik heb het vanmorgen geprobeerd, maar kon het niet echt bijhouden omdat hij zn fles nu niet op heeft omdat hij niet lekker is. Is het een optie er een gaatje of 2 bij te prikken? Ze schijnen na 20 minuten drinken pas een seintje te krijgen dat ze verzadigd zijn en ze dus langer zonder voeding kunnen. Ik ben hierdoor ook het hele ritme kwijt, en zou het sneu vinden omdat dat is omdat hij honger heeft.

Wat zouden jullie doen?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik zou gewoon even speen 1 aankijken.

Naar leeftijd hoef je echt niet te kijken hoor, gewoon de snelheid.
    Dochter is 4,5 maand en drinkt nog steeds met de prematuren speen :)

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou ook gewoon weer terug gaan naar speen 1. De leeftijd om over te gaan op de volgende speen is maar een indicatie.
    Hier gebruik ik difrax en drinkt ze ook nog steeds met de s-speen, terwijl de m-speen vanaf 3 maanden is, maar ze doet nu nog keurig 15-20 minuten over 200cc en heb ook niet het idee dat de fles te langzaam gaat voor d'r.
    Evt. passen de spenen van difrax ook op de dr. Browns fles, dus mocht de level 1 toch niet snel genoeg gaan, dan kan je die nog proberen, want 7 minuten is inderdaad wel heel erg snel.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoon is vijftien maand en drinkt nog steeds uit een dr brown speen 1.. Anders schrokt hij alles zo binnen.

5. Ballon

Ballon Niet meer actief

Inderdaad even speen 1 aankijken. Eventueel kun je ook een s of m kopen van difrax en erin doen :)

6. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Bedankt! Ik heb er 2 gaatjes bijgeprikt. Hij heeft 10 min over 120 cc gedaan. De andere 80 wilt hij ineens niet. Maar als hij het zou opdrinken komen we meer in de buurt van wat zou moeten. Hij zal er misschien even aan moeten wennen. Ik blijf het even proberen. Straks krijgt hij vast weer honger omdat hij zn fles niet op heeft haha;)

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Elke flesvoeding hoort minimaal 15 minuten te duren ongeacht de hoeveelheid.

10 minuten is dus nog steeds te snel.
    Gewoon level 1 pakken zonder extra gaatjes etc. Duurt deze na een paar dagen echt te lang, langer dan 30 minuten of elke fles veel te weinig drinken, probeer dan eens de s speen van difrax.

Voor nu; level 1 zonder extra gaatjes.

Deel Deze Pagina