zwanger worden uitstellen vanwege mexicaanse griep

Discussion in 'Zwanger worden' started by love22, Jul 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. love22

love22 Lid

Apr 18, 2007
    44
    2
    8
    Wij zouden graag een tweede kindje willen en willen er weer voor gaan, maar ik word toch wel een beetje bang van berichten om de mexicaanse griep. Ook gaan we naar de US op vakantie over een aantal weken. Ik denk eraan het nog even uit te stellen, is dit raar? Maar liever ook weer niet te lang... want de wens is groot.

2. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

Jul 15, 2009
    2,689
    0
    0
    Rotterdam
    Is ook eerlijk gezegd even door mijn gedachten gegaan.
    En heb hier op het forum ook veel over gelezen.

Ik ben echt een enorme zorgenmaker wat dat soort dingen betreft maar toch denk ik dat het risico niet zo groot is om het niet te doen.

Je krijgt nooit zekerheid en natuurlijk kan je het oplopen maar wij hebben besloten dit niet in zo mate te laten meewegen dat we het uitstellen...(als het ons gegund is)

3. love22

love22 Lid

Apr 18, 2007
    44
    2
    8
    Bedankt voor je reactie, ik ben dus ook zo'n zorgenmaker....
    Hoe zit het met de rest?

4. XxMiichelle

XxMiichelle Actief lid

Jul 7, 2009
    263
    0
    0
    NULL
    Eindhoven.
    Als ik serieus zwanger zou willen raken, ik ben ook zo'n zorgenmaker. Ik denk dat ik zou wachten tot na de vakantie. Maar niet echt voordat het hier in Nederland zeg maar weg is. Bovendien als je zwanger bent bijvoorbeeld 5 maanden, ook dan kan in 1 keer een ziekte de kop op steken, dus wachten hier in Nederland zou ik niet doen, maar als ik op vakantie zou gaan wel.

5. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Er is een topic over dit onder 'gezondheid'.

Ik wacht even met de 2de omdat ik astma heb en heb gemerkt dat sinds onze 1ste dochter er is, ik iets sneller ziek ben met koorts en zo en longweginfecties. De mexicaanse griep is er een die sneller op je longen slaat en als je zwanger bent, ben je dus sneller vatbaar en heb je minder weerstand omdat alles naar de baby gaat.

Het is iets persoonlijks maar ik vind de verwachting van mensen die het krijgen geschat op 1 op 3 erg veel. En gezien we met zijn allen niet immuun zijn tegen deze nieuwe variant stel ik het zwanger worden nog even uit tot dat ik in ieder geval de (normale) griepprik heb gehad, of tot dat ik met zekerheid weet dat de prik (tegen mexicaanse griep) geen gevolgen zal hebben voor de ongeboren baby. Want dan zou ik hem wel willen hebben.

Groetjes, C

Share This Page