Hallo allemaal, Ik geef netjes bv, en overdag loopt het super, Jack komt ongeveer om de 3-3.5 uur en het loopt soepel. alleen 's avonds (zeg maar vanaf zijn voeding van 17.00 uur) komt hij elke 2 uur en na de laatste voeding van 23.00 uur geeft hij nog steeds honger en blijft ie steeds vaker komen door de nacht heen tot een uur of 4 en dan slaapt ie door tot 07.30 uur. Nou heb ik gisteren wat bijvoeding gegeven en na die 50 cc extra heeft ie 7 uur doorgeslapen. Ik zit te denken om de laatste voeding te vervangen door een flesje zodat ik zeker weet dat er genoeg in gaat voor de nacht, nu vraag ik me af: hoeveel mag ik geven? hij weegt 3500 en is dus nog heel klein, vandaar dat ik twijfel. nu is mijn vraag weet iemand hoe ik hier mee om moet gaan?
Hoi, doorslapen op deze leeftijd is bepaald nog niet normaal he? Hier gebeurde hetzelfde rond die periode, viel een beetje samen met regeldagen en ging ook weer over, Hier was het meer tussen 3 en 9, (en dan 's nachts 2-3 voedingen). Wat je zou kunnen doen om je productie wat op te hogen, is na elke voeding even kolven nog, 's avonds. Dan hoog je het op en kan hij bij jou voldoende drinken. Het zou trouwens ook wel eens kunnen dat hij wat te moe is om goed door te drinken (en dat je dus wel voldoende voeding hebt). Hier helpt het erg om dan liggend op bed te voeden, (en als ze erg moe is, hang ik gewoon wat boven haar, zodat ze echt helemaal niks hoeft te doen dan zuigen). Mocht je wel een flesje willen geven, dan kun je de rekensom van FV gebruiken: zijn gewicht in kilo's maal 150 en dat delen door het aantal voedingen op een dag. In jouw geval 3,5 maal 150= 525. Dat delen door het aantal voedingen dat hij per dag pakt en dat gaat in zijn flesje dan.
het is normaal dat je productie s`avonds minder is, ik zou gewoon bv geven zie ook geen reden waarom je fv zou moeten geven, tenminste tenzij je echt minder bv zou willen geven. Maar om de reden dan weet ik wat je kleintje binnenkrijgt, tja het voeden s`nachts blijft toch nog wel even dat is normaal.... je kleintje heeft gewoon die bv nodig, naderhand kun je eens gaan kijken of ie mischien met iets minder bv kan maar hij is pas drie weekjes oud!!! Het enige wat je kunt doen is je kindje volgen, je kunt zelf ontzettend veel willen maar dit moet allemaal vanzelf gaan. Ik zou het persoonlijk zonde vinden om fv erbij te geven.
Als je wilt gaan afbouwen kun je een flesje kv geven. Als je bv wilt blijven geven moet je dat absoluut niet doen ! Zoals jij beschrijft is echt normaal voor een kindje van 3 weken hoor. Kindjes zijn vaak onrustig 's avonds en/of willen vaak drinken dan. Dit noemen ze ook wel clusteren. Is niet erg is heel normaal het beste is om er gewoon aan toe te geven. En doorslapen hoeft nu ook echt nog niet hoor. Nachtvoedingen zijn juist erg goed voor je productie. Niets om je zorgen over te maken en ook zeker geen reden om een flesje bij te geven.
krijgt ie trouwens genoeg bv binnen bij elke voeding dan, mischien "geef" je het te snel op, bedoel het positief he....
Overdag krijgt hij duidelijk genoeg binnen, hij laat dan uit zichzelf los en is dan duidelijk voldaan, het is niet dat ik het nu al op wil geven, maar ik merk gewoon dat als hij 's avonds heeft gedronken en ik ben leeg aan beide kanten dat hij dan nog steeds honger heeft. Ik wil heel graag doorzetten, na een keizersnede hebben we al de nodige obstakels gehad in het begin en ik ben blij dat ik doorgezet heb want ik geniet ervan als hij lekker aan de borst ligt te drinken. Voor wat betreft het doorslapen, ik weet dat dat nog niet hoeft, en dat is voor mij ook niet nodig. maar het was wel even een lekker nachtje moet ik eerlijk bekennen.
Tuurlijk is het doorslapen straks een feest, was ik hier ook erg blij mee. Hier sliep ze bij drie maandjes ongeveer door dus... Wel goed dan dat je hebt doorgezet met de bv, want het is inderdaad het mooiste wat er is!!! Ik bedoelde met het "opgeven" eigenlijk dat als je kleintje eens loslaat het niet altijd betekent dat ie genoeg heeft, mischien nog eens een paar keer aanleggen, snap je hoe ik het bedoel. Maar is het wel "echt" honger wat je kleintje heeft dan... mischien wilt ie gewoon lekker bij jou zijn
Hoi Cindy, ik blijf aanbieden tot hij zijn mond niet meer open wil doen of mijn borsten leeg zijn, gemiddeld ben ik 45 minuten tot een uur bezig per voeding. Overdag gaat dit dus gewoon goed, maar als er maar 1 1/2 - 2 uur tussen de voedingen zit heb ik ook voelbaar legere borsten. helaas is het geen aandacht vragen wat ie doet na de voeding. ook zijn speen wil ie niet en hij blijft duidelijk zoeken, dat gebeurt na andere voedingen dus niet, dan ligt ie lekker tegen me aan na te genieten.
Borsten worden nooit leeg. Er word tijdens het drinken gelijk nieuwe melk aangemaakt. Wat jij beschrijft lijkt echt op clusteren. Aan toe geven is echt het beste mocht je wel te weinig melk hebben dan is ook de enige manier op het op te krikken extra aan te leggen/voeden.
Wat hier nog wel eens helpt is Jitte bij papa leggen ipv bij mij. Jitte wil 's avonds ook steeds aan de borst liggen, drinken kan ik het niet noemen, ze sabbelt 2 keer en valt dan is slaap... Maar als ze gewoon op schoot ligt is ze steeds aan het happen en smakken. Volgens mij omdat ze dan de melk ruikt en bij papa ruikt ze dat niet. Mijn borsten krijgen dan de kans om wat te vullen en mijn tepels krijgen ook even de kans om bij te komen... (aan het eind van zo'n avond hangen de vellen er niet aan, maar zo voelt het dan wel..) Edit: Voor de duidelijkheid, Jitte heeft dan wel al een volledige voeding gehad, als ze ook bij papa blijft happen leg ik haar gewoon aan...
mmm nee dan heeft ie toch echt wel genoeg, drinkt ie de hele tijd actief? Ikwas hier ook zo`n half uur bezig in het begin, en ze dronk ook om de 2 à 3 uur is ook wel normaal als ze nog zo klein zijn. Maar je moet oppassen dat ie niet alleen aan de borst wilt want dan blijf je bezig Het kan bijna niet dat hij s`avonds minder melk krijgt, je hebt wel iets minder maar nog genoeg om te voeden. Clusteren heb ik geen ervaring mee, mischien is dat het wel...
Je Ventje is aan het clusteren...veel keren beetjes drinken om zo een voorraad te drinken om straks makelijkker dor te slapen. Als je bv wil blijven geven zal ik ZEKER GEEN KV geven en op verzoek blijven geven...hij leert het zo vanzelf..en na een aantal weken wordt het minder. Het valt waarschijnlijk ook samen met het huil uurtje (altijd rond etenstijd...dit is ff een poosje huilen om zo de gebeurtenissen van de dag te verwerken) Ja het is heftig en soms zelfs niet leuk maar je moet er echt ff doorheen. Zou zeggen instaleer je savonds op de bank...laat de thee gebracht worden en voeden maar
Mijn dochter sliep met bv na 2 weken al door...teminste, van 23.30 tot 6.00 uur dat wordt doorslapen genoemd....
Dames, Dank jullie wel voor de reacties, ik heb inmiddels contact gehad met het cb en volgens haar waren we in een vicieuze cirkel beland, hij begin nu overdag ook om de 1 1/2 - 2 uur te vragen dus ergens liep het niet zoals het moet, en omdat hij zo vaak komt kan ik niet rusten en omdat ik niet kan rusten krijgt hij minder binnen. Ik ben dus in overleg met cb gaan afbouwen, ik vind het heel jammer want ik had graag nog even door gegaan, maar het is niet anders. en aan de andere kant heb ik hem nu 4 weken van het beste mee gegeven dus de basis ligt er!!
@Doenja: het CB weet over het algemeen weinig van BV, dus consulteer even een lactatiekundige! Die kan met je bekijken of het ECHT niet gaat, of dat er WEL oplossingen zijn! Want het lijkt me stug dat afbouwen de enige optie is! Hier heeft Thirza ook een hele tijd geclusterd en daarna ging ze overdag steeds vaker drinken: ze kreeg steeds melk (en dus ook maagzuur omhoog), en dronk op het laatst om het half uur een paar slokjes, (en spuugde dus ook veel terug). We zijn toen bij de osteopaat geweest en toen was dat na 1 behandeling over: geen gespuug meer en daardoor gewoon om de 2-3 uur drinken...
@Beastie: ja, het KAN wel, maar het is niet bepaald normaal: de meeste BV-kindjes doen er langer over om door te gaan slapen... Thirza is hier in eerste instantie ook snel door gaan slapen, (achteraf omdat ze ontzettend moe was door de pijn van het kiss-syndroom), maar is daar dus op een gegeven moment mee opgehouden en slaapt nog steeds niet door. Zegt dus nog niks als je kindje op een bepaald moment wel doorslaapt.
Ik wil je beslissing niet betwisten, maar ik vind het een beetje zonde. Misschien kun je beter contact opnemen met een lactatiekundige. Ik herken het probleem en ik heb ook een lk gebeld, ze is komen kijken en als advies kreeg ik om na de voeding na te kolven om de productie wat op te hogen. Dat heb ik nu een paar dagen gedaan en het gaat nu al een stuk beter! Alleen 's avonds clustert Jitte nog maar dat hoort er ook een beetje bij. Vaak word een consult ook vergoed door de verzekering dus daar hoef je het niet voor te laten.. Maar... Als dit voor jou goed voelt is het gewoon goed!
Begrijp me niet verkeerd, maar wil je zelf nog wel doorgaan? Want mijn mening is dat als je wilt dat het lukt je daar dan echt wel de moeite voor wilt doen om door te kunnen gaan met de bv. Ik vindt dat je het snel opgeeft dan, je geeft net 4 weken bv, je kindje moet ook nog een ritme krijgen... vindt het ook vreemd van het cb om dan maar te zeggen stop maar!!! Ik wil niet dat je het verkeerd opvat maar ik vindt het gewoon zonde om zo snel te zeggen ach dan stoppen we maar!!!
Eens met Cindy. ik zou het ook best zonde vinden om nu te stoppen. Ik sluit me ook bij de andere dames aan, schakel een lactatiekundige in. Bij het CB hebben ze er vaak niet veel verstand van. Of het moet natuurlijk zo zijn dat je het eigenlijk wel best vind om te stoppen?
Ook ik vind het best zonde om te stoppen. Als je dat zelf echt wil, is het niet erg natuurlijk, maar als je dit doet door het (vreemde) advies van het CB vind ik het wel heel zonde. Je kunt beter een lactatiekundige om hulp vragen of bijvoorbeeld de verening borstvoeding natuurlijk bellen voor advies. Zij weten meer over BV. Wat je kindje doet klinkt als clusteren. Thije heeft dit ook wel periodes gedaan, maar op een gegeven moment was dit over. Succes ermee!