veel melkproductie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door justmom, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justmom

justmom Nieuw lid

19 nov 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Heidi,

Mijn zoontje is nu 3 weken oud en ik geef borstvoeding.
    Sinds een aantal dagen merk ik dat mijn borsten erg vol zijn.

Mijn zoontje drinkt goed, maar ik merk dat hij soms moeite heeft om de vele melk die in het begin uit mijn borst komt goed door te slikken. Hij laat soms ook een aantal keren los en hapt daarna week opnieuw aan.

Ik las op internet dat het goed is, als je veel melk produceert, om één borst per voeding aan te bieden. Op het moment voed ik op de volgende manier:
    drinken aan één borst - verschonen - verder drinken aan dezelfde borst
    Is het goed om op deze manier te voeden? Of moet ik toch beide borsten per voeding aanbieden?

Ik laat mijn zoon, wanneer hij klaar is met drinken, even boeren. Soms boert hij wel, soms ook niet. Maar meestal heeft hij wel de hik na een voeding. Kan ik hier nog iets aan doen?

Verder heeft mijn zoontje heeft wel 4 à 5 poepluiers per dag. Is dit normaal of teveel? Het is echt dunne, mosterdgele spuitpoep.

En nog één ding. Na een voeding blijven mijn tepels soms wat pijnlijk en gevoelig. Tijdens het voeden heb ik geen last. Is dit normaal?

Groetjes!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Veel vragen kun je zo hebben he, wanneer je borstvoeding geeft :)
    Over de stuwing: let allereerst op dat je kindje goed is aangelegd. Dan zou ik liever inzetten op eerste melkstroom af laten lopen (die vang je dan op in een spuugdoek ofzo) in plaats van nu al overgaan op 1 borst.
    Jullie zitten namelijk nog in de periode van afstemmen op elkaar. Deze periode kan 6-8 weken duren. Ik ben er persoonlijk dus niet zo voor om heel snel te gaan blok voeden.

Wat je kunt proberen is aanleggen, wanneer je merkt dat je melk toeschiet haal je je kindje af, kijk goed naar de straaltjes. Wanneer deze wat afbuigen of over gaan in druppen droog je de borst en leg je opnieuw aan.

Er is verschil in krachtige melkstroom en overproductie. Niet te snel minderen dus in het begin!

Verder boeren kindjes de ene keer wel en de andere keer niet. Ik hoef ook niet na iedere maaltijd te boeren...;) En hikken staat los van het voeden. Dat doen ze nu eenmaal.

De luiers klinken prima!

Deel Deze Pagina