langvoedsters

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Yasmientje14, 10 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    Hulde aan jullie :)
    Ik had het zo graag gewild maar het liep anders. De oudste 15mnd gevoed, toen was ik al 6mnd zwanger van de jongste en doodziek door een salmonellavergiftiging en toen was het opeens op. Ik hoopte dat ze terug wilde toen de jongste er was maar helaas niet. De jongste was een huilbaby en ziek.. die heb ik maar 3 wk aan de borst gehad en daarna nog 11mnd fulltime gekolfd. Toen was het klaar. Jammer. Als ik lees hoe het bij jullie gaat.. heerlijk zeg. Fijne momenten voor jullie samen, geborgenheid en troost en het maakt niets uit wat de wereld daarvan vindt :)

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Juist petje af voor jou, 11 maanden kolven. Ik vind een enkele keer tussendoor al vreselijk.
    En als een kindjes besluit te stoppen omdat de melk vanwege een zwangerschap minder word/stopt kan je daar ook niks aan doen. Hier heeft de oudste droog gedronken tijdens de zwangerschap van de middelste maar toen ik zwanger was van de 3e wilde de middelste al heel gauw er niks meer van weten.

3. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hey dames, Hoe gaat het voeden met het warme weer? Hier wil de oudste dochter continu drinken weet niet zo goed hoe ermee om te gaan als het aan haar ligt drinkt ze elke keer als haar zusje ook drinkt... nog een beetje zoekende dus.

4. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ze wil sinds deze week niet meer drinken. Ik weet niet of dat door de hitte komt (daar heeft ze nooit moeite mee gehad) of dat ze er gewoon klaar mee is. Tja, ze is bijna 2 1/2 jaar, dus het is ook wel goed zo. Ook al vond ik het toch even moeilijk, je sluit wel weer een periode af.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier krijgt ze een keer extra water of ranja in haar (rietjes) beker, anders wil ze ook constant borstvoeding en dat zie ik zelf niet zo zitten.normaal krijgt ze geen ranja maar ze drinkt niet altijd genoeg met deze warmte.
    Persoonlijk zou ik met 3 jaar uitleggen dat ze niet telkens melk kan drinken maar dat ze bijvoorbeeld zelf haar beker mag uitkiezen en dan op schoot mag drinken en uitleggen dat haar zusje te klein is voor een beker en daarom wat vaker melk drinkt.

6. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    De hitte kan er idd goed een rol bij spelen mijn jongste kapte het drinken ook steeds af wanneer ze begon te zweten. Ik denk dat het vooral lastig is dat ze zo abrupt gestopt is en dat je het niet zag aankomen of rustig kon afbouwen, misschien komt dit nog even terug en anders heb je het super lang volgehouden!!

Ja dat is idd wat ik nu doe uitleggen dat ze niet elke keer mag maar 2 x op een dag etc. maar merk dat dat ook niet helemaal lekker voelt. Ze heeft er duidelijk behoefte aan waarschijnlijk ook meer vanwege het lichaamscontact ?! Dank voor je reactie daardoor weet ik in ieder geval dat ik op de juiste weg zit qua aanpak.

7. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Het vrij abrupte stoppen was inderdaad lastig, ze dronk nog twee of drie keer per dag. Wel dronk ze de laatste week wel vaak heel kort. “Klaar”, zei ze dan. Dus het zal wel zo zijn dat ze er klaar mee is.
    Wel even wennen voor mij, ik heb toch ruim 4 1/2 jaar borstvoeding gegeven.

Verder eens met Lieke1989: aan je oudste kan je uitleggen dat ze niet elke keer aan de borst hoeft te drinken, maar ook uit een beker kan drinken. En voor het contact kan je lekker knuffelen of zo.

8. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hier voed ik een zoon van 3 jaar en 4 maanden bijna ook nog steeds . Ik begin er nu wel klaar mee te zijn want hij komt snachts ook nog meerdere keren en wilt naast me liggen
    Hij vraagt er echt om ook op de dag dan zegt hij mama tiet pfff iemand tips om te stoppen

9. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    Zie banner :) de meesten gaan er ook van uit dat ik geen borstvoeding meer geef. Ik loop het ook niet uit te schreeuwen, maar onlangs vroeg een collega ernaar en dan ga ik niet zitten liegen natuurlijk. Mijn andere collega dierf niet reageren maar haar gezicht sprak boekdelen... Maar ach, nog jong en kinderloos, ik had toen in haar plaats vast net hetzelfde gereageerd ;)

Onze dochter krijgt enkel nog borstvoeding voor en na het slapen ('s nachts).

10. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik heb nu twee kindjes aan de borst. Zoon van 2,5 en zoon van 9 weken. De drie zussen hebben 14 mnd, 2jr en 3 jaar gedronken. Allemaal zelf gestopt, wel op 1 na vanwege nieuwe zwangerschap en geen melk meer. Oudste zoon heeft de hele zwangerschap droog gedronken, dit was vaak wel heel irriterend. Maar ik wilde heel graag ervaren hoe twee kindjes aan de borst zou zijn. Nu, het is niet geweldig haha. Hij vond het fantastisch dat er weer melk uitkwam, hij lag echt na te smakken. En voor de band is het ook goed, hand in hand liggen ze bij me te drinken. De baby lacht naar niemand zo breed als naar mijn zoontje. Wat minder is is dat het heel lang heeft geduurd voordat hij begreep dat ik niet de hele dag voor hem de borst eruit trek. En daarbij de driftbuien.
    Mijn ervaring is ook dat niemand er meer naar vraagt. Een paar familieleden weten het wel. En mijn man vind het zelf ook een beetje raar om te zien. Maar beseft ook dat het vroeger niet anders was, toen had je geen keuze.

Deel Deze Pagina