Niet goed aanhappen, wel door laten drinken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MoederK, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Toen mijn meisje was geboren hapte ze niet goed aan. We moesten 3 dagen in het ziekenhuis blijven dus heb veel verschillende verpleegsters aan mijn bed gehad die vanalles geprobeerd hebben.
    Ze kreeg toen al vanaf de eerste dag bijvoeding wat we gaven via fingerfeeding.

Ook thuis lukte het niet en omdat het niet goed lukte (en er te weinig melk kwam) werd ze de hele tijd gefrustreerd en begon hard te brullen en om zich heen te slaan en schoppen. Ze was namelijk ook door het bijvoeden gewend dat de voeding heel snel kwam.
    Vanaf dat ik thuis kwam ben ik op aanraden van een lactatiekundige de breastflow gaan gebruiken.

Ik heb toen 4 weken fulltime gekolfd waardoor de productie op gang kwam en bleef af en toe proberen haar aan te leggen en opeens hapte ze! Dolgelukkig was ik natuurlijk dat ik had volgehouden! :)

Nu mijn vraag. Ze drinkt nu dus sinds 3 weken volledig aan de borst alleen hapt ze nogg steeds niet goed aan (maakt haar mond niet goed open) en ze laat ook steeds los en dan is mijn tepel glad en lukt het aanzuigen weer niet goed en wordt ze weer gefrustreerd. Ook als ik haar eraf haal omdat ze eerst haar mondje goed moet openmaken.

Moet ik haar toch steeds van de borst afhalen tot ze goed (met mond goed open) aanhapt maar met het risico dat ze weer erg gefrustreerd raakt of moet ik het gewoon zo door laten gaan? Ik heb geen last van kloven oid. Wel duurt het soms erg lang voordat ze genoeg heeft gehad.

Als de eerste spanning van mijn borsten af is merk ik ook dat ze minder goed kan aanhappen.. Dus als mijn borsten erg vol zitten dan hapt ze wel goed aan omdat het niet anders kan. Helaas laat ze dan vaak na een paar minuten weer los en dan kan ze weer alleen mijn tepel pakken. En die spanning heb ik ook niet vaak, heb geen last van lekkende borsten oid.

Ze komt trouwens meer als voldoende aan.

Beetje warrig verhaal maar hopelijk is mijn vraag duidelijk.

Alvast bedankt

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Wat goed dat je hebt doorgezet!!
    OIp zich: als je geen pijn aan je tepels hebt en ze voldoende aankomt zou ik het mooi zo laten.
    Als het toch niet lekker gaat zo schakel an nog een keer een lactatiekundige in. Misschien kan zij nog tips geven hoe je het aanleggen kunt verbeteren.

een paar kleine tips: duw je baby bij het aanhappen met haar kin in de borst: dus vooral niet met haar neus.
    Duw krachtig, hoe dieper je haar in de borst duwt hoe meer tepelhof ze kan pakken.
    Geef met je vrije hand tegendruk door je borst enkele centimeters achter de tepelhof stevig beet te houden. Je maakt dan van het voorste stuk van je borst als het ware even die 'volle' borst.

succes
    linda

Deel Deze Pagina