Gobe lijkt steeds minder zin in de bv te hebben. Sochtends als hij wakker is wil hij niet meteen drinken, eerst ff spelen en dan een uur wil hij pas aan de borst. Terwijl hij om 19u dan voor het laatst heeft gedronken en dan pas dus weer rond half9 (rond half8 wakker meestal). Dan drinkt hij redelijk, in de loop van de ochtend krijgt hij fruit, smiddags als lunch krijgt hij eerst een borst, wil er dan maar 1 maar wil daarna nog wel een hele boterham, in de achtermiddag wil hij meestal ook 1 borst, daarna warm eten en voor het slapen gaan drinkt hij er 2 leeg. De bijvoeidng daarintegen kan hij geen genoeg van krijgen. Hij eet soms meer dan zn zus van 2,5 (oke die is geen grote eter maar toch) en lust alles. Hij is echt een vuilnisvatje. Vind het zo weinig ineens. 2 weken geleden zat hij nog op 6 tot 8 voedingen. Zou dit gewoon het natuurlijk verloop zijn dat de bv steeds minder belangrijk wordt? Hij drinkt verder niks anders naast de bv, zou ik dat nu wel moeten proberen ivm voldoende vocht? Z'n luiers lijken minder vol en vandaag stonk zn piesluier. Hoe gaat dit bij andere moeders? Vind het eigenlijk wel jammer dat hij maar een keer of 4 drinkt bij me... ben er denk ik zelf nog niet helemaal aantoe maar hij draait als ik het probeer gewoon zn hoofd weg.
Rond de 9 maanden zie je wel vaker een dip of zelfs een zuigelingenstaking. De wereld wordt groter en alles is spannender dan mama en haar borsten. Gewoon blijven aanbieden en desnoods slapend aanleggen, dan kom je er wel door. Zelf afbouwen hoort eigenlijk niet voordat ze een jaar zijn.
Slapend aanleggen (dat zou dan savonds/snachts zijn) is echt geen optie... als hij slaapt is ie ook echt weg (like mommy) Daarom ben ik ook met 5 mnd gestopt met een late voeding omdat hij niet meer wakker te krijgen was. Nu heb ik de afgelopen dagen een griepje gehad en is de boel wat teruggelopen... zou ik dan het beste ff kunnen kolven tussendoor om de boel weer op te krikken? Ik kolf normaal savonds voor ik ga slapen 130 ml, de laatste paar dagen sinds de griep nog maar 30 ml. Niet zo'n ramp want ik kolf vooral omdat ik anders snachts zo lek maar overdag is hij als hij nu drinkt ook minder tevreden. Ik geef al eerst bv zoveel als hij wil en dan de bijvoeding (en soms probeer ik dan nog eens de bv maar dan wil hij 9 van de 10 keer echt niet meer)
Ja, als je ziek geweest bent dat zou ik inderdaad even een regeldagje inlassen om het weer op peil te krijgen.
Ik merk hier ook dat de bv naar de achtergrond verhuisd. Vlees/vis, groenten, aardappelen, fruit en brood zijn nu grote favoriet. Ze blijft wel drinken, maar ook veel minder. Moet wel zeggen dat ze nu de laatste dagen heel veel komt drinken. Ze krijgt namelijk 3 nieuwe tandjes en dan is mama's borst een zeer goede troost. (stiekem heel blij daarmee!) Ik vind het houden van regeldagen moeilijk, omdat ik altijd bv heb gegeven op vraag en nooit zelf heb aangeboden. En als ik dit doe, dus bv geven zonder dat ze erom vraagt, bijt ze me. Dit is nu al 4x voorgevallen. En anders bijt ze nooit. Dus iemand daar een tip voor?
@zeeuwsmeisje: hoe gaat het nu? Vind het ook lastig soms, bv en bijvoeding combineren. Al gaat het hier nog wel goed en gewoon eerst bv en dan wat fruit/brood/groente. Maar merkte ook dat de combi ziek zijn en minder drinken door bijvoeding niet zo handig is. Heb je geregeld met de kolf? Zit te denken of ik dat ook moet doen. @Saar: sorry, geen anti-bijttips... geen tandjes nog! maar misschien kun je ook regelen door te kolven? Nee, het is niet leuk maar misschien wel goed?
Kolven kan ik dus echt niet. Heb het nooit moeten doen (ben een thuisblijfmama). De paar keer dat ik het eens heb geprobeerd, had ik 20ml op twee borsten of zo...
Hier gaat het redelijk met de bv alleen ben ik weer ziek... vorige week dus griep, spugen koorts enz. en nu sinds gisteren weer koorts 39,5 Hij drinkt nu snachts ook weer een keer dus dat helpt wel wat en ik kolf nu savonds weer bijna 100ml... (voor ziek zijn 130, vorige week toen ik ziek was 30 ml) alleen heb ik natuurlijk niet echt de mogelijkheid ziek te zijn dus verder blijft het nog ff sukkellen denk ik. Ziek zijn en moeder zijn gaat eigenlijk niet samen... had de natuurlijk best wat beter mogen regelen vind ikzelf.
Ja inderdaad, voorlopig zit ongestoord ziek zijn er niet meer in... @ Saar: kolven moet je ook leren, oefening baart kunst. Maar fijn dat de bv verder nog goed gaat. Ga je straks tandemen?