Langzaam opbouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 22 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.937
    113
    Niet mee akkoord gaan
    Ik vind het sowieso te heftig om gelijk 5 dagen te gaan werken. Volgens mij kun je beter om de dag werken, dan is 4 of 5 uur ook niet zo heftig, want dan kan je de dag erna weer bijtanken

2. Marchella

Marchella Niet meer actief

:eek::eek::eek:

Wat een koekwaus is dat joh!

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    No way! Terug naar de bedrijfsarts en dit melden.
    De regels tav de bedrijfsarts zijn vorig jaar aangepast:

Zelf bedrijfsarts om advies vragen
    Een werknemer heeft vanaf 1 juli 2017 de mogelijkheid om zelf een bedrijfsarts om advies te vragen.

Hiervoor hoeft geen tussenkomst van de werkgever plaats te vinden.

Toestemming van de werkgever is evenmin vereist.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    NIET tekenen!!! Overleggen met de bedrijfsarts en goed naar je gevoel/lijf luisteren. Anders zit je binnen de kortste keren weer thuis

5. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Staat er al een paar keer, maar ik hoop dat je niet getekend hebt. Even tegen je werkgever zeggen dat je contact wilt met de arbo (ik kon ook niet zelf contact opnemen trouwens). Bij de arts het plan voorleggen, aangeven dat het nu al te snel gaat en dat je advies nodig hebt.

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Sowieso dat je een contract zou moeten tekenen voor de toekomst, nooit gehoord! Je kunt toch niet met je handtekening beloven dat je over zoveel weken al die uren aanwezig gaat zijn?
    Ik zou hooguit ondertekenen dat je er alles aan doet zo snel mogelijk hersteld te zijn, dat is het enige wat je verplicht bent. En sneller volledig herstellen kan juist betekenen dat je af en toe rustiger aan moet doen en niet jezelf gelijk weer te overvragen.
    Ik zou je werkgever zeggen dat hij niet over het inzicht en de kennis beschikt over hoe op te bouwen met welke ziekte achtergrond, daar is de bedrijfsarts en arbeidsdeskundige voor. Met hun contact opnemen, succes!

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Zoooo, die is geko_O even in 4 weken opbouwen.... daar krijg ik 4 maanden of zo nodig meer tijd voor:eek:

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En wat is dat dan voor een contract? Van het uwv of gewoon van het bedrijf zelf? Ik heb wel een soort contract moetdn ondertekenen van het uwv. Daar stond mn opbouwschema in en dit was bedoeld voor als ik evt een uitkering zou moeten gaan krijgen. Maar dat is na bijna 2 jaar. Dat zal bij jou nog niet aan de orde zijn denk ik....

9. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Nee geen contract. Ik moest een handtekening zetten onder het plan. Daarmee bedoel ik “plan van aanpak”.
    Ik heb uiteindelijk toch maar getekent. Ik mag de komende twee woensdagen vrij nemen. Verder wel 4x3 en dan kijken we over twee weken weer. Dan kan het plan bijgesteld worden zei mijn baas.

Vandaag dus thuis... wel even fijn.

10. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Op het werk is momenteel veel ziekte. Dat straalt natuurlijk af op de baas. Die wil iedereen zo snel mogelijk weer op de been hebben. We hebben momenteel 5 met burn-out, 2 herstel van operatie, 1 zwangerschapsverlof en 2 met griep.

Dit op een team met zo’n 40 mensen.

11. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Goh en dan gaat niemand in de organisatie daar een lampje branden?

Syane, lies276, Vitas en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou inderdaad, wil hij dat ts nr 6 met een burn out wordt ofzo?:confused:

Mijn man is een paar jaar terug 3 maanden uit de running geweest (ontsteking in zijn rug en 6 weken ziekenhuis) en heeft het opgebouwd met eerst een kopje koffie drinken op het werk en inloggegevens voor de mail gekregen zodat hij thuis de mail kon doornemen. Week later is hij begonnen met 1x 2 uur, week erna 2x 2 uur en 1x 4 uur, daarna weet ik het niet precies meer maar ik geloof dat hij er toen nog 2 weken over gedaan heeft om weer al zijn dagen (4 dagen van 8 uur) te werken. Zijn herstel ging echt heel goed en daarom is hij best snel weer volledig aan het werk gegaan. Maar hij moest ook aangeven als het niet ging. Iets tekenen hoefde hij niet trouwens, wat een onzin is dat.

Deel Deze Pagina