Baby drinkt vaak en maar paar slokjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lichtroze, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is 15 weken en krijgt nog steeds zo'n 8/9 en soms 10 voedingen per dag. Ze drinkt dan vaak maar een paar slokken en gaat dan verder sabbelen op mijn arm of zelfs soms vlak naast mijn tepel (auw..). Nu sprak ik iemand van het cb die zei dat ik misschien haar zuigebehoefte en hongersignalen niet goed herkende en dat er best wat meer tijd tussen de voedingen mag zitten (ze is flinke baby, 2 weken te laat geboren en was bij de geboorte 3700 gram, amper afgevallen in kraamweek).

Het lastige is dat ze vaak hazenslaapjes doet en omdat ze heel onrustig is, ik wel de rust en regelmaat wil aanhouden. Dus de volgorde van slapen, voeden, spelen, slapen. Maar dat betekent dus dat ze om de 2 uur voeding krijgt (als ze wakker wordt sabbelt ze op haar handje en is ze onrustig... Dus ik denk: honger). En soms wel om de 1,5 uur. Soms slaapt ze wel lang en dan kan ze ineens makkelijk 3/3,5 uur tussen de voedingen laten. In de nacht komt ze nog voor 1 voeding, soms 2. Dan zit er vaak wel langer tussen, van 23.00 tot 5.00 bijvoorbeeld.

Hoe kan ik zorgen dat haar hongersignalen wel goed oppik en dus wat meer tijd tussen voedingen laat (want dan drinkt ze ook veel beter)? Want de hele dag door kleine slokjes is soms best vermoeiend. En ik kan niet echt wat ondernemen, omdat ze de fles vaak weigert en ik dus meestal live voed.

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    8 tot 10 voedingen is op die leeftijd heel normaal hoor. Zo vaak dronk onze dochter toen ook.

Ik vond hongersignalen ook steeds lastiger te herkennen, omdat ze erg veel op haar handjes sabbelde. Maar bij echte honger wilde ze bijvoorbeeld geen speen en bij twijfel bood ik haar gewoon de borst aan ;).

Deel Deze Pagina