Schema dochter 9,5 maand

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Momma, 18 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo wilde even vragen of het schema van mijn baby goed is!

Snachts 1x borstvoeding
    7.00 1,5boterham met beleg en slappe thee
    9.30 1 cracotte met beetje jam of appelstroop en water
    10.00-11-30 slapen
    12.00 1,5 boterham en slappe thee
    14.00 uur 1 fruit kleine soepstengel
    14.45 - 16.15 borst en slapen
    17.00 klein rijstwafeltje of ontbijtkoek en water
    18.30 avond eten 100 gram groente 50gr vlees/vis/kip en aardappel/pasta/rijst
    20.00 slapen en borstvoeding
    In de middag krijgt ze een fles van 150 ml borstvoeding en snacht en in de avond aan de borst kan ik niet meten. Dus 3 keer per etmaal os dit genoeg?! Ik weet ook niet of de borstvoeding uit de borst genoeg is geen idee hoeveel ze drinkt . Uit de fles wilt ze njet meer dan 150 ml.
    Graag wil ik weten of ze te veel of weinig krijgt.
    Vandaag ga ik starten met bio garde proberen. Zou graag een schaaltje willen geven iedere dag.

Ik zie ieder keer dat jullie adviseren toetje weet ik niet wat jullie bedoel. Wat is een toetje voor baby's?!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Bedankt voor je vraag over je kleine van 9,5 maand oud. Allereerst complimenten dat je borstvoeding geeft. Dit is de beste voeding voor je baby.

Borstvoeding mag je op verzoek geven. Vraag en aanbod zijn geheel op elkaar afgestemd. Groei en ontwikkeling (laat dit monitoren bij het Consultatiebureau) zijn de beste indicitatie om te bekijken of je genoeg geeft.

Naast borstvoeding mag je op deze leeftijd dagelijks geven:
    - bordje pap of papfles 200 ml met Bambix in de ochtend en/ of in de avond
    - fruit (1 stuk of potje fruit)
    - een boterham
    - een tussendoortje; fruit, babykoekje, broodkorstje etc
    - yoghurt; je kunt kiezen voor volle of halfvolle yoghurt
    - en natuurlijk de warme maaltijd :)

Zo te zien is het dagmenu voor jouw kleine helemaal compleet. Laat de groei en ontwikkeling van jouw kindje dit ook zien?

Heel veel succes en laat het ons weten als je er niet uitkomt. We helpen je graag!

Groetjes,
    Paulien - Nutricia voor jou

3. Momma

Momma Actief lid

9 mei 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    En een toetje ?! Waar moet ik aan denken?! Alvast bedankt!

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi Momma,

Dankjewel voor je reactie. Als toetje mag je denken aan 100 ml halfvolle of volle yoghurt. Daarnaast zijn er ook speciale kindertoetjes op de markt, welke hier uiteraard ook voor geschikt zijn. Het Olvarit toetje is hier een voorbeeld van. Dit toetje is op basis van zachte yoghurt en fruit.

Veel smulplezier!

Groetjes,
    Samara - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina