Hallo Even een vraagje: Ik heb ook sinds mijn dertiende een traag werkende schildklier. Ik slik sindsdien thyrax. Dit kan effect hebben op de vruchtbaarheid. Wie hebben dit ook en hoe ging het bij jullie? gr Alies Eerder bericht: Ik ben sinds maart gestopt met de pil (Diane 35) Ik heb daarna nog steeds geen menstruatie gehad (ben ook niet zwanger) Een maand of drie geleden gaf de huisarts aan nog een tijdje het af te wachten zo tot oktober. Dus ik wacht het nog even af.
ik wil juist graag eens horen hoe andere vrouwen het ervaren hebben. wat er in de boekjes staat dat weet ik inmiddels. maar de mening van 'ervaringsdeskundige' vind ik juist erg belangrijk om te horen. En ja misschien is een poll dan niet helemaal de juiste manier? Als ook anderen dat vinden dan haal ik die poll weg. Maar ik blijf wel heel benieuwd hoe andere vrouwen het ervaren hebben gr Alies
Mijn schildklier werkt ook te traag en is slik ook thyrax. Ik ben nu voor de 3e keer zwanger en ben tot 3 keer toe direct zwanger geworden, dus bij mij had het geen invloed. Maar ik kan me voorstellen dat het per persoon verschilt.
Bloedonderzoek heeft bij mij uitgewezen dat de waarden voor mijn schildklier net onder het normale zitten. Volgens de dokter is het niks om me zorgen over te maken en hoef ik ook geen medicatie. Ze gaan nog een tweede keer controleren om te zien of het hetzelfde is dan of normaal aangezien ze die testen een momentopname noemen. Ik moet rond de 16e deze maand weer bloed laten prikken. Als de waarde dan ongeveer hetzelfde is, is er niks aan de hand en hoef ik geen medicatie. Tot hiertoe ben ik ook nog niet zwanger, maar mijn vriend moet nog steeds getest worden. Hij blijft het maar ontwijken.
hoi alies ik heb hashimoto, een traag werkende schildklier en diabetes type 1 ik slik 1,75 thyrax. ik ben helaas nog niet zwanger dus ik weet nog niet wat mijn waardes gaan doen. mijn tsh is eindelijk mooi. ik heb daar 1,5 jaar over gedaan. laatst zei mijn arts dat ik ook euthyrox mocht gaan slikken omdat daar 1,75 in 1 pil zit maar ik blijf toch thyrax nemen, dan maar een pil extra. ik vind het erg belangrijk dat mijn waardes mooi blijven en nu is het stabiel dus houden zo. hee tipje, kijk eens op deze site http://www.hypomaarniethappy.sohosted.c ... m.php?f=10 groetjes
Hi goedemorgen, Ik had een te snel werkende schildklier en heb toen radioactiefjodium gehad. Hierdoor werkt ie nu ook te traag en zit ik ook weer aan de thyrax. Ik ben nog samen met mijn arts aan het zoeken naar de juiste hoeveelheid medicatie, want dan werkt ie weer te snel dan weer te langzaam. Erg vervelend allemaal, steeds weer dat bloedprikken Maar ik heb ook aangegeven dat wij graag een kindje willen, maar mijn arts gaf aan dat toen mijn schildklier echt veel te snel werkte dat dat wel invloed kan hebben op je vruchtbaarheid en het dan dus veel moeilijker was om zwanger te worden. Maar het mag zo wie zo een half jaar niet naar het radioactief jodium. Maar hij gaf ook aan dat het nu wel mogelijk moet zijn. Maar ik vind het toch geen prettig idee dat ik nog steeds thyrax moet slikken, maar er zit niets anders op. Iedereen veel succes
Hoi hoi waarom vind je het vervelend om thyrax te slikken? Vanwege de bijwerkingen of het idee dat je medicatie slikt? Het belang dat je het slikt is natuurlijk wel dat het je schildklier reguleert. Dit is natuurlijk erg belangrijk voor je eigen gezondheid, maar ook voor de gezondheid van je eventuele kindje. Maar ik snap het wel hoor. Je hebt veel meegemaakt zo de afgelopen tijd. Ik hoop dat het toch allemaal snel en goed verloopt. Heel veel succes en een goede gezondheid groetjes Alies
Mijn moeder slikt al jaren thyrax voor haar schildklier, ze heeft 2 miskramen gehad en het heeft 13 jaar geduurt voordat ik kwam ( broertje volgde wel snel), ik ben alleen nu bang dat ik het ook heb, het is erfelijk maar kan ook een generatie overslaan. Ik durf het haar alleen niet te vragen over het zwanger worden want ik wil niet dat ze weet dat ik er mee bezig ben.
Hoi Je kan natuurlijk ook altijd met vragen bij je huisarts terecht. Deze heeft een beroepsgeheim. Maar denk jij dan ook dat je problemen hebt met je schildklier. Heb jij verschijnselen. Ben je erg moe? Of juist hyper? ben je opeens veel zwaarder geworden? Etc etc. Kijk eens op www.hypomaarniethappy.nl Tegen mij zei de internist jaren geleden dat het niet echt erfelijk is. (toen nog niet wetenschappelijk bewezen). Wel zag hij dat het vaak in een familie voorkomt. Mijn vader heeft dezelfde afwijking als ik. En recentelijk is ook zijn broer gestart met thyrax. maar als je twijfelt neem contact op met je huisarts en laat je bloed eens controleren. voor jezelf en de ontwikkeling van je eventuele kindje is het wel belangrijk dat alles op peil is. Succes Gr Alies
Wat ik van mijn moeder begrepen heb is het een vrouwen iets en erfelijk. Haar moeder had het niet maar haar moeder weer wel en mijn moeder haar zus heeft het ook. Ik ben al een keer getest erop maar dat is alweer paar jaar geleden.Toen kwam er niets uit. Dat veel moe zijn dacht ik dat het door de pil kwam. Nu ik gestopt ben heb ik er nog wel last van alleen minder. Ik moet toch een keer naar mijn HA voor mijn onregelmatige cyclus en kan dit dan weer een keer aankaarten. Mijn moeder werd trouwens heel dun en uitpuilende ogen. Ze werd ook aggressief.
Hoi Dames, Het enige wat ik weet is dat mijn verloskundige het wek interesant vond dat zowel mijn moeder als mijn zus een traagwerkende dan wel geen werkende schildklier hebben. als ik het oko zou hebben kan dit wel wat problemen geven in de zwangerschap, maar ik weet niet precies wat. Misschien moet je even de huisarts bellen om te kijken of het kwaad kan ja oif nee. succes. gr tascha
Hoi Dames Alies: Ik vind het idd geen prettig idee om medicijnen te slikken, maar het is idd ook gewoon niet anders ik zal wel moeten. ik heb volgende week weer een afspr bij de gyn. voor controle en dan zal ik het er ook weer even melden. helaas ging mijn afspraak voor mijn schildklier vandaag niet door, wilde toch wel het een en ander met hem bespreken. Ik hoop gewoon dat die schildklier snel in orde is en ik snel zwanger ben En dat hoop ik voor jullie ook meiden Laat die maar weg blijven deze mnd SUCCES ALLEMAAL
He, toevallig zeg! Ik ben gisteren eerste keer bij Gyn geweest door problemen met cyclus (bruin verlies) en ondertussen ook al bijna jaar bezig met zwanger worden. Er is al een keer bloed geprikt, volgens HA goed, maar Gyn kwam gisteren met de melding dat ik een luie schildklier heb, dus ook een te langzaam werkende schildklier. Nou is er gisteren weer geprikt om te kijken. Maar ik was hier totaal niet van op de hoogte! Kon wel iets te maken hebben met dat ik niet zwanger raakte, maar ben het verhaal hoe dat zou zitten eigenlijk totaal vergeten omdat ik hier niet op gerekend had. Volgende week vrijdag heb ik weer afspraak voor echo en uitslag bloedonderzoek, dus ben benieuwd! Hebben jullie nog andere klachten van die schildklier? Misschien dat er bij mij dan wat puzzelstukjes op zijn plaats kunnen vallen. Groetjes Monique
Hoi Monique kijk echt eens op hypomaarniethappy.nl Toen ik dertien was was ik extreem moe. Ben zelfs even niet naar school geweest en ben later halve dagen gegaan. Tevens was ik enorm in gewicht toegenomen. De huisarts dacht eerst aan pfeiffer, maar omdat mijn vader toch ook al bekend was met zijn traagwerkende schildklier heeft hij dat toen ook bij mij getest. En dat bleek dus ook het euvel. Toen ik eenmaal ingesteld was op de thyrax toen ging het steeds beter en vlogen er zo 10 kilo af. (Die zijn er later heel langzaam wel weer bij gekomen, maar of dat nou aan de schildklier ligt...) Ik heb nog wel rotdagen. Vooral als de structuur van mijn leven iets anders is. Of te laat mijn medicatie slikken. En bij grote tijdverschillen (we gaan met regelmaat naar Suriname) zit ik echt te puzzelen en schuiven met de tijd. Anders voel ik me niet fijn. Het is een gevoel vind ik dat je moeilijk kan uitleggen. het is onprettig. Maar is het allemaal geen groot drama en goed mee te leven vind ik Laten we maar hopen op goede en gezonde zwangerschappen voor ons allemaal. gr Alies
He, Ik heb al wat rond geneusd op die pagina, maar vindt het zo onpersoonlijk. Omdat ik hier mijn draai al een beetje heb gevonden en dit vertrouwder vindt, dacht ik ook hier eens even vragen. Maar ik hou nog beetje slag om de arm, even kijk naar mijn waarde's die ik volgende week krijg, dan ga ik me er anders eens verder in verdiepen. Als ik het goed begrijp kan het dus zijn dat , dit wat ik heb gehad en nog heb, daar dus wel eens aan zou kunnen liggen? * voorjaar, onverklaarbare dikke enkel vol vocht * tijdens douchen, hele plukken haar , die ik kan pakken * heb het vaak extreem koud en op andere dagen, zit ik met trui uit omdat ik het zo extreem heet heb? * moe, tja dat is iedereen toch wel eens? van die dagen dat je gewoon niet vooruit lijkt te komen? Groetjes Monique
ja lastig he. ieder persoon is ook weer anders. Doe zoals je het zelf wilt. kijk naar mijn oom. bij toeval werd in zijn bloed ontdekt dat de waardes niet goed zijn. hij krijgt nu ook thyrax. Inmiddels krijgt hij 0,125 mg. echter merkt hij geen verschil, denkt hij. hij heeft er ook nooit echt hinder van gehad. ik krijg de zelfde hoeveelheid en ik had er wel degelijk last van. Wacht inderdaad rustig je waardes af. En zoek voor jezelf een manier om er mee om te gaan. succes gr Alies