Hallo allemaal, Vandaag de uitslag van het zaadonderzoek gehad. Hoeveelheid was goed, weinig afwijkingen alleen....... beweeglijkheid niet zo goed. Het was onder het gemiddelde (ik heb helaas geen cijfers opgevraagd, dom). Ik was ook best overrompeld door dit nieuws. Nu moet mijn man een 2e zaadonderzoek doen en als daar hetzelfde uitkomt worden we doorverwezen naar het ziekenhuis. Mijn vraag is: Onder welke behandeling vallen wij dan? Bij mij is overigens alles goed. Volgens mij wordt het iui dan toch? Groetjes Vanilia.
Hoi Vanilia, Vervelend nieuws is dat toch he? Ik weet niet wat ze doen bij een mindere beweeglijkheid. Bij ons ligt het aan het aantal en is hij behandeld aan een varicocele in de hoop dat het daar beter van wordt. Ik hoop voor jullie dat de tweede uitslag positiever is, want het blijft toch een momentopname.... Succes meid!
Hoi Jelske, Dank je wel. Best vervelend ja. Maar gelukkig is er wel wat aan te doen. Ik wil inderdaad ook nog geen conclusies trekken want misschien is het bij de 2e keer wel allemaal goed. Maar ja, we zitten inmiddels wel al in ronde 16...... Dus misschien is dat toch wel een beetje het geval. We wachten het af....
hoi! Ik denk dat iui wel het meest voor de handliggend is, als er wel voldoende zaad is. Ik wens je in ieder geval heel veel succes!
Hoi Vanilia, Heb je een pb gestuurd! Geen paniek hoor! Huisarts zei bij ons ook verminderd beweeglijk, maar alles bij elkaar volgens de fertiliteitsarts goed! (VCM score) Je kunt altijd nog de uitslag opvragen als je dat wilt, daar heb je recht op! Liefs, Marit