20 maanden sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kleinliefje, 8 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinliefje

kleinliefje Niet meer actief

Oh help!!! Is dit het echt? Vandaag zo lief de hele dag, kusjes knuffelen en bij me zitten. Normaal ligt ze om 8 uur zeker al te slapen en nu tot krijsen aan toe.

2. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ja, wij zitten er ook al een tijdje in. Overdag heel goed te pas, veel knuffelen en s avonds totaal niet naar bed willen. S nachts? Halverwege de nacht ligt hij weer in de cosleeper en slaapt dan rustig to een uur of 08:00. Pittig he?

3. kleinliefje

Wow dit is echt de eerste sprong waar ze last van heeft. Vind het overdag wel gezellig dat ze zo aanhankelijk is. Komt ze naar me toe, handjes omhoog zegt ze: Mama? Kom maar. Ze wilt dan gewoon opgetild worden.

Gisteravond was het echt drama, ze sliep uiteindelijk om half elf en vanochtend om half 7 weer wakker. Normaal gesproken is ze nooit voor 8 uur wakker. Straks maar even bijtanken.

4. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Wat een geluk dat je dit voor de eerste keer meemaakt! Bij ons is het bij elk sprongetje raak. Aan de andere kant, ik ben het nu gewend en denk niet meer "wat is er mis met mijn kind, wat is er mis met mijzelf, wat is er mis met wat we doen of juist niet doen". Ik ben er wat meer gerust op dat het vanzelf wel goed komt. Minder gefrustreerd niet. Dat zit in mijn hoofd. Lastig!

5. kleinliefje

Nou ik schrok me wild inderdaad, zo herken ik haar echt niet. Vandaag was het ook raak na de middagdut, geen land mee te bezeilen.
    Vanavond naar bed ging ook weer niet, ik heb er aan toe gegeven en tegen me aan sliep ze binnen 5 minuten. Ga ik daar geen problemen mee krijgen na deze sprong? Ze sliep namelijk altijd heel goed.

6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.309
    113
    Wat een geluk dat je nu pas tegen de sprong aan loopt.hier is het elke keer raak.ze duren weken en dan is het overdag drama huilen,piepen, bij je willen zijn maar ook weer niet en niks is goed en het humeur draait in eens om.we zitten midden in de 15 maanden sprong en snachts is het ook raak heel vaak wakker worden en 1 keer per nacht duurt het 2.5 uur voor hij weer slaapt.we slapen al weken van gemiddeld 5.5 uur dat verdeeld over meestal 3 keer.(gaaaap)

Het is maar een periode is de mantra maar die mogen echt korter.
    Succes!

7. kleinliefje

kan het kwaad om haar nu bij ons te laten slapen?? Ik krijg haar echt met geen mogelijkheid in haar eigen bed. totale paniek zodra ik ook maar omdraai en weg wil lopen. ik dacht net dat we er gewoon even doorheen moeten, maar ik lag zelf te huilen op bed. nu moet ik zeggen dat mijn eigen gezondheid ook niet zo lekker gaat momenteel. ik ben erg emo, kan om alles huilen. ik weet het gewoon even niet meer, ik zit er echt doorheen.

8. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier heeft de oudste toen ze 18 maanden was denk ik 1 maand bij ons geslapen als ze snachts wakker werd. Dan sliepen we tenminste allemaal. Daarna nog af en toe en nu kunnen we heel duidelijk tegen haar zeggen dat ze verder moet slapen in haar eigen bed. Wij hebben er dus geen moeite mee gehad verder dus zou zeggen gewoon doen. Je eigen nachtrust is ook wat waard.

9. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Natuurlijk kan het geen kwaad om haar bij jullie te leggen.
    Zij zal het vast even fijn vinden en hopelijk jij ook.

Ze voelt mogelijk ook aan dat mama anders is, en zal misschien juist extra nabijheid zoeken.
    Het in haar eigen bed slapen kan je later als het beter gaat met haar en jou echt wel weer 'aanleren'.

Hier helaas geen succes met bij mij slapen , hij brak de tent af en had de grootste lol ipv lekker gaan slapen :)! Hier had hij een aantal oorontstekingen.

Heb je haar oren al laten nakijken? Eet ze wel goed? Misschien komen er kiezen door?

10. kleinliefje

Ze slaapt bij ons wel goed, ze valt binnen 5 min. in slaap. Ze is wel altijd erg onrustig geweest in de slaap dus voor ons is het niet echt fijn, maar al beter dan iedere nacht 10 keer eruit moeten.

Ze eet overdag heel goed, broodje, fruit tussendoortje. Avondeten is altijd een ramp geweest, soms proeft ze niet eens en schuift meteen het bord weg. We hebben daar alles al mee geprobeert maar niks helpt. Dus dat avondeten laten we zo, we hebben geen zin om er drama van te maken en vinden dat eten leuk moet zijn.

Oortjes zijn volgens mij in orde, als we bij haar gaan liggen maakt ze ook geen punt. Kiezen zouden wel kunnen, ze kwijlt ook ineens weer veel.

11. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Wat fijn dat ze bij jullie wel goed slaapt!

Mogelijk dan toch kiesjes die doorkomen.?
    Was er maar een aanpak die op elk kindje of gezin past maar het is echt je eigen inschatting waar je goed aan doet.
    Lekker bij jullie laten slapen totdat je weer wat uitgerust bent.

Lastig van het avondeten, ik hoor ook weleens dat ze dan te moe zijn dus als je thuis bent kunt je ook warm eten tussen de middag en savonds brood. Misschien eet ze dan beter. Bij het doorkomen van tanden en kiezen eten ze ook soms slechter. Goed dat je er geen strijd van maakt!

Succes

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    ugh. Ja.
    hier is ze nu 18 mnd ruim en sinds een week of 2 is het slapen ook een drama. Nu krijgt ze 2 tandjes en 2 kiezen tegelijk dus eten is ook niet fijn.
    overdag is het "mama? tieteh?" (mama tillen). hele dag op schoot willen.. knuffelen. opeens uit t niets naar me toe rennen en een kusje geven. Dat is dan wel weer super lief, vooral omdat ze nooit van schoot zitten en knuffelen was haha.

13. kleinliefje

Vannacht heeft doorgeslapen! Om 6 uur werd ze even wakker voor dr speen daar lag ze op dus kon ze niet vinden en daarna nog tot 8 uur geslapen. Ze heeft zelfs in haar eigen bedje geslapen, wel bij ons op de kamer. Ik had de boel even verbouwd zodat we allemaal goed kunnen slapen. Even een paar nachten aankijken en dan rustig aan weer naar haar eigen kamer. Ze slaapt nu nog lekker op mij op de bank, kan ik ook wel even gebruiken want megadip door de vermoeidheid. Hopelijk was dit het, maar wil niet te vroeg juichen

Deel Deze Pagina