Praatclubje

Discussie in 'Prematuur' gestart door Babystew, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystew

Babystew Niet meer actief

Is er nergens een topic waar mama's van te vroeg geboren baby's met elkaar kunnen kletsen (terwijl de baby's in het ziekenhuis liggen)? Zag dat er wel eentje geweest was maar die is gesloten. Misschien kijk ik niet goed..?

2. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

1 feb 2011
    690
    0
    0
    Ik heb het ook niet zien staan, heb eerder toch heel wat pagina's doorgespit:)
    Ligt jullie kindje nog in het ziekenhuis? Op welke termijn is jullie kindje geboren?
    Lijkt me wel gezellig om hier te kletsen:)
    Ben zo strontzat van het ziekenhuis dat ik wel even wat afleiding kan gebruiken met mama's die weten waar ze over praten en niet de zusters en familie die maar (het goed bedoelde) blijven zeggen ''je moet wel je rust pakken'' grrr:p

3. adi

adi Niet meer actief

Veel prematurenmamas die destijds kletsten in 'prematurenmama's'.topic zijn tot de conclusie gekomen dat op internet veel te weinig info te vinden is over prematuriteit en welke praktische en emotionele weg de ouders door moeten.
    Uit dat idee hebben een aantal moeders een site gemaakt met heel veel info, verhalen en een praatplek voor en door prematurenmama's. Kijk eens op kleinekanjers.nl.

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Adi, dank je voor de link! :)
    Heb de link nooit eerder zien staan?

5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ben zo strontzat van het ziekenhuis dat ik wel even wat afleiding kan gebruiken met mama's die weten waar ze over praten en niet de zusters en familie die maar (het goed bedoelde) blijven zeggen ''je moet wel je rust pakken'' grrr:p[/QUOTE]

Hahaha; Leentje, hier zij we wel alweer thuis, maar wat herkenbaar inderdaad... dat goedbedoelde wel je rust pakken... van iedereen! ;)
    Terwijl je zelf helemaal geen rust in je lijf hebt als je niet bij de kleine bent... dat had ik dan weer!
    Sterkte! GRTZ.

6. Babystew

@adi: Fijn dat er zelfs een heel forum voor is, ik ga eens spieken! Bedankt voor de link :)

7. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi Meiden, ik zag dit topic staan, en ik vroeg me af of jullie nog aan het kletsen zijn?
    Wil heel graag ook mijn dingetjes delen met iemand, waar we zoal tegenaan lopen etc!
    We zijn op 35+2 bevallen van onze prachtige dochter Lizzy, ze lag in stuit, heb eerst een stuitbevalling geprobeerd maar kreeg helaas haar kontje niet naar buiten... dus toch een keizersnede geworden..

Kleine meid heeft nog 8 dagen in op de couveuseafdeling gelegen in een warmhoudbedje, op zich deed ze het hartstikke goed, ze moest alleen bijkomen, ook heeft ze 2 dagen fototherapie gekregen ivm haar afvalstoffen, ze zag geel.
    Nu zijn we sinds vrijdag thuis, en het gaat lekker... maar alleen borstvoeding geven is nogal een hels karwei... ze krijgt nog steeds bijvoeding omdat ze nog niet sterk genoeg is om de borsten leeg te drinken... het is dus nogal vermoeiend, en borstvoeding, en bijvoeden, en ook nog eens kolven om de boel op gang te houden...
    Geven we niet genoeg bijvoeding wordt mevrouw natuurlijk een uur daarna weer wakker... met gevolg de halve nacht op... maar goed als je dat kleine mensje dan ziet maakt het alles goed...!!!!!

wat is jullie verhaal, of waar lopen jullie tegenaan? misschien komt iemand het bekend voor? hebben jullie tips?

Groetjes!!

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Sterkte en succes voor de mama's die nog een kleintje in het ziekenhuis hebben. Onze zoontjes zijn geboren met 28 weken, dus als er vragen zijn mogen jullie ze altijd stellen.

Die site die adi doorgeeft is heel bijzonder vind ik. Zoveel informatie en ervaringen

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Adi, kleinekanjers is inderdaad super! Ook vind ik het forum van de VOC (Vereniging ouders van Couveusekinderen) erg fijn - en dat is alleen toegankelijk voor couveuseouders die zich op het forum hebben aangemeld en voorgesteld, dus geen 'meelezers'.

Sterkte met de heftige ziekenhuisperiode....

10. Babystew

Ik heb me aangemeld bij het forum van kleinekanjers nadat adi dat postte maar ben helaas nog steeds niet geaccepteerd :(
    Vereniging voor couveuseouders kende ik wel, wist alleen niet dat ze daar ook een forum hebben. Ga daar dan maar eens kijken :)

@Poemelke:
    Gefeliciteerd met je dochter en fijn dat ze nu thuis is! Klinkt erg zwaar met borstvoeding geven en daarnaast ook nog kolven. Ik kolf voor Mila, aan de borst drinken is nog te vermoeiend. Af en toe lukt het haar wel, maar heel even. Al begint het kolven me zo langzamerhand echt tegen te staan. Niks zo onromantisch als dat ;)

11. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    @ Poemelke: o wat herken ik je verhaal maar al te goed! Ik ben ook bevallen met 35 weken. Mijn flinke zoon moest ook enkele dagen in een warm bedje en enkele dagen fototherapie hebben. Hij doet het best wel goed maar die borstvoeding is ook een probleem. Drinkt nog niet alles van de borst dus ik kolf alles af. Soms heb ik het gevoel dat ik met neits anders meer bezig ben dan bv geven, afgekolfd flesje geven, terug afkolven, flesjes uitkoken en dan kan alles opnieuw beginnen... Nu ja, hij krijgt de bv toch binnen en groeit er lekker goed op! Hij is geboren met 2,880 kg en weegt nu na bijna vier weken 3,600 kg!!
    Misschien is het wel leuk als wij hier even kunnen kletsen?

12. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Hoi Mie!!
    Precies hetzelfde! wat fijn om een 'lotgenoot' te treffen!
    Fijn dat je kereltje het nu zo goed doet!
    Onze kleine meid is nu 2weken+1dag oud, en ze doet het ook hartstikke goed op mama's melk!
    Maar zoals je zegt, heb ook het idee dat ik een complete melkkoe ben geworden! haha, natuurlijk heb je het ervoor over, maar volgende week moet manlief weer werken, dus ik hoop dat ik wat structuur kan inbrengen, zodat ik niet serieus bij de campina moet gaan solliciteren!:p
    Volgende week gaan we Lizzy weer wegen, ze is wel al terug op haar geboortegewicht sinds voorgister, 2535g en was nu alweer 2540.
    Hoe gaat het bij jouw met de nachtvoedingen? voedt je veel bij? bij ons is het echt nog gissen of mevrouw veel honger heeft!

Leuk om hier te kletsen!

xxx

13. danitjuh

danitjuh Fanatiek lid

19 jun 2007
    2.888
    0
    36
    West-Friesland
    Poemelke nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!

Ik lees af en toe mee want Ismail ligt niet meer in het ziekenhuis. Maar vindt het reuze intressant om jullie verhalen te lezen.

14. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Wat goed dat je kleine meid terug op haar geboortegewicht is Poemeltje! Mijn kereltje was dat maar na drie weken dus je meisje doet er echt wel goed aan door blijkbaar :)
    De bv lijkt hier echt slechter en slechter te gaan. Hij drinkt wel aan mijn borst maar krijgt er minder uit en weigert het flesje achteraf dan nog op te drinken met als gevolg dat hij nog steeds honger heeft. Hij wordt dan erg onrustig en boos. Het bezorgt ons zoveel stress dat we hebben besloten om voorlopig alleen flesjes met afgekolfde bv te geven. Vind ik ergens best jammer omdat ik het toch een bijzonder moment vind als ik hem live voed maar hij is gewoon veel tevredener met een flesje bv. Moet jij nog veel bijvoeden achteraf?
    Hoe heb jij het trouwens ervaren om zo de eerste dagen gescheiden te zijn van je kleintje? Ik had het er de eerste dagen lastig mee maar eenmaal ik ontslaan was uit het ziekenhuis had ik de kracht van een leeuwin en ging ik elke drie uur mijn zoontje bv gaan geven in het zh. Ik sloeg alleen de voeding van 1u en 5u 's nachts over. Toen ik thuis was had ik het plots wel lastig. Had het gevoel dat ik nog geen echte band had met mijn kindje. Voelt nu nog steeds een beetje raar soms. Herkenbaar of heb jij net wel al een hele sterke band? Best wel benieuwd hoe jij dit hebt ervaren.

Groetjes
    Mie

15. cheyanna

cheyanna Lid

23 mrt 2011
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

ik was op het forum ook al op zoek naar een soort van "soortgenoten" topic maar kon het ook niet vinden. Ben zelf bevallen van een dochter op 26 november ik was toen 32 wk en 5 dagen. Ze ligt op dit moment nog in het ziekenhuis. Ik zelf niet meer werd gek daar. Teveel stress. mijn dochter doet het gelukkig goed maar toch is het best raar. Het is mijn eerste kind en die is nu nog niet thuis. Als ik zelf thuis ben voel ik me geen mama maar als ik bij haar ben wel. Hebben meerdere dit ook gehad??

gr. Cheyanna

Deel Deze Pagina