@lan: sterkte meid hoop dat hun een oplossing kunnen vinden hoe hij het beste voeding binnen krijgt...
Heel veel sterkte, hoop dat ze alles nu meteen goed nakijken zodat jullie snel weer thuis zijn met een oplossing.
Hey lieverd... Nu kunnen ze hem goed bekijken met drinken enz... En dan hopelijk snel weer naar huis toe! Lekker met zijn grote broer spelen met de blokken! xxx
we zijn weer thuis en ze hebben niets gedana.. hujn blijven vinden dat hij goed groeit op ZIJN lijn.. ik moet accepteren en dat vind ik moeilijk. Ik wil nog 1 laatste hulpvrag van de endocrinoloog als dat niets uithaalt zla ik proberen me erbij neer te leggen...
Jeetje Lan, Dat valt niet mee dus... hebben ze helemaal niets kunnen doen voor hem?! Onze KA zegt ook dat we het moeten accepteren en dat doen we dus ook. Maar dat is inderdaad lastig. Maar ik denk maar zo; het kost heel veel energie om je er druk om te maken. En het scheelt zo veel als je je er niet meer druk om maakt! Dan hou je veel meer energie over voor jouw kleine man! Maar snap ook; is makkelijker gezegd dan gedaan. Succes bij de endocrinoloog! GRTZ.
Hoi allemaal, ik kwam net dit forum tegen bij mijn zoektocht naar een oplossing voor het drinkprobleem van mijn dochtertje. Ze was prematuur (31w5d) en dysmatuur (908gr) en is nu 41 weken en ruim 2600gr. Ze ligt nog in het ziekenhuis omdat ze slecht drinkt. Ze krijgt 7x55ml en heeft gisteren voor het eerst ruim 40ml gedronken. Meestal komt ze niet verder dan 15ml en gaat de rest in haar sonde. Ze heeft laryngomalacie (zachte kraakbeenringen rond haar luchtpijp) en ook haar verhemelte is nog te zacht. De prelogopediste is door haar ideeen heen en er wordt nu overwogen of ze naar de kinder-kno-arts van het Sophia Kinderziekenhuis moet. Ik begin langzaam wanhopig te worden en wil zo graag dat ze thuis komt! Hebben jullie ideeen?
@lan: heb je wel eens een osteopaat overwogen. onze zoon had spanning op zijn maag. is na het tweede bezoek duidelijk meer gaan drinken... vervelend he zo tobben @mamamadd: jeetje zeg al 10 weken in het ziekenhuis. kan me voorstellen dat je haar dolgraag mee naar huis wilt nemen. ik heb helaas geen ideeen sorry
@ Mammamadd; Weet niet waar je nu onder behandeling bent, maar ik zou zowiezo naar n academisch kindercentrum gaan... Daar hebben ze meer kennis van wat klinkt als een zeldzame (?) aandoening. Verder veel geduld.... Onze kleine heeft ook lang geduurd voordat ze zelf kon drinken. Niet zo lang als jullie kleine, maar dat was wel het enige wat nog moest; het zelf drinken. Eventueel met een sonde naar huis? Als je dat zelf aandurft en als de artsen daarachter kunnen staan? Ga er echter niet vanuit dat het dan "klaar" is.... Onze kleine wordt morgen weer opgenomen ivm onderzoeken e.d.. Dit is de tweede opname sinds haar thuiskomst eind juli en dit zal niet de laatste zijn... Ook alleen maar ivm slecht drinken, onvoldoende groei daardoor etc! Wel heel veel sterkte en kracht.... t is echt heel zwaar he?!
we zijn bij osteopaat en die zegt hypofese vandaar dus dat ik het hormoongedeelte wil hebben uitgezocht
maikel is al 3 keer ivm voedingsproblemen opgenomen en 1 keer voor liesbreuk.. ook hier zal dat niet laatste keer zijn...
Hier gaat het eindelijk beter.... Onze kleine is voor onderzoek geweest en ze heeft geen reflux. Medicijnen zijn gestopt en ik geef weer gewone BV. Niet meer alleen de achtermelk dus. En het gaat goed! Verder leggen we haar voor de voedingen in de wipstoel of op een kussen. We houden haar dus niet meer vast en dit gaat echt heeel veel beter! Ze drinkt nu flessen van 90 ml op (bijna allemaal!). Wat heerlijk. We moeten nog afwachten of ze nu ook beter groeit en of ze zo goed blijft drinken. Maar misschien is die tip van het neerleggen handig voor hier! Succes meiden, GRTZ.
Soef, jouw kussentip slaat hier toch ook aan hoor. Ze drinkt echt beter en vooral met minder kramp dan voorheen... Suus
Ja gek he?! Hier dus ook een wereld van verschil.... Vandaag idd als een tierelier... 555 ml . Ze lijkt wel een gewone baby opeens ! Suus, jouw kleine is een maandje jonger he?! Hoop voor je dat zij ook snel een hele gewone baby wordt! GRTZ.
Wow, wat een enorme sloot melk ineens Soef! Ja, ze is nu 10 weken gecorrigeerd en 20 ongecorrigeerd. Op naar het gewone babyschap, wat zou dat heerlijk zijn. Suus
We hebben de afspraak met de endocrinoloog!! Ik hoop dat dat mijn zorgen gaat wegnemen... of dat ze maikel misschein kunnen helpen.. Maikel is nu 4875 gram en we zijn onderweg naar de 7 maanden....Drinken nog steeds onder de 500cc, hapjes met moeite.. nog niet veel verandering hier dus..
Hai Lan, Fijn dat jullie een afspraak hebben... Ons kleintje is met bijna 6 maanden 4.4 kg. Dus ze schelen niet veel van elkaar he?! Wij geven nog geen hapjes... Maar dit gaan we binnenkort overleggen met de arts. Hopelijk komt er snel duidelijkheid voor jullie! GRTZ.
Geen hyves, wel facebook...?! Onze kleine is nu (al!) 58 cm lang... Wat betreft lengte en hoofdomtrek groeit ze nu al in de curve van het CB. Alleen het gewicht blijft nog wel achter hier en zit nog niet in de curve, maar volgt haar eigen lijntje onder de onderste lijn. Ze is zeg maar lang en smalletjes. En jullie manneke?! GRTZ.