Onze zoon is nu bijna 9 weken en drinkt zijn flessen erg onrustig. Hij ligt continue te bewegen met zijn armen en benen en te schudden met zijn hoofd waardoor het bijna geen doen is een fles te geven. Hij krijgt 150/5 aangeboden maar vaak komen we door dit alles niet verder dan 50 tot 70 cc (wat overblijft). We hebben al van alles geprobeerd, bijv. tussentijds laten boeren maar dit helpt ook niet, vaak krijgen we er hierna helemaal niks meer in. Vanwege de pukkeltjes in zijn gezicht en de onrust denken ze op het cb dat hij mogelijk koemelkallergie heeft maar we zijn ook bij de huisarts geweest en die denkt dat de pukkeltjes gewoon baby acne is en heeft niet echt een verklaring voor de onrust. Ik weet het even niet meer......
Hoi, Hier ook een drama eter gehad de eerste maanden. Wat een ellende is dat toch hè. Bij ons dachten ze ook aan KMA in combinatie met reflux. Mijn zoontje bleek achteraf vooral last van reflux te hebben. De onrust kwam uit het feit dat hij tijdens het drinken telkens al weer voeding omhoog voelde komen. Wij zijn gaan indikken, eerst met nutriton, daarna volledig friso comfort wat van zichzelf al dikkere voeding is. Verder was het hier erg zoeken naar de juiste speen en fles. Zorg dat hij niet te snel kan drinken. En het werd bij mijn zoontje beter toen hij medicatie kreeg. Zit de uitslag alleen op zijn gezicht?? Want als hij reflux heeft en zuur slijm daardoor heeft, dan zit er voornamelijk op het gezicht veel uitslag. Hoe is hij om de voedingen heen, huilt heel veel, is hij onrustig, hoe slaapt hij?
Oh idd wat een toestand, het zou soms toch weleens makkelijk zijn als ze al konden praten Verborgen reflux is waar de huisarts ook aan dacht. Hij gaf ons ook het advies nutriton te gebruiken maar dit hebben we nog niet gedaan omdat zn ontlasting nogal moeizaam ging. Inmiddels poept ie weer elke dag maar het is wel nogal dun.. Het cb raadde ons aan de dr. brown fles te proberen... De pukkeltjes zitten op zijn op zijn gezicht, oren, hoofd, borst en in zijn hals. De ene dag lijken ze erger te zijn dan de andere. Slapen gaat op zich goed, we bakeren hem in en dat gaat goed. Als hij wakker is, is hij wel erg beweeglijk maar niet huilerig ofzo. Vanaf een uurtje of 5 's middags tot ca. 8 uur 's avonds huilt hij erg veel maar dit kan natuurlijk ook bij zijn "huiluurtje" horen.
Ok, dan zou je friso comfort kunnen proberen. Daar zit JBPM in en is dus iets dikker, maar is daarnaast ook goed voor de ontlasting en zacht voor de dampjes (bij verborgen reflux hebben ze meer krampjes enzo). Heb je het bedje al schuin staan? Dat werkt ook nog. En na een voeding minimaal een kwartier omhoog houden. Ik zou iig dikkere voeding proberen, dat werkt wel voor het rustige drinken. Veel sterkte. Het komt goed! Mijn zoontje heeft nog steeds niets met zijn flesje, maar drinkt inmiddels veel uit een beker en dat gaat prima. Ook zijn wij na 4 maanden begonnen met pap geven (2 keer per dag). Van een lepeltje eten vond hij prachtig. Het nam bij ons vooral veel stress weg.
Onze dochter deed precies hetzelfde en heeft inderdaad ook reflux. Wij gebruiken nexium en hiermee gaat het veeeeeel beter!! Daarnaast dikken we ook de voeding in met jbpm (pure van natufood, verkrijgbaar bij de reformwinkel, van nutriton kreeg ze erge kramp). Wij gebruiken daarbij de dr browns fles met de fase 2 speen omdat de voeding dikker is. Ons dochtertje drinkt nu goed
Oh wij doen trouwens wel 160 water en 5 scheppen. Daarnaast dus een half schepje jbpm. Dat extra water is ivm de ontlasting die anders te hard wordt!
hoi, ik dik in met gelilact. dit veroorzaakt geen krampen en hierdoor vermakkelijkt ook de stoelgang. ze is nu 9 maand en heb al 2 keer geprobeerd om niet meer in te dikken, en dat gaat dan een paar dagen en dan weigerd ze steevast de fles. dus ik blijf maar indikken. ik ( alle mijn dochter ) neemt de fles van difrax. nu als het reflux is, dat gaat over, maar geduld hebben. hier eig 16 a 20 w krijsen , ni willen eten, 2 ziekenhuisopnames, allerlei testen..... dan 20 w tot 30 w rustiger maar nog slecht eten en pas vanaf 8 maand is ze echt een vrolijke meid, die redelijk eet alle de melk gaat nu eindelijk vrij goed, groiente pap en fruit eet ze de helft van wat een ander kind eet. leuk is het allemaal niet. en dan altijd de vraag ' wat hebben ze' zoals je zegt konden ze het ons maar vertellen. veel succes
Ik zou de dr. Brown fles n kans geven.... Mijn kleine man krijgt bv, maar soms gekolfd (en heeeel soms fv als t nieh anders kan)... Maar dan had ie n flinke fles binnen n paar tellen leeg, onrustig, veel spugen, krampjes, etc... De fles van dr. Brown aangeschaft en nu gaat t super... Drinkt op zn gemakje zn flesje leeg, geen last van krampjes e.d. en blijft voor zijn doen rustig liggen... Weet niet of t DE oplossing is... Maar wellicht n poging waard...