hallo meiden, ik heb een vraag, ik spuit nu voor de derde ronde 50eh puregon. Vandaag is door middel van een echo gebleken dat mijn eicellen niet zijn gegroeid en zelfs kleiner zijn geworden ivm vorige week donderdag. Nu heb ik vanaf donderdag wel veel stress gehad omdat mijn vader met spoed is opgenomen in het zkh en gisteren een open hartoperatie heeft ondergaan met 5 omleidingen. Mijn man vroeg vanavond of dat geen invloed kon hebben op de groei van mijn eicellen?? gr natascha
Stress heeft geen invloed op de groei van follikels. Je lichaam kan de ene keer anders op hormoonmedicatie reageren dan een andere keer. Het kan ook zo zijn dat de dosis na verloop van tijd verhoogd moet worden om hetzelfde resultaat te krijgen, dat je lichaam er als het ware een beetje resistent voor wordt. Dit heeft niks met stress te maken. Sterkte & beterschap voor je vader!
Stress heeft er idd geen invloed op. Wat ontzettend vervelend van je vader net nu je al zo'n zware periode hebt. Maar je moet er vanuit gaan dat je lichaam zijn best doet en dat het soms moeilijk te sturen is zoals Jippie zegt. Misschien maken ze nog een groeispurt (heb ik ook gehad), dus stug doorspuiten maar.... sterkte met je vader!