ervaring nieuwe kolf avent uno

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Friesland90, 15 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo,

Zijn er al dames die ervaring hebben met de nieuwe kolf van avent? Voorheen moest het motortje bovenop het flesje bevestigd worden, nu is deze los.
    Ik ben erg benieuwd naar ervaringen hiervan. Mij lijkt dit een prima kolf voor als de borstvoeding goed loopt of om juist op gang te helpen.

(Ik ben mij alvast vroeg aan het orrienteren en gewoon nieuwsgierig:D)

2. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Heb alleen ervaring met de oude. Daar kan ik absoluut niet mee kolven. Zonder het motortje, dus handmatig wel iets beter. Maar als ik ipv een voeding wil kolven krijg ik er met het motortje niks uit. Handmatig verschillend tussen niks of 20 ml.

Ik heb alleen geen idee of die nieuwe beter werkt. Ik denk ook niet dat ik de meerderheid vertegenwoordig met mijn ervaring.

Overigens loopt mijn borstvoeding al 20 weken super en kolf ik wel goed met de dubbele kolf van medela.

Bedenk me na al dat typen dat ik je dus helemaal geen antwoord kan geven... maar dit is iig mijn ervaring met de oude elektrische kolf van avent.

3. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik lees mee. Ben me ook alvast aan het oriënteren :D. Als de bv straks goed verloopt kan ik of ml er zo één ophalen of bestellen.

4. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Oooohh echt waar???:$
    Ik kolfde bij mijn zoontje vanaf de tweede dag met avent, omdat hij niet wilde drinken. daarmee is bij mij de voeding goed op gang gekomen en ik kolfde in tien minuten welke dag iets meer. Medela lijkt mij nou helemaal niet prettig met name omdat er geen borst schild bij zit en ik hele kleine borsten heb, cup a, ook tijdens de borstvoeding had ik dat nog.

Zeer benieuwd baart andere ervaringen!!!

5. TicTac

TicTac Lid

27 jun 2013
    26
    0
    0
    Midden van het land
    Ik heb deze kolf en vind hem heel prettig. Het borstschild is zacht en masseert je borst met de kussentjes die erop zitten. De motor heeft drie standen en een aparte stand om je toeschiet reflex op te wekken.

Ik gebruik de kolf drie dagen per week op mn werk en krijg steeds genoeg melk uit mijn borsten. Een aanrader dus wat mij betreft!

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Tictac, bedankt voor het delen van jou ervaring. Ik vraag me af of je deze kolf namelijk kan ombouwen tot handkolf. Ik zag in een instructie filmpje van de oude avent dat je het handvat er gewoon op kunt zetten, maar is dat met deze ook zo en zit die er ook bij als je hem nieuw koopt? Lijkt mij erg handig als je de kolf mee wilt nemen voor op visite is iets dergelijks.

7. TicTac

TicTac Lid

27 jun 2013
    26
    0
    0
    Midden van het land
    Ja, je kan de kolf ombouwen tot handkolf. Ik had toevallig eerst de handkolf gekocht en toen later bedacht dat ik een electrische wilde. Je hebt het handvat en een ander silicone opzetstukje nodig, ik had deze dus toevallig al maar zit niet standaard bij de set. Misschien kan je het los erbij kopen of zit het bij een uitgebreide set?

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Oh dat lijkt me wel super handig voor als je weg wilt en niet de hele kolf set mee wilt nemen maar meer voor nood ofzo. Ik zal eens uitzoeken of dat los te verkrijgen is. Ik was bij de prenatal.en daar zeiden ze dat losse onderdelen van avent niet meer via de winkel te verkrijgen zijn maar alleen via internet. Ook borstschelpen met die kussentjes enzo.

Ik denk toch dat ik ook nu weer avent zal gaan, gezien dit bij mijn zoontje wel goed beviel, op het omvallen van de kolf door het motortje wat er bovenop zat na dan, en het voorover kolven. Maar deze punten zouden met die nieuwe kolf over zijn dus als ik het goed lees

Deel Deze Pagina