Welke verzekering in 2009? Wie heeft ook Unive?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pegasus, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegasus

Pegasus Lid

27 okt 2008
    91
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben me druk aan het verdiepen in het vergoedingenoverzicht van Unive :rolleyes: . Heb afgelopen jaar extra zorg 4 gehad. Volgens mij kan ik beter naar de basisverzekering gaan.......

Wie heeft al besloten?

2. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Basisverzekering heeft iedereen...En Univé heeft in 1 aanvullend pakket, 4 één extra ivf / icsi poging. Net wat je wilt...

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Zou in jouw situatie zeker in pakket 4 blijven.
    Dan krijg je 4x IVF vergoed.
    Basispakket is alleen maar 3x.
    En aangezien 1 poging ongeveer 3500 euro kost...
    Zou ik toch nog een jaartje blijven zitten waar je zit ;)

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik heb me vandaag aangemeld voor Unive pakket 4, juist om de vergoeding van poging 4 IVF!

Liefs Nikkie

5. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Weet iemand vanaf wanneer Unive de poging telt?
    Ik heb ook de offerte aangevraagd, dus ben nog in afwachting.

Hope

6. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ik heb deze vraag ook voorgelegd aan Unive en kreeg als antwoord dat ze een poging tellen vanaf het moment dat je begint met het spuiten van hormonen. Dus ook al moet je de behandeling halverwege stopzetten ivm overstimulatie of als er geen embryos ontstaan, dan ben je wel al 1 poging kwijt, terwijl er dus nooit iets teruggeplaatst is. Ik ben hierover nog in conclaaf met Unive, want vind het echt te belachelijk voor woorden. De overige verzekeraars zien een poging pas als er een embryo is teruggeplaatst.

7. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    nou ik zit dus bij confior, wat in jan. samen gaat met menzis.
    in 2008 werd er pas een poging gerekend als er een tp is geweest.
    krijgen we gisteren dus het nieuwe pakket binnen voor 2009.
    veranderd dus, :confused: er wordt een gehele poging gerekend vanaf het moment dat de stimulatie is begonnen, een afgebroken poging wordt dus als 1 gehele poging gerekend.

ik vind dit dus echt te schandalig voor woorden, er is dus bewezen dat er pas na 6 pogingen een zwangerschap tot stand kan komen, er worden er dus maar 3 vergoed, wat gewoon te weinig is voor vrouwen die er problemen mee hebben om zwanger te raken.
    gaan die idioten ook nog een poging rekenen als je helemaal geen eerlijke kans hebt gehad :thumbdown:

ooh kan mij hier echt heel boos over maken :evil:

8. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ik kan me daar ook ontzettend over opwinden! Heb ook echt wel een boze email gestuurd naar Unive, tot op heden nog geen antwoord van ze gekregen. Ik wacht volgende week nog even af, anders ga ik ze bellen, wil gewoon een bevestiging dat ze pas vanaf terugplaatsing rekenen als 1 poging. En anders.... gewoon andere verzekering. Heb me ook ingeschreven bij ONVZ, nu nog afwachten of ik geaccepteerd wordt.

Lisa, jij zit ook in Rijnstate Arnhem toch?

9. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ja klopt lindinha, jij ook dan?

ik ga me er ook echt in verdiepen wat betreft de vergoedingen, anders ga ik ook overstappen.

ik heb namelijk in maart van dit jaar een afgebroken ivf gehad, maar in 2008 waren er nog andere regels, dan mag ik er toch vanuit gaan dat ik nu nog 2 pogingen heb?

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Iemand die weet hoe het zit bij Zilveren Kruis?

11. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Weet dat op het moment Zilveren Kruis een poging pas als poging ziet op het moment dat er een TP is geweest... en begreep dat dat niet gaat veranderen, maar ga er voor de zekerheid nog eens achteraan bellen :-?.

12. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Als je gesproken hebt wil je het ons dan ook laten weten :D

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Dus als ik het goed begrijp heb je bij Unive wel 4 pogingen.
    Maar heb je geen zekerheid dat je ooit een echte poging (dus met terugplaatsing) krijgt?
    En bij andere verzekeringen krijg je er maar 3 vergoed, maar heb je wel de zekerheid dat je 3 volledige pogingen hebt gehad.

Hmzz .. dan is Unive dus helemaal niet zo aantrekkelijk.
    Beter 3x zekerheid.

14. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ik lees ook mee ;)

15. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Ik heb ook het idee om over te stappen naar unive. Heb het aanvraagformulier al in huis. Wat een dilemma inderdaad, 4 pogingen of 3 x zekerheid. Hoe kun je hierover beslissen. Wel een naaistreek van unive trouwens. In 2008 haddden ze nog 5 pogingen en nu maar 4 en dan nog niet eens een hele poging te noemen. Ben benieuwt wat er uitkomt. Groetjes

16. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    wat ik heb begrepen in het ziekenhuis is dat bijna alle verzekeraars vanaf de eerste spuit als poging rekenen.
    Dat doet Agis ook en ben dus nu overgestapt op Unive.

Je kan er wel voor kiezen om de hormonen ( bij nog geen punctie) zelf te betalen waardoor je dus de poging veilig stelt.

17. miepje1

miepje1 Bekend lid

31 okt 2007
    970
    0
    0
    hoi,

Ik ben verzekerd bij Menzis. Heb even geinformeerd en krijg 3 ivf pogingen vergoed. Vanaf het moment dat ik ben begonnen met spuiten, gaat de poging in. Ik heb de poging moeten afbreken ivm ernstige overstimulatie en heb nu inmiddels dus 1 poging achter de rug. Ook al is er geen terugplaatsing geweest, dit geldt als poging 1. Belachelijk! Gelukkig heb ik 11 emmy's. De terugplaatsing hiervan valt onder poging 1 en wordt wel volledig vergoed. Das dan wel weer fijn.

Liefs Mar

18. Salima

Salima Actief lid

17 aug 2008
    145
    1
    18
    Vrouw
    en hoe zit dat met medicijnen als Clomid en IUI? Zit dat dan in de basisverzeking. Ik heb OHra aanvullend... die vergoed 3 ivf´s maar kan nergens iets lezen over andere vruchtbaarheidsbehandelingen...

19. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Volgens mij wordt IUI niet vergoed in de basisverzekering van 2008, maar wordt er in 2009 6 IUI/KI pogingen standaard opgenomen in de basisverzekering. Dit is na te lezen op de websites van meerdere verzekeraars.

Ik wacht nog steeds het antwoord af van Unive nav de email die ik gestuurd heb. Zodra ik meer weet laat ik het uiteraard weten.

20. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik heb bericht terug van Zilveren Kruis, zij zien een poging ook volgend jaar idd pas als poging als er een TP is geweest (valt gewoon onder de basisverzekering). Al het andere valt onder "voorbereiding" van de poging. Hier een stuk van hun reactie:

IVF
    Wij vergoeden uit de Beter Af Polis (Basisverzekering), drie IVF/ICSI pogingen inclusief de daarbij toegepaste geneesmiddelen per te realiseren zwangerschap.

Sinds 1 april 2007 is het niet meer nodig om de vergoeding van een IVF-behandeling en de benodigde medicatie vooraf aan te vragen. De apotheek kan rechtstreeks bij ons declareren, zonder machtigingsbewijs.

Er worden 3 pogingen per 'te realiseren zwangerschap' vergoed. Onder een gerealiseerde zwangerschap waarvoor de maximering tot drie behandelingen geldt, wordt een voortgaande zwangerschap verstaan. Dat is een zwangerschap van ten minste 12 weken gemeten vanaf de eerste dag na de laatste menstruatie. Het terugplaatsen van ingevroren embryo's valt onder de IVF behandeling waaruit zij zijn ontstaan.

Wij vergoeden conform de richtlijnen van de NVOG (Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie) voor vrouwelijke verzekerden tot 41 jaar de kosten van de IVF in een vergunninghoudend ziekenhuis. Dit inclusief de toegepaste geneesmiddelen door een door ons gecontracteerde zorgverlener.

Na de 40 jarige leeftijd en voor de 45 jarige leeftijd komt IVF voor vergoeding in aanmerking, mits de doelmatigheid van de behandeling in de individuele situatie is beoordeeld en vastgesteld. Vanaf 45 jaar dient de verzekerde zelf het onderzoek tot vaststelling van de doelmatigheid te betalen.

Vergunninghoudend ziekenhuis
    Wij vergoeden IVF/ICSI-behandelingen in alle door ons gecontracteerde, vergunninghoudende ziekenhuizen/instellingen (zie onderstaande lijst).
    De vergunning betreft het daadwerkelijk werken met embryo´s, dus produceren en plaatsen in de baarmoeder, fase c en d, volgens de eisen van de WMBV (Wet op de Bijzondere Medische Verrichtingen).

Het voorbereidende werk, nl. diagnostiek, indicatiestelling, hormonaal stimuleren en de begeleiding van een zwangerschap mag enkel uitgevoerd worden in een transportziekenhuis dat een samenwerkingsovereenkomst heeft met een vergunninghoudend ziekenhuis. In de praktijk hebben alle Nederlandse ziekenhuizen zo´n overeenkomst.

De laatste fase van de behandeling dient in een van de volgende ziekenhuizen plaats te vinden;
    De acht academische ziekenhuizen:
    - AMC Amsterdam
    - AZM Maastricht
    - Erasmus MC (Dijkzigt) Rotterdam
    - LUMC Leiden
    - UMC Groningen
    - UMC St. Radboud Nijmegen
    - UMC Utrecht
    - VUMC Amsterdam
    - Catherina ziekenhuis te Eindhoven
    - Isala Klinieken te Zwolle
    - Medisch Centrum Kinderwens te Leiderdorp dit was voorheen Stichting Medisch Centrum voor Geboorteregeling te Leiden
    - Reinier de Graafgroep te Voorburg
    - St. Elisabeth ziekenhuis te Tilburg

Deel Deze Pagina