Laparoscopie / kijkoperatie: wie heeft er een gehad?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door bonita, 2 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Liefkleintje, ontlasting duurde bij mij ookk even. Kan door de narcose komen. Als je onder narcose gaat worden je organen etc tijdelijk stil gelegd. Het kan even duren voordat je darmen weer de prikkeling krijgen. Ik heb daardoor ook colom clean genomen. Kan je kopen bij de drogist.
    Na 1,5 week voel ik alleen nog mijn navel. Die andere 2 plekken zijn niet meer gevoelig.
    Inprincipe mag je 6 weken niet tillen of bukken. Maar je lichaam vanzelf aan wanneer dit wel of niet kan.

2. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Thx voor de tip!! Mss dat ik dat ook wel ga nemen, want dit is niks!
    Hielp dat bij jou?

6 weken niet bukken en tillen?? Dat wist ik niet!! Zal het zkh dan maar eens bellen om te vragen hoe en wat! Op mijn werk moet ik wel!

3. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb geen last met ontlasting. Mijn littekens voelen eigenlijk alleen nog gevoelig bij aanrakingen (als mijn broek er langs komt bijvoorbeeld). Voor de rest gaat het prima.

Liefkleintje, hopelijk kunnen ze je in het zh meer vertellen over tot wanneer je niet mag tillen.

4. HopeFaith

HopeFaith Niet meer actief

Liefkleintje ja dat colon clean hielp goed bij mij. Gelukkig maar.. Want kon de 1e 2 dagen ook niet echt naar de wc.
    Ik zeg 6 weken maar inprincipe geeft je lichaam het zelf aan hè. Dus bind je er niet aan vast. Als je na een week kan bukken en je hebt geen last is het geen probleem!

5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb een zakje met vezels gekregen van een vriendin gisteren! Nou.....dat werkte!! Binnen een uur zat ik op de wc ;) En vanmorgen weer, dus het lijkt weer wat op gang te komen! Mag ook wel na een week!

Vanmorgen even in het zkh geweest. Mag vanaf volgende week weer fietsen en sporten.
    Werken moest ik zelf bekijken wat ik aan kon. Alleen uitkijken dat er geen kinderen in mijn buik schoppen. En de eerste week rustig opbouwen!
    Net dus de bedrijfsarts gebeld of ik de eerste week 50% mag werken. Ben benieuwd!

6. Fren

Fren Actief lid

28 aug 2012
    155
    0
    16
    Groningen
    Ik heb midden juni een kijkoperatie gehad.. Ze wilden zeker weten, voordat ik aan de hormonen ging, of de eileiders wel toegankelijk waren, anders hadden die hormonen helemaal geen zin.. De kijkoperatie was niet voor niets geweest, want er is gebleken dat mijn rechter eierstok verkleefd is aan mijn dikke darm.. Alles zag er verder mooi uit (urinewegen, baarmoeder en linker eierstok).

Heb net Provera echter de rug en ben vrijwel gelijk ongesteld geworden.. Nog pilletjes Clomid en dan heb ik vrijdag een follikelmeting!!!

7. annaatje

annaatje Fanatiek lid

18 okt 2010
    1.644
    0
    36
    NULL
    NULL
    lieve meiden

ff vraagje
    ik heb volgende week laparascopie hys.
    ik vraag me af hoelang ik niet kan werken en hoe snel je weer verder mag met iui

bedankt en succes allemaal!

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Spannend! Ik heb hem 4 weken geleden gehad.
    Ik heb 2 weken niet gewerkt.....vooral omdat ik op mijn werk erg veel moet tillen en bukken en dat raden ze af de eerste 2 weken.

Ik mocht de ronde van de laparoscopie niet zwanger worden. Dus dan zou je de ronde erna weer met IUI mogen beginnen denk ik.

Sterkte!

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hallo,

Mag ik me bij jullie voegen? Bij mij staat, sinds vandaag, een kijkoperatie gepland voor 10 september. Fijn jullie ervaringen te lezen, omdat ik er toch wel tegen op zie. Ben nog nooit onder narcose of uberhaupt opgenomen geweest. Bij de meesten lijkt het hgelukkig mee te vallen (als ik me het goed herinner).

Wat me wel een beetje tegenvalt is het bericht dat je toch wel een week uit de running bent. Had stiekem gehoopt dat je je erg snel weer oke voelde. Nou zit ik voor m'n werk veel achter de pc ipv zwaar lich. werk, dat scheelt wel. Maar goed, geen idee hoe ik op narcose ga reageren. Jammer dat ze het bij mijn zh alleen op maandag middag doen. Vrijdag vind ik persoonlijk een betere dag :p Heb je mooi het weekend erna.

Ik ga het ook maar vertellen tegen mijn leidinggevende, ik heb stiekem liever dat ze niks weet, maar dat is niet praktisch. Al zal ze niet lullig reageren ofzo.
    Ik twijfel alleen of ik het nu tegen mijn kamergenoten moet zeggen. Zijn beide 26/27 en totaaaaal niet bezig met kinderen krijgen. In die zin hebben ze er niks mee. Al zijn ze beiden superaardig en op zich vertellen we wel veel (persoonlijke dingen) tegen elkaar

Dat last hebben van het gas, wat houdt dat in? Pijn, druk, rotgevoel,...?

En zijn er meer mensen die niet zwanger mochten worden die ronde?
    Ik las al dat je geen kurken mag gebruiken.. mag je dan überhaupt wel vrijen (als je daar al zin in hebt)? Operatie is op mijn dag 13 en ei komt meestal tussen 16 en 23. Zal wel niks worden dus, nouja 1 maandje meer maakt ook niet meer uit denk ik dan maar.

10. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bouwjaar1979: ik vond de operatie echt reuze mee vallen. Ik ben op dinsdag geopereerd en op maandag weer gaan werken. Ik ben dus 4 dagen thuis geweest (incl. dag operatie). Van het gas heb ik maar heel even last gehad. Dat was meer een soort drukkend gevoel op mijn schouder. Bij mij op het werk weten ze dat we in het zh zijn voor onze kinderwens. Dus dat scheelt echt wel, dat ik geen smoesjes hoef te verzinnen. Ik mag overigens gewoon zwanger worden in de ronde van de laparoscopie. Het enige is dat ik geen hormonen mocht spuiten. Ik zou het in elk geval zonder zorgen nog een keer doen als het moest.

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ah dat klinkt geruststellend.

12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Hoi Bouwjaar!!

Ook ik vond het, achteraf, meevallen! Ik zag er ook best tegenop, maar vooral omdat ik niet tegen overgeven kan ;)
    Ik heb dit aangegeven en kreeg wat extra medicijnen tegen de misselijkheid.

Ik mocht idd niet zwanger worden in de maand vd operatie. Meerdere malen aan verschillende mensen gevraagd in het zkh. Nu was bij mij de ok op dag 14 en mijn ei vaak op dag 14-17. Dus had ook niet gekund ;)

Ook mag ik geen tampons gebruiken de eerste menstruatie na de ok. (nu dus) Ook dat aan verschillende artsen gevraagd. Mag niet ivm infectiegevaar vd baarmoedermond.

De operatie zelf is me meegevallen. Weinig last gehad vd wondjes en amper buikpijn en bloedverlies.
    Wel 3 dagen last gehad van het gas. Vooral in mijn schouder een vervelend gevoel! Maar als je blijft liggen is het prima te doen! Ook wat last met praten en ademen gehad. Ook door het gas!

Maar al met al, is het me echt heel erg meegevallen!!

13. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ook eentje gehad, heb eigenlijk nergens last van gehad. Beetje van het gas, maar dat viel me ook 100 punten mee. Het enige lullige was dat er 1 wondje bleef bloeden en ik een dag met drukverband om mn buik heb gelopen.

Ik was de dag na de operatie alweer op de been, stond alweer te stofzuigen.

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @liefkleintje bij jou was de ok wel erg dicht op je ei idd. Bij mij iets verder, maar dat zal ook wel niks worden.
    Bij jou was, buiten dat beetje endo, dus niks raars gevonden. Wat is nu het plan?

Owhh kijk dat zijn berichten! :)

Mijn s-zus gisteren nog even gebeld en zij vond het ook mee vallen en was 2e dag na ok alweer aan t werk. Nou de meeste verhalen wat ik nu hoor is dat het mee valt. Relaxen dus en me er maar aan overleveren. Verwacht niet dat ze veel gaan vinden overigens, mogelijk 1 eileider verstopt.

15. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    @Bouwjaar, hij was bij mij eerst op dag 8! Maar het zkh belde om hem een maand te verzetten!
    Daar was ik het niet mee eens! Ik had er nu rekening mee gehouden (op mijn werk, met mijn fotoshoots en prive afspraken) en mijn vriend was ook vrij!

Dus ze belde iets later terug.....dat het ook nog een paar dagen later kon, dag 14! Dus dat maar gedaan!

Er is bij mij inderdaad alleen endo gevonden bij mijn blaas. Verder alles prima! Nog tot eind dit jaar (4x een eisprong nog) zelf proberen en anders terug komen!
    Ben erg benieuwd ;)

Jij krijgt je laparoscopie op mijn verjaardag! Hihi!

16. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ik zal een liedje voor je zingen op de ok :p

De helft van mijn broers tweeling is dan ook jarig. (de ander was "te traag" (te ver na 12u) en dus de volgende dag jarig...)

17. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Gisteren de kijkoperatie gehad.
    Was van te voren best zenuwachtig over hoe ik me erna zou voelen.

Het is mij reuze mee gevallen. Eigenlijk geen last gehad van de narcose. Gisteravond wel vervelend gevoel in m'n buik en schouders, wsl door restjes van het gas. Op tijd weer in bed gaan liggen, dan gin het wel. Nu is het nog gevoelig als ik m'n buikspieren aanspan of als ik recht op ga staan.

De gyn had niets afwijkend gezien en gelukkig zijn beide eileiders open, op de hsg was er maar 1 gezien.

Ik ga morgen weer naar m'n werk, zit voornamelijk achter de pc dus dat moet lukken.

18. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat de operatie je is meegevallen! En super dat de uitslag ook goed is! Hoewel ik het een dubbel gevoel vond. Aan de ene kant blij dat alles goed was, aan de andere kant had ik het ook wel "fijn" gevonden als ik nog iets anders dan PCOS de schuld kon geven van het niet zwanger raken. Succes met werken morgen, hopelijk is het te doen!

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Dat dubbele gevoel heb ik ook wel hoor. Mijn vriend heeft nogmaals de zwemmers laten testen (binnenkort uitslag) en als dat oke is vind de gyn dat we het nog een half jaar zelf moeten proberen. Ik weet ook niet zo wat ik daar van vind. Als het wel lukt komend half jaar is natuurlijk het leukste, maar als het na 1,5 jr niet gelukt is waarom komend half jaar dan wel. Is het een kwestie van pech geweest of is er toch iets anders..

Laat ik nog maar even duimen draaien nu de leidingen nogmaals zijn doorgespoten. Ik heb geen beperkingen van hem gekregen, dus zwanger worden mag. Nu moet t alleen nog lukken :p

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Fijn dat alles goed was bouwjaar!!

Ik herken dat gevoel ook helemaal!! Soms zou ik willen dat er wel iets was....hadden ze er misschien iets aan kunnen doen!

Ook hier nog een half jaar zelf proberen. Dus ik zei....eind van het jaar mag ik weer bellen? Ja, dat was prima!
    Dat is dus nog 4x. Dat lukt wel..... Al ga ik eind nov vast bellen voor een afspraak begin jan. In de hoop in die cyclus gelijk te kunnen starten met IUI!

Sterkte met werken morgen!!

Deel Deze Pagina