Zwanger en gebruik utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ShallY, 11 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Vanmorgen weer een echo gehad bij de fertiliteitsarts en alles zag er goed uit. Nu ben ik helemaal vergeten te vragen wat ik moet doen wbt de utrogestan. Ik heb over 3 weken de termijnecho, zal ik nog doorgaan tot dan en rustig afbouwen? Ik heb nog 3,5 doosje dus daar red ik het wel mee.

Of zal ik toch maar even de fertiliteit bellen? Ik denk zelf dat de arts zal zeggen dat ik ermee kan stoppen maar dat vind ik helemaal eng.

Echt weer zo dom van me om het niet te vragen maar we waren zo blij dat we weer een goede echo hadden dat ik er helemaal niet aan gedacht heb.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Je kan ze proberen te bellen en dan een terug bel verzoek indienen bij je gyn. Wie weet lukt het vandaag nog om hem/haar te spreken.'ik zou dat liever doen dan t advies op volgen van meiden ( die er wel verstand van hebben ) die je situatie niet helemaal kennen en niet t beleid van je gyn kennen.

Gefeliciteerd trouwens! Volgde je topic al super zeg!

3. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Dankjewel!!

Aan de ene kant kan het geen kwaad volgens mij om nog door te gaan met de utrogestan. Maar je hebt wel gelijk, ik zal zo de poli nog eens bellen.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik zou door moeten gaan tot de 12 weken.

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    De meningen verschillen, ook tussen de gyneacologen. De een zegt meteen stoppen, de ander afbouwen, de ander tot 6 weken, sommige 12 weken of sommigen nog langer.
    Ik zelf zou tot 12 weken door gebruiken en dan afbouwen. Zou ik me het prettigst bij voelen. Zomaar stoppen is niks.

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    ik geloof bij ons in het zkh bij een verse tp doorgaan met utro tot ongeveer week 7
    bij een cryo tp doorgaan tot week 12
    bel anders voor de zekerheid de poli even op

gefeliciteerd met je zwangerschap :)

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Hoi dames, was ik weer ;)!
    Vanmiddag weer een mooie echo gehad en ben morgen 9 weken zwanger.
    Mijn behandelend arts is op vakantie dus vanmiddag aan de gyn die de echo deed, gevraagd hoe het zit met stoppen utrogestan.
    Zij zegt dat ik wel kan stoppen en vind het absoluut niet nodig om door te gaan. En daarbij is het ook niet goed om zolang utrogestan te gebruiken volgens haar?

Ik weet alleen niet of ik het ermee eens ben..zomaar ineens stoppen vind ik nogal wat. Dus denk dat ik vanaf morgen masr ga afbouwen van 3 naar 2 en dan over een paar dagen 1 en dan stoppen. Is dat logisch? vind het wel eng hoor..

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt gewoon stoppen, zonder af te bouwen. Gefeliciteerd met je mooie echo, geniet van je zwangerschap!

9. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Wat fijn Shally dat alles goed gaat!!

Zoals hierboven al wordt gezegd verschilt het per ziekenhuis. Het is nooit 100% bewezen dat het een meerwaarde heeft tot de 12wkn door te gaan. Ik heb wel het advies gekregen tot 12wkn door te gaan in Dusseldorf en dan afbouwen, nu dus. Ga ook van 3x naar 2x daags 2, week erna 2x daags 1. Heb nog 2 doosjes die maak ik gewoon op. In mijn ziekenhuis in NL vonden ze het onzin zolang door te gaan vooral bij verse tp. Naja baat het niet schaad het niet denk ik dan maar.

10. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Stoppen is zo tegen m'n gevoel in. Het is niet bewezen maar voor mij voelt het echt alsof de utrogestan geholpen heeft om deze zwangerschap eindelijk goed te laten verlopen.
    Ik gebruik nu nog 2 maal per dag 1 en dan ga ik op en duur naar 1 per dag.

11. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou dan zeker niet direct stoppen. Ik zou me er ook niet goed bij voelen. Gebruiken kan in ieder geval geen kwaad. Eventueel afbouwen. En met arts je overleggen zodra het kan. Succes! En gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina