ik durf AMH niet te laten prikken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door limburger, 27 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limburger

limburger Niet meer actief

Depressief en doodsbang zo zien mijn dagen er uit.
    Na vier jaar proberen waarvan 10 x iui (iui 9 miskraam) ben ik doodmoe en doodongelukkig.
    ik heb een hekel gekregen aan het leven.
    omdat ik met iui graag twee follikels wilde ben ik steeds meer gonal f gaan spuiten.
    echter bij gonal f 150 had ik pas twee follikels die ook doorgroeide.
    Ik ben er dus van overtuigd dat mijn amh waarde belabberd is.
    ik mag dit voor mijn eigen geruststelling laten testen van fertiliteitsarts maar ik durf het niet.
    bang voor uitkomst hiervan. Bang voor definitief einde.
    Ondertussen is het weer een zaterdagavond en ik ben net naar huis gegaan terwijl vrienden nog in het café zitten te kletsen.
    maar ik kan alleen maar janken.
    ik wil niet zielig doen maar ik haat het leven echt waar.

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik had een amh (bijna 3 jaar terug) van 4,4, voor 35 jaar destijds prima. Toch reageert mijn lijf niet op lage dosissen, ik ben dus een low responder. Onder de 300ie heeft mijn lijf weinig actie. Je hoogte van dosis heeft niet altijd wat te maken met je amh dus😉

Verder, de hele mmm is zwaar, ik kan alleen maar zeggen, baaldag en morgen koppie op. Ik kan het zeggen want wij hadden niet eens kans op iui, na de eerste poging zei het Emc na geen bevruchtingen dat ik nooit zwanger zou worden en geen bevruchtingen zou krijgen, zwanger na poging 1 tp 2 in Gent maar bevallen bij bijna 17 weken, in totaal bij Gent 9 tp gehad, cryo niet goed ontdooit, mk tussendoor van een verse poging en slecht aantal bevruchtingen. Je snapt dat ik genoeg reden heb gehad me vaak zo te voelen en nee het is niet fair. Je ziet iedere minkukel zo zwanger worden, per ongeluk, mensen die geen kids horen te krijgen.. Babyshowers ook iedere X weer tranen en vermeed kinderverjaardagen. Maar toch heb ik altijd gedacht.. Kop omhoog en doorgaan.. Alleen dan bereik je je droom.

Meis, je hebt nog geen ivf gehad dus er zijn nog zoveel kansen. Je lijf heeft bewezen dat het zwanger kan worden dus hou hoop. Vandaag dus ff janken, gillen en doen en morgen proberen jezelf op te rapen. Dromen bereik je door vooruit te kijken, niet achteruit bij wat mis ging sterkte🌹

3. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Meid wat naar dat je je zo voelt! Ik kan me voorstellen dat de angst verstikkend is. Ik heb ook een tijd tussen hoop en vrees geleefd. Er zijn nog veel kansen op een baby en hoe meer je weet hoe beter je kansen... Ik zie ook mensen die 300 spuiten en net twee follikels krijgen, dus 150 en dan 2 follikels hoeft niet desastreus t zijn en hoe eerder je weet of het inderdaad laag is hoe serieuzer artsen je nemen en je sneller door het traject kan.
    Daarnaast zou ik je aanraden om hulp te zoeken voor je depressieve gevoelens, want hoe graag je ook een kindje zou willen, het kan niet de bedoeling zijn dat jij je zo voelt. Dat heb ik mezelf ook wel voorgenomen, het moet mijzelf of mijn relatie niet kapot maken, daar wilde ik voor waken en ik heb ook begeleiding van een psycholoog gezocht. Heel veel sterkte meis.

4. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hoe eng ook kan de bloedwaarde je wellicht wel verder helpen. Het einde is zeker nog niet in zicht denk ik zo.. Waarschijnlijk heb je er alleen zolang tegenaan gehikt dat je nu bijna niet meer durft.
    Laat het prikken, dan pas heb je zekerheid. De mmm houdt niet op bij iui idd.
    Veel sterkte ermee!

5. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Wat vreselijk voor je dat je leven er zo uitziet. En ik begrijp dat je bang bent voor een lage AMH-waarde, dat was ik ook- omdat het dan zo definitief zou zijn (terwijl je vaak zat leest van vrouwen die met een lage AMH alsnog kinderen kregen). Uiteindelijk in Gent is mijn AMH bepaald en die blijkt juist enorm hoog te zijn. Ik weet nog niet wat dat betekent voor mijn stimulatie, we zijn nu bezig voor de eerste ICSI en ik heb nog geen controle-echo gehad.

Maar weet je, jij hebt "alleen maar" IUI gedaan. Geen IVF of ICSI. Waarmee ik absoluut niet neerbuigend wil doen maar juist wil zeggen dat er nog veel mogelijkheden voor je zijn. Ooit begonnen wij met IUI en toen was ik ook bang, bang dat dat niet zou lukken en dat ik dan die enge IVF moest met enge prikken et cetera. Voor die tijd waren wij bang om het medische traject in te gaan, om toe te geven dat het ons uit onszelf niet lukte. Ik ben bang geweest dat ik PCOS zou hebben, ik was ervan overtuigd dat het aan mij lag (was uiteindelijk niet zo, zaadjes zijn niet goed). De eerste keer zaad testen na de operatie was ook eng, was bang dat er geen een overgebleven was. En straks moet 'ie zaad inleveren voor de ICSI en ik kan ook wel 100 angsten bedenken voor dan.

Maar dat is geen leven. "Pray for the best, prepare for the worst" en zie per dag, per keer, wat er op je pad komt en handel daarnaar. Maar ga niet jezelf gek lopen denken met angsten die hopelijk nooit uitkomen. Als dat je niet lukt, is het misschien een goed idee om eens te kijken voor hulp, precies wat Doortje zegt.

En nu: laten prikken, je hebt twee opties: a) het valt hartstikke mee met jouw AMH en dan ben je van die angst af, of b) je AMH is idd niet zo goed en dan kunnen direct vervolgstappen worden ondernomen om jouw kansen zo hoog mogelijk te maken.
    Succes!

6. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Vervelend dat je je zo voelt.

Ik kan alleen maar zeggen laat het prikken. Een lage amh waarde hoeft niet het einde te betekenen. Ik ben 28 en heb een amh waarde van 0,6 en ga waarschijnlijk aankomend week met icsi poging 2 beginnen. Ook met een lage amh waarde is er veel mogelijk en misschien heeft het ook een stukje rust omdat het een verklaring geeft waarom je lichaam minder reageert op hormonen en kan daar naar worden gekeken

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou ... dan een positief verhaaltje ... ik ben zwanger geworden met een extreem laag AMH van 0,18.

Maar er zijn idd meer mogelijkheden dan IUI ... IVF, ICSI e.d. Mag ik vragen waarom jullie niet daar naar kijken. Na 10 IUI's lijkt me dat de volgende stap toch?

Ik zou AMH wel prikken. Weet je waar je aan toe bent en dan kunnen jullie daarmee verder.

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    #8 Youtan, 28 feb 2016
    Laatst bewerkt: 28 feb 2016
    Meid wat rot dat je je zo voelt. Maar als je je doel wilt beteiken moet je vooruit!! Kop omhoog, kom op.
    Ik weet je leeftijd niet, maar dit klinkt naar een periode van rust, hormoonvrij, even jezelf weer worden en even genieten van het gewone leven.
    En wat een dooddoener het ook is... Je hebt een mk gehad, dus je kan wel zwanger worden.
    Wat hierboven gezegd wordt; je bent nog niet bij het eindpunt. Er is nog ivf/icsi n dat wordt ook retezwaar. Prikken, puncties, terugplaatsingen, wachtweken.

Dus kom op, zie het mooie van het leven weer, kijk naar buiten; de zon schijnt en die gaat ook echt weer voor jou schijnen!!!
    Maar neem even rust, 3 maanden, 6 maanden totdat jij je weer goed voelt. Het is belangrijk in dit hele proces dat je lekker in je vel zit.

(Ik ben 39, heb in totaal al 8x icsi achter de rug. Maar ondanks mijn leeftijd heb ik besloten om 4 maanden rust te nemen en te genieten van wat ik wel heb)

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wie weet ben je enorme doem scenario's aan het bedenken die er niet zijn. De mate van stimulatie heeft echt niet altijd met amh te maken.

En stel dat er nu wel iets is met je amh waarde is IUI het meest nutteloze om je tijd aan te verdoen. Ik heb zelf helaas wel een laag amh maar wel bijna 3 kinderen. Juist door actie ben ik zover gekomen.

10. Assepoester8

2 feb 2016
    89
    0
    6
    Ik begon ook ooit met 150. Maar hoe langer in de mmm hoe meer ik nodig had.

De laatste rondes spoot ik 225 en daarmee ben ik zwanger geraakt.

Ik heb ruim voldoende eitjes, ze reageren alleen niet snel op de hormonen.

11. limburger

Bedankt dames voor jullie reacties.
    ik laat het binnenkort maar gewoon bepalen dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

12. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Rot dat je je zo voelt ja, ik heb ook een tijdje erg depressief rondgelopen. Mijn AMH is ook laag, 3 operaties gehad en 3 miskramen, geen eileiders meer en voel me daar ook soms echt rot door.

Alleen ik hoop dat je er weer uit komt, het is zwaar, niet eerlijk en k*t, maar het is niet het enige in je leven. Ik probeer me te focussen op alles wat ik heb en hoeveel liefde ik kan geven aan mijn vrienden, familie en huisdieren. Dat helpt mij enorm.

Ik hoop dat je je beter mag voelen, dat je uitslagen mee mogen vallen en dat je lichaam en je leven snel weer een positieve wending mogen krijgen.

Ik hoop dat dit mag helpen.

13. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Goed zo!

14. limburger

Kun je die het beste ook laten prikken tijdens menstruatie?
    Op dit moment spuit ik namelijk hormonen voor de iui.
    is dit er binnen een paar weken weer uit?
    Ik bedoel als ik ongesteld word na de komende iui ?

15. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Dat weet ik niet, maar volgens mij kan je op ieder moment van je cyclus AMH laten prikken. Bij mij vroegen ze niet hoe ver ik zat in m'n cyclus maar is gewoon geprikt.

16. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik moest het op de 3de dag van de menstruatie doen.

17. limburger

Oke dankjewel.
    Dan kan ik dat volgende menstruatie laten bepalen.
    Was ie bij jou hoog omdat je PCOS Hebt?

18. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ik mocht AMH in elke dag van de cyclus laten prikken.
    Heb PCOS maar dus laag AMH.

19. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een AMH waarde van rond de 15, maar vanwege endometriose en hogere BMI toch een low responder. In IVF 1 heb ik gespoten met 225 iu en daar kwamen met 7 follikels uiteindelijk 3 eicellen uit. Bij IVF 2 met dezelfde dosis 9 follikels en 4 eicellen.

Het vooraf bepalen van je AMH kan helpen voor je behandelaar om de juiste dosering in te stellen wanneer je gaat beginnen, dan verlies je dus geen pogingen tijdens de zoektocht naar de juiste dosering.

Succes en ik hoop echt dat je gauw door de bomen het bos weer gaat zien!

Deel Deze Pagina