Cryo tp in natuurlijke cyclus: gelijk na mislukte IVF/ISCI of nog effe wachten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sikki, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Meiden,

De titel zegt het al: gelijk door of beter effe te wachten?

We hebben nog 1 kans.
    En die wil ik graag in de natuurlijke cyclus benutten.
    Ik heb namelijk al eens een cryo teruggeplaatst gekregen in een cyclus met Progynova en Utrogestan.

Ik heb namelijk wel eens gehoord dat indien de cryo's goed ontdooien, ze een grote (zo niet grotere) kans hebben op innesteling in een natuurlijke cyclus.
    De hormoonhuishouding in de baarmoeder zou dan niet verstoord zijn door de stimulatie.

Blijkbaar gaat dat ook zo bij het fokken van koeien (m'n schoonvader heeft een tijdje koeien gehad als hobby).
    De ene koe wordt gestimuleerd en een andere koe krijgt de embryo's in een natuurlijke cyclus.

Maar dan nu de hamvraag.
    Is een cyclus direct na een mislukte ICSI hormoonvrij of niet?

Zijn er meiden die direct na een mislukte IVF/ICSI een cryo poging hebben gehad en is deze gelukt of juist niet?
    En is dan de cryo poging daarna dan wel gelukt?

Graag jullie mening!

anoniem02 vindt dit leuk.
  2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoi Sikki!
    Toen mijn verse poging mislukt was mocht ik van Irma direct door voor een cryo TP in eigen cyclus. Ze begon al te ratelen over op welke dag ik voor een echo moest komen voordat ik kon zeggen dat in eigen cyclus niet ideaal is bij mij. Toen mocht ik starten met de Progynova.
    Ik vond de progynova wel ideaal in de zin van dat ik maar 1 keer voor echo hoefde te komen, maar anderzijds zit ik er ook aan de te denken dat in eigen cyclus misschien wel beter is voor het slijmvlies. En ook dat ik dan niet steeds hoofdpijn van de progynova zou hebben klinkt wel ideaal...

Dikke knuffel en ik hoop voor je dat je snel door mag en dan hartstikke swangg zult worden!!

(Ken trouwens iemand in mn omgeving die met ICSI 5 zwanger is geworden!!! En jou eerste ICSI heb je niet een punctie gehad, dus meid, er is nog altijd kans!! Er zijn altijd mensen waarbij het pas bij poging *(%^&*()(^%$^&*( blijft plakken, dus dat het nog niet eerder is blijven plakken, zegt niet dat de statestieken gelijk gaan krijgen!!)

Megapletknuffel!!

3. Lindinha

Lindinha Fanatiek lid

23 okt 2008
    1.686
    0
    0
    Ik mocht nooit gelijk door gaan in de volgende natuurlijke cyclus na een hormonen-behandeling. Moest altijd 1 maand rusten omdat je lichaam toch een beetje van slag is na het spuiten. En merkte dat ook wel, mn ovulatie in die cyclus deed altijd beetje raar, wel/geen eitje....
    Dus had een behandeling met hormoonspuiten gehad, die mislukte omdat ik ongi werd, toen die cyclus niks gedaan, maar de cyclus erna wel cryo terug laten plaatsen. Helaas zonder positief resultaat.

Deel Deze Pagina