Laparoscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door AnGiEkEn, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnGiEkEn

AnGiEkEn Actief lid

9 mrt 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Na een jaar en een half proberen waaronder 6 rondes clomid, twee rondes in combinatie met pregnyl, zitten zowel ik als mijn partner er emotioneel wat door, telkens die teleurstellingen. Eerst heel veel hoop om dan een klap in je gezicht te krijgen. Precies een emotionele rollercoaster.
    Wij zijn ook veranderd van gynaecoloog sinds 2 rondes en zij volgt ons ook beter op (follikelmetingen, soms eens bloedonderzoek).
    Nu wil ze gerust volgende maand als het niet prijs is ofwel een scan nemen doormiddel van vloeistof in de baarmoeder en eileiders te spuiten of een kijkoperatie doen (laprascopie).
    Mijn voorkeur gaat toch naar het laatste omdat ze dan ook de buitenkant van de baarmoeder bekijken (op endometriose en cystes), naast het spuiten van de vloeistof om de doorgankelijkheid van de eileiders te bekijken.
    Nu is mijn vraag of iemand hier reeds ervaring mee heeft? Ik ben wel bang want het is nog altijd een operatie en bovendien zou het mijn eerste operatie zijn onder narcose...
    Heeft iemand raad?

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Jeps ik. Is me 100% mee gevallen. Tuurlijk je buik is wat beurs achteraf en ik was een kleine week nog flink moe/suf van de narcose, maar het was het me waard. Op die manier wist ik zeker dat er niks aan de hand was.

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb ervaring met hsg dus vloeistof in de baarmoeder en eierstokken door spuiten

ik moet eerlijk zeggen dat ik er vrij weinig van gevoeld heb zo af en toe krampje hier en daar maar goed te doen

zou dat als eerst aan raden dan een kijk operatie

4. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb een laparoscopie gehad met doorspuiten van de eileiders.
    Er is een myoom, cyste en endometriose gezien. Of de linker eierstok open was, was dubieus, dus een half jaar later ter controle alsnog voor HSG geweest. Heb dus met beide ervaring.

Ik ben van de laparoscopie een week thuis geweest. Inderdaad beurse buik en de eerste dagen kon ik alleen stil in bed liggen op mijn rug. Daarna langzaam aan weer gaan bewegen, wat gaan doen en na een week was ik hersteld. Narcose is heerlijk. Voor je het weet lig je op de uitslaapkamer. Nergens om bang voor te zijn.

De HSG vond ik ook meevallen, daaruit bleek dat alles gewoon goed doorgankelijk was.
    Als je evt. uitgebreider mijn ervaring wilt lezen, kun je in mijn blog kijken.

5. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Hier ook ervaring, heb een hsg en laparoscopie gehad. Ik vind narcose helemaal niet heerlijk zoals aklina zegt ;) Ben hartstikke ziek van de narcose geweest, alleen maar overgeven en een dag en nacht niet kunnen slapen door de duizeligheid en misselijkheid. Van de laparoscopie zelf niet heel erg veel last gehad. Vooral de dag erna was het pijnlijk met plassen en overeind komen. Na 3 of 4 dagen liep ik alweer buiten een blokje om :)

6. Siri1981

Siri1981 Actief lid

4 jun 2011
    130
    0
    0
    reisagent
    Ik heb in augustus een laparoscopie ondergaan met een HSG. Ik vond het allemaal erg meevallen. Buik was daarna een week een beetje beurs, maar weinig pijn gehad. Bij mij zijn er een aantal cysten gevonden, endometriose, vochtophopingen van oude operaties en een heleboel verklevingen. Volgende week donderdag gaan ze weer proberen om de verklevingen en cysten te verwijderen via een laparoscopie en anders besluiten ze gelijk een grotere buiksnede te maken indien ze er toch niet goed bij kunnen of er onverhoopt complicaties optreden. Zonder deze operatie kan ik alleen maar terugvallen op IVF. Nu heb ik nog hoop dat ik meer mogelijkheden heb.
    Van een laparoscopie herstel je veel sneller.

7. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Hier ook een laproscopie gehad en een scan, nou ik kan je vertellen dat je beter de laproscopie kan doen dan de scan, die was echt vreselijk!!! Wat een hel van een pijn had ik zeg, mijn weeen deden nog minder pijn. De laproscopie viel reuze mee, je merkt er niks van, alleen daarna even 3 dagen bijkomen en een beurse buik.

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Hoi Angieken,
    Ik heb er iets meer dan een maand geleden 1 gehad. Het viel me alles mee! Ik had geen beurse buik, alleen de lucht die ze in je buikholte spuiten vond ik vervelend, pijn bij mijn schouderbladen en onder mijn ribben. De narcose viel me ook mee, maar de nasleep van de narcose niet, toch een week echt heel moe geweest!
    Er is trouwens niks gevonden.
    Mijn eileiders waren al een keer doorgespoten met schuim (dat is nieuw en doet geen pijn), maar nu voor de zekerheid nog een keer omdat ze gingen bekijken of ik endometriose heb.
    Succes met je keuze!

9. AnGiEkEn

AnGiEkEn Actief lid

9 mrt 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen voor de vele reacties!!!

10. Missoni

Missoni Lid

7 nov 2011
    87
    0
    0
    noord holland
    Hoi,

Ik heb in december een laparoscopie gehad en ik heb van tevoren gevraagd of ze het gas uit mijn buik wilde drukken voor de wondjes dicht gingen, ik heb een bbz gehad en daar gebruiken ze hetzelfde gas en daar heb ik enorme last van gehad, het schiet in je rug, nek en schouderbladen.
    Dit hebben ze bij mij gedaan waardoor het me enorm is mee gevallen, ik heb ook geen last van de narcose gehad dus na een paar dagen ging ik gewoon m'n gang.
    Overigens ben je na beide wel extra vruchtbaar maar ik zou voor de laparoscopie gaan, daar wordt veel meer na gekeken dan alleen je eileiders.

Wens je heel veel succes en ik hoop dat het snel raak voor je mag zijn!

Deel Deze Pagina