laparoscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door ster80, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    misschien een persoonlijke vraag maar waarom mag je nog maar 2 keer proberen ?
    is dit echt het laatste red middel ?
    dat moet verschrikkelijk voor je zijn!
    wat moeten jullie je rot voelen.
    wat ligt de druk hoog voor jou en je man.
    meissie ik hoop echt voor je dat het lukt deze poging.

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Succes vandaag!!!! Ik duim voor je dat het meevalt en dat je sowieso geholpen wordt vandaag ;)
    Voor ons is ICSI het enige en laatste redmiddel. Mijn man heeft zwak en weinig zaad, daardoor hebben wij geen IUI of IVF kunnen doen. ICSI lijkt op IVF alleen wordt bij ICSI de bevruchting ook nog door een laborant geregeld. Net als IVF krijg je voor ICSI 3 pogingen vergoed. Ik heb nu 1 poging er op zitten en heb er nu dus nog 2 tegoed. Als dat niet wil dan stoppen we er mee en hoe verdrietig dat zal zijn, aan de andere kant weten we dan ook waar we aan toe zijn en kunnen we ons leven gaan plannen o.b.v. een leven zonder ukkie(s)...maar, zover zijn we nog niet. Er kan nog van alles gebeuren :D

Zet hem op vandaag!!!!

3. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Hey meiden
    Uitslag van laparoscopie is slecht :(
    Mijn darmen zaten zo verkleefd om mijn eileiders dat de arts niet bij de eileiders of baarmoeder kon komen.
    Ze heeft niks kunnen doen of zien.
    Ze hebben dus niks gedaan en me weer dicht gemaakt.
    Ze zei dat ik endometriose heb....
    Heb daar alleen nooit iets van gemerkt...
    :( :( :(
    Weer een tegenslag.....

16 juli een afspraak met een andere arts die hier meer over weet.
    Wss of nog een operatie om verklevingen weg te halen of meteen IVF

Alles doet pijn na de operatie, mijn buik, mijn keel, mijn schouder. En nu ook nog slecht nieuws.

Voel me behoorlijk rot nu

4. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Ach lieve meis, wat een kl**e nieuws zeg! :( Hele, hele, HELE dikke digi knuffel voor jou. Heb je wel goede pijnstilling? Dat is niet het bericht wat je ook maar enigszins zou kunnen verwachten! Hou je taai, herstel maar lekker! Liefs!

5. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Hallo, ik stap even in als dat mag...

Vanochtend gehoord dat ik een laparoscopie zal krijgen icm een LEO.
    Dat laatste voor pcos, dat eerste omdat de resultaten van hsg twijfelachtig zijn..

Natuurlijk enorm van geschrokken.. Ik had verwacht dat ik moest gaan spuiten, maar operatie?!!?
    Nu ben ik ontzettend bang voor overgeven, heb net al bij iemand gelezen die iets hiervoor gekregen heeft.. Meer mensen ervaring na narcose?

@Ster: pff heftig zeg! Sterjte!

6. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Zsa, de eerste keer dat ik narcose kreeg was ik er ziek van, ik heb dat aangegeven de keren erop en toen kreeg ik iets tegen de misselijkheid wat mij enorm hielp. Geen misselijkheid meer. Gewoon aangeven dat je iets tegen de misselijkheid wil dan geven ze je dat. Als het goed is krijg je eerst een gesprek met de anesthesist en daar kun je die vraag stellen. Succes!

7. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    oke thanks! Dan vraag ik dat donderdag iig alvast als ik de afspraak moet maken. Weet al dat ik me daar nog drukker over maak dan over die hele operatie.

8. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Hihi, zo maak ik me altijd drukker om het infuus dan over de ingreep dus ik ken de gedachtengang ;) Succes donderdag!

9. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    @zsa ik had ook iets tegen de misselijkheid gevraagd. . Dat doen ze dan in je infuus.
    Ik heb daar geen last van gehad.
    Ook infuus prikken stelde niks voor.
    Nu vrij veel napijn. Maar slik wat paracetamol en inbuprofen en lig stil op de bank.
    Ben blij dat mijn man 2 dagen vrij is en voor me kan zorgen. Zelf ben ik 7 dagen vrij.
    Heel veel succes.
    Laat je even weten hoe het gegaan is?

10. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    @Ster: Thanks! Ga ik zeker naar vragen dan!

Het zal wel even duren hoor! Ik heb al aan m'n baas doorgegeven dat ik dan een week uitgeschakeld ben. Werk op een kdv, dus veel tillen en sjouwen en ook al maak je gebruik van alle hulpmiddelen, je doet dan toch al snel te veel als er bv een kindje valt..
    Mijn moeder heeft niets om handen, dus die kan iig bijspringen dan als het nodig is.

Donderdag kan ik pas bellen voor een afspraak! Belde gister, oh ja dat kan ik nog niet inplannen hoor, ik heb je gegevens nog niet.. Pff dát hadden ze niet gezegd op de fert.afdeling!

11. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Je mag 10 dagen niet tillen. Dus als je op kdv werkt zou ik rekening houden met 10 dgn niet werken

12. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik kan ook echt niet tegen overgeven! Aangegeven en iets extra's gehad toen ze me onder narcose brachten! Ook bij een eerdere operatie om gevraagd en nergens last van!

Ik werk ook op een KDV en heb echt die 10 dgn aangehouden hoor! Daarna het weekend nog en toen pas weer begonnen. Uiteindelijk 2 wkn na de operatie!

13. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Ik ga het morgen aangeven! Moet morgen al bij de anesthesist verschijnen! Brrr gaat snel! Maar met operatie wil ik even wachten, heb gister/vandaag toch een eisprong! En het zou maar toch opeens raak zijn....

14. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Den Haag
    Succes morgen Zsa. Ik werk trouwens niet op KDV maar op kantoor, ik ben 5 dagen thuis gebleven omdat ik me echt niet heel lekker voelde er van.

15. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    hey meiden, ik breek ook even in ;)

Ster: Wat vervelend dat ze endo hebben gevonden. En ook nog best erg. Hebben ze wel wat weg kunnen halen of niet? En hoe gaat het vervolg er voor je uit zien? Zagen ze trouwens bij jou de endo op een inwendige echo?

Ik krijg er ook eentje ivm het niet zwanger worden en de pijnlijke menstruaties.
    Door het zomerrooster van het ziekenhuis moet ik nog even wachten. Ik sta nu op de planning voor zover ze dat met een onregelmatige cyclus kunnen plannen. Maar dit is een paar dagen voor mijn vakantie in september. Dat lijkt me ook niet handig want wij willen wel weg. Als ik jullie zo hoor dat je toch wel 10 dagen uit de running bent denk ik dat we eerst maar op vakantie moeten gaan. Weten jullie toevallig hoe het zit met de hechtingen verwijderen en zwemmen enzo?

16. Radha

Radha Lid

9 dec 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb 2 keer een laparascopie gehad. De eerste keer om endometriose vast te stellen en om endometriose haardjes te verwijderen. De tweede keer om mijn eileiders te laten verwijderen omdat ze waren gevuld met vocht. Ze zijn verwijderd bij mij omdat ze helemaal geen functie meer hadden. Waren volledig verstopt en verkleefd. Doorspoelen ging bij mij niet meer. Door het vocht in mijn eileiders kon een embryo niet of nauwelijks innestelen en had onze IVF poging dus ook maar weinig zin.
    De eerste operatie heeft ongeveer 6 weken geduurd voordat ik er weer helemaal bovenop was en weer kon werken (ik heb lichamelijk zwaar werk). Moet zeggen dat ik in die tijd ook heel veel stress had met werk en privé. Tweede operatie ging een stuk sneller. Was na een week zo goed als herstelt. Had toen ook helemaal geen stress (werkte ook niet meer) dus denk dat dat zeker mee speelt in je herstel. De operaties vielen mij 100% mee. Met paracetamol kwam ik een heel eind.
    En een super resultaat, want ik ben nu 7 weken en 5 dagen zwanger en heb vandaag het hartje zien kloppen! Ik ben voor het laatst in maart geopereerd!

Heel veel succes!

17. Radha

Radha Lid

9 dec 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ster ik lees net dat je al geopereerd bent!
    Kan me voorstellen dat dat een enorme tegenslag is! Ik heb vrijwel hetzelfde meegemaakt en het is echt kl*te! Endo is echt een rot ziekte, maar je kunt er zeker zwanger mee worden en snel ook. Ik heb endometriose type 4 en ben van mijn eerste ivf poging (eerste cryo terugplaatsing) nu zwanger.

Neem even de tijd om het allemaal te verwerken. Stel een goed plan op met je arts en als je eraan toe bent...ga je er weer voor!

18. Zsa

Zsa Fanatiek lid

24 jul 2012
    1.089
    24
    38
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Radha! Goed te horen dat het meeviel! Kijk er onwijs tegenop!

Zo kom je nooit in een zh in 29 jaar, en zo ben je er kind aan huis..

19. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    @radha gefeliciteerd ! Dat geeft hoop.

@mart.
    Op de inwendige echo hebben ze bij mij een cyste gevonden. Maar die kon geen kwaad om die redelijk klein was.
    Toen kreeg ik een hsg en zagen ze dat mijn linker eileider dicht zat.
    Daarom kreeg ik een laparascopie .
    Tijdens de operatie ontdekte de arts de endometriose . Ze heeft niks kunnen doorspoelen. Weghalen kon niet omdat dit alleen een diagnostische laparascopie was.

Is dus tijdens de operatie ontdekt. Wat nu verder weet ik niet. Binnenkort heb ik een afspraak en dan krijg ik dat te horen.

Je mag 10 dagen niet tillen, niet zwemmen of in bad en 10 dagen niet met wondjes in de zon.
    Op de 4e dag kan je al redelijk veel doen zonder pijn.
    Eerste 3 dagen pijn.

20. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    @radha

Blijft na de operatie de endo weg? Of komt dat weer terug?
    Heb je na de operatie nog iets van lucrin moeten gebruiken om in een soort van overgang te komen?
    Hoe lang na jou 2e operatie ben je begonnen met IVF?

Sorry voor al die vragen....
    Maar jou verhaal lijkt zoveel op de mijne.
    Hopelijk lukt IVF bij mij ook

Deel Deze Pagina