Geeft niet hoor. Ik snap dat je nu opzoek bent na zoveel mogelijk informatie. De endo kan terugkomen na de operatie. Bij de een is dat al een maand later bij een ander is dat na 5 jaar. Bij mij is het goed weggebleven maar ik ben in alle tussenpozen van ruim 6 maanden weer aan de pil gegaan. Dit houdt de endo namelijk rustig. En vanuit de pil ( wel met menstruatie) dan weer een poging gedaan. Bij mij hebben ze een endocyste uit mijn eierstok verwijderd en endo haardjes weggebrand. Ik heb daarna inderdaad een lucrin injectie gekregen voor 3 maanden. Ben toen de overgang in gegaan. Meteen vanuit lucrin ( dus geen menstruatie) zijn we begonnen met ivf. Tijdens die poging kwamen we erachter dat er vocht in m'n eileiders zat. Zodoende die tweede operatie. Ik ben 3 maanden na m'n tweede operatie begonnen met ivf. Mocht eigenlijk al na 6 weken maar toen werd ik opeens niet meer ongesteld. Dat is uiteindelijk wel weer goed gekomen. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het van je!
Bedankt voor je reactie. Je zegt dat je beide eileiders zijn weggehaald. Dat moet een schok zijn geweest! Wat erg voor je. Dus je kan dan alleen nog maar met IVF zwanger worden? De hoeveelste poging is het gelukt bij jou? Had je veel bijwerkingen van de lucrin ? Hopelijk gaat alles goed met je zwangerschap. Wat moet je blij zijn geweest na al die tijd
Hey zsa wat vervelend voor je! Als je vragen hebt of je wilt het even van je af schrijven dan mag je me altijd een pb sturen. Ik weet hoe het is. Heb het 1 juli gehad. Ben weer hersteld
Thanks Ster, ik had jouw ervaringen al in het topic gelezen hier. Jij moet nu onder de mri voor de endometriose? Bij mij wordt het in het zkh een LTT en LEO genoemd.. Maar ik vraag me nu af, áls m'n eileiders dicht zitten en ze kunnen hier iets mee, doen ze dit dan gelijk of moet ik daarna dan nóg een keer?
bij was was het een diagnostische laparascopie. alleen om te kijken en om eileiders door te spoelen. meer mogen ze niet doen. bij mij kwam er naar voren dat alles verkleefd is, hebben de eileiders dus ook niet kunnen doorspoelen. vandaar een mri en waarscijnlijk weer een operatie die dan iets zwaarder zal zijn. vantevoren hadden ze bij mij al aangegeven dat mocht er iets zijn, ze dat niet in 1 keer mochten doen.
Misschien anders omdat ze bij mij sowieso eiblaasjes wegbranden. Op diezelfde manier zijn bij mijn moeder ooit endometriose haarden weg gebrand.