mn vriend heeft een ontsteking aan z'n been en hij heeft hier anti biotica voor gekregen. Kan dit kwaad bij ivf? Ik ben nog aan het stimuleren, vermoedelijk eind volgende week punctie. Kan het een negatief effect hebben. Hij heeft geen koorts gehad, maar de lymfe klieren waren wel al opgezet. Moet ik dit maandag bij de kliniek melden?
Bij mannen weet ik het niet maar zelf heb ik bij de IUI van Dilara 2 kuren gehad vanaf de iui tot de testdatum ivm dat ik zo ziek was. En tja ze is er
Ik weet niet of het van het type AB af kan hangen? Mijn man moest juist AB nemen voor de sperma-afgifte. Azitromycine was dat. Toevoeging: ik zou altijd alles melden bij de kliniek.
Volgens mij kan het geen kwaad als ik in het folder van ivf/icsi lees. Wel als er koorts bij te pas is gekomen maar wel zou ik het voor de zekerheid melden!
Nee geen koorts erbij gehad. Ik heb m juist gestuurd omdat ik bang was dat er anders koorts zou ontstaan. Achteraf dus terecht dat ik doordramde, hij vond t eerst niet nodig
Als wij zaadonderzoek lieten doen of wanneer we het moesten inleveren voor een behandeling, dan moest er altijd wel aangegeven worden of mijn man antibiotica had gebruikt. Ik denk dus wel dat het effect kan hebben, anders zou het niet meespelen. Maar het zal vast niet voor elke soort opgaan. Zeker melden, want stel dat het rampzalige gevolgen heeft en je komt er na de punctie pas achter, dan ben je misschien een kans kwijt. Je arts zal vast weten of de ab-soort kwaad kan. Is dat zo, dan zou je voor de punctie nog een zaadonderzoek kunnen laten doen en eventueel de behandeling kunnen afbreken als de kwaliteit te slecht is. Of switchen naar ICSI, als ze dat willen doen. Kan het geen kwaad, dan heb je duidelijkheid en hoef je je geen zorgen te maken. Overleggen dus! Succes!
Fijn! Dan heel goed in de gaten houden of je vriend geen koorts krijgt. Krijgt hij koorts, dan meteen onderdrukken met paracetamol! Vier keer daags twee tabletten van 500 mg, stipt innemen en er een paar dagen mee doorgaan. Je lichaam moet een level opbouwen, een enkel pilletje doet niks. Als je de koorts meteen onderdrukt, heeft het waarschijnlijk geen nadelig effect op de zaadkwaliteit. Hier eens door koorts bijna een behandeling kwijt geweest. Na de punctie, van de eerste ICSI voor een tweede kindje, bleken er helemaal geen zaadcellen in te zitten. Dat hadden we nog nooit gehad, we zaten altijd ver boven de IVF-norm. Dus schrikken! Hij moest voor de zekerheid nog een tweede keer produceren en toen hebben ze na lang zoeken enkele goede zaadcellen kunnen vinden. Wonder boven wonder kon de ICSI doorgaan, bijna alles voor niks gedaan... Achteraf bekeken is het gekomen doordat mijn man een week of twee-drie voor de punctie koorts gehad heeft. Bij ons dus rampzalige gevolgen, omdat de kwaliteit al verslechterd was en toen de koorts er nog eens over heen. Wij hadden er niet bij stil gestaan, dus niet overlegd of extra nagekeken. Totdat hij het na de punctie moest inleveren. Gelukkig liep het allemaal net goed af. Ik werd zelfs zwanger van die poging, maar dat is helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Het heeft wel een halfjaar geduurd voordat de kwaliteit weer op het oude peil was. Vandaar mijn advies om te overleggen en het heel goed in de gaten te houden. Want het zou zwaar kl*te zijn als je op die manier een poging kwijt raakt en je al het spuiten voor niks hebt gedaan. Succes & beterschap voor je vriend!
Mijn man heeft dit precies ook gehad, ook aan zijn been terwijl ik aan het stimuleren was! Hij moest antibiotica. Ik zag al helemaal de poging in het water vallen. We hebben het wel gemeld, maar omdat hij de keren daarvoor goede aantallen zaadcellen had en we ICSI gingen doen kon het gewoon doorgaan. We hadden van de 6 goede eicellen 5 embryo's en de eerste tp zwanger! Hopelijk gaat het ook zo bij jullie!