Lapland

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Patatje1982, 24 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    434
    219
    43
    Vrouw
    Wij denken erover om februari 2025 naar Lapland te gaan. We zijn geen skiërs, maar de natuur met sneeuw en het Noorderlicht lijkt ons magisch.

    De vraag is nu; waar begin ik in godsnaam met kijken naar de opties?
    Onze kids zijn dan 8 en 11.

    De vlucht, auto en hotel/appartement los boeken is geen probleem. Een pakketreis ook niet, als het maar geen georganiseerde rondreis is.

    Waar vliegen we naar toe? Welke plaats/hotel/appartement is een aanrader met kids? Iemand ervaringen en tips?
     
  2. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    186
    71
    28
    Vrouw
    Lees even mee, wij hebben gister zitten kijken voor januari en dan wel een soort georganiseerd via tui dacht ik
     
  3. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.657
    2.535
    113
    Wij zijn vorige week geweest met de kids. We zijn met Ryanair naar Rovaniemi gevlogen en hebben daar een auto gehuurd. We zijn in Rovaniemi, Levi en Saariselka geweest. Allemaal in appartmenten die we via Booking com boekten. Het was een top vakantie!

    Als je niet gaat skiën zou ik Levi overslaan. Dat is echt een (prijzig) skidorp en druk. Saariselka is een heerlijk rustig knus dorp, met een heel andere sfee. Je kunt er o.a. fatbiken, op zoek naar Santa in het bos, sleeën op een enorm lange piste, husky tochten maken, ijsvissen etc. Saariselka ligt vlakbij Ivalo waar je ook naar toe kan vliegen.

    Pyhä is ook mooi, er is een amethistmijn die leuk is om te bezoeken. En er zijn genoeg leuke outdooractiviteiten.

    Rovaniemi is een grote studentenstad maar niet met de sfeervolle houten cabins in het bos zeg maar. Santa Claus Village is wel een grote (en drukke) bezienswaardigheid. Snowworld bij Santa Claus Village vonden onze kids heel leuk.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.020
    10.988
    113
    Ik lees ook mee :) was het ook al leuk voor je jongste? En kan je delen wat de kosten voor jullie ongeveer waren?
     
  5. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.657
    2.535
    113
    Voor de jongste was het ook geweldig, alleen het fatbiken in de verse sneeuw was iets te zwaar voor hem. Over twee jaar zou dat perfect zijn.

    De kosten moet ik nog op een rij zetten. Ik denk dat het vergelijkbaar is met Oostenrijk voor ons. Dan gaan we normaal naar een 4* hotel en de kids vijf volle dagen op skiles.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina